Fysiska Japandebuten för Resident Evil Village seriens sämsta på 19 år

Robot
Fysiska Japandebuten för Resident Evil Village seriens sämsta på 19 år
Medlem

brasklapp 2: Corona

Medlem

Undrar hur många generationer av konsoler det är kvar innan det inte längre går o köpa spel på fysiskt medium.
Jag köper nästan alla mina spel fysiska då det är nice att både ha i hyllan eller helt enkelt sälja vidare o få tillbaka en del av pengen man betalade.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Undrar hur många generationer av konsoler det är kvar innan det inte längre går o köpa spel på fysiskt medium.
Jag köper nästan alla mina spel fysiska då det är nice att både ha i hyllan eller helt enkelt sälja vidare o få tillbaka en del av pengen man betalade.

Känner jag mig själv rätt kommer det innebära att jag köper betydligt färre spel om vi går digital only.

Jag tycker om att ha mina spel fysiskt och konsumenträtten jag har.

Får hoppas på att det antingen är lång tid kvar innan det sker eller att den digitala sidan hinner ikapp den fysiska när det kommer till konsumenträtt.

Medlem

En bidragande orsak kan nog vara att många väntar på att få tag på en PS5 innan de köper ett spel som detta.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Känner jag mig själv rätt kommer det innebära att jag köper betydligt färre spel om vi går digital only.

Jag tycker om att ha mina spel fysiskt och konsumenträtten jag har.

Får hoppas på att det antingen är lång tid kvar innan det sker eller att den digitala sidan hinner ikapp den fysiska när det kommer till konsumenträtt.

Resultatet för mig att betydligt fler spel har köpts sen "allt" blev digitalt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Resultatet för mig att betydligt fler spel har köpts sen "allt" blev digitalt

Samma här. Mycket lättare att köpa digitalt än att behöva åka till en butik eller beställa och få några dagar efteråt vid post


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Samma här. Mycket lättare att köpa digitalt än att behöva åka till en butik eller beställa och få några dagar efteråt vid post

Jag med, köper aldrig fysiskt längre och det enda som skulle få mig göra så är för en collectors edition om det ingår nått prisvärt.
Digitalt har definitivt fått mig att köpa, och spela, fler spel.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av SunShine:

Undrar hur många generationer av konsoler det är kvar innan det inte längre går o köpa spel på fysiskt medium.
Jag köper nästan alla mina spel fysiska då det är nice att både ha i hyllan eller helt enkelt sälja vidare o få tillbaka en del av pengen man betalade.

Vi får ta en gravöl du och jag när det händer. Jag köper 99 procent av alla spel fysiskt. Finns de fysiskt är det så jag köper dem. Trots att jag har flera av dem redan på Game Pass.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Vi får ta en gravöl du och jag när det händer. Jag köper 99 procent av alla spel fysiskt. Finns de fysiskt är det så jag köper dem. Trots att jag har flera av dem redan på Game Pass.

Jag har till och med gått så långt ibland att jag skippat spel som är digital only även fast jag ville spela dem.

Senaste tillfället jag minns är Cadence of Hyrule där jag var tveksam att det någonsin skulle släppas fysiskt.
Det fick till slut fysisk release men det var trist att tänka tanken att det mycket väl kunnat stanna digital only.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Känner jag mig själv rätt kommer det innebära att jag köper betydligt färre spel om vi går digital only.

Jag tycker om att ha mina spel fysiskt och konsumenträtten jag har.

Får hoppas på att det antingen är lång tid kvar innan det sker eller att den digitala sidan hinner ikapp den fysiska när det kommer till konsumenträtt.

Jag köper bara digitalt när det är reor. Har köpt ett spel till fullpris och det var GTA V. Kommer aldrig att ske igen tror jag. Inte värt pengarna då man inte kan göra ett jota med spelet efter man är färdig. Inte ens ha på display i hyllan haha.

Skrivet av Ruffles:

Vi får ta en gravöl du och jag när det händer. Jag köper 99 procent av alla spel fysiskt. Finns de fysiskt är det så jag köper dem. Trots att jag har flera av dem redan på Game Pass.

Lätt att vi kan göra om den dagen kommer. Jag köper nog ca 80 % fysiskt men handlar bara på rejäla reor digitalt. Som när det är 70% rabatt o så där haha.

Ett av mina roligaste minnen av att handla fysiskt var när jag köpte God Of War för 599 kr på en webshop. Spelade igenom det och lämnade in på den lokala gamestop butiken och fick 609 kr i inbyte haha. Så fick betalt för att spela det spelet


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag tror det beror mest på att spelet är i första persons perspektiv. Japaner gillar helt enkelt inte FPS-spel.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av yonaz:

Jag tror det beror mest på att spelet är i första persons perspektiv. Japaner gillar helt enkelt inte FPS-spel.

Indeed, FPS-genren är inte i närheten av att vara lika stor där.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av yonaz:

Jag tror det beror mest på att spelet är i första persons perspektiv. Japaner gillar helt enkelt inte FPS-spel.

undrar varför ?

Medlem

fuck em


signatur

Allätare

Medlem

Japaner gillar inte stora opixlade tuttar

ZF
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

undrar varför ?

Samma som att kabuki fortfarande är "populärt" kanske..

En typisk grej i japanska spel är ju också extremt stylade och komplicerade karaktärer. Så jag gissar hej vilt att det spelar in rätt mycket när karaktären du spelar knappt syns till i spelet.

Medlem

En patch kan nog klämma in Lady Dimitrescu i en skoluniform och problemet är löst.

Inaktiv

Skrämmande. Känner att jag kommer längre och längre ifrån allt Jappsar gillar.

Medlem

Skulle gissa på att det blivit 80-90% digitalt för min del på PS4. På PC är det 100% digitalt (har ingen skivläsare ens)

Jag kan se två stora anledningar:
1. Vi har Fiber nu.
2. Den lokala regeringen ser ner på spel. Och om man har 50 digitala spel snarare än 50 fysiska så ser inte samlingen så stor ut. Inte heller blir det lika uppenbart när man köper något nytt spel.

Dock köper jag nästan enbart fysiska spel till Switchen. Det finns ju knappt lagringsutrymme på den. Sen är spelen och fodralen små. Ofta är det födelsedagspresent / julklapp till barnen.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

1
Skriv svar