Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Medlem
Skrivet av breahl:

RDR 2 dötrist? Nä nu.......

Det är lätt bästa spelet som släppts under 00-talet.

Håller med, men samtidigt så är du ju den inofficiella Red Dead Redemtpion 2-gurun här inne

Medlem
Skrivet av majep:

Tror det är Mad Max du blandar ihop det med. Men de har ju sina kopplingar i det visuella givetvis…

Skrivet av Hipshot:

Mad Max 3

Det var inte riktigt vad poängen var men visst, videon är inspirerad av Mad Max också.

Medlem
Inaktiv

Såg att den kostar 249kr Är det värd tycker ni ?

Medlem
Skrivet av anon_329283:

Såg att den kostar 249kr Är det värd tycker ni ?

Det beror nog på vem som svarar😂
Och vad du spelar på.

Spelat PS4 versionen på PS5, den är stabil.
PS4 PRO verkar vara rätt Ok om man får tro Digital Foundry.
PC och Stadia verkar ju vara de bästa plattformarna.

Sedan om du har förväntningarna höga finns det ju en liten risk att du blir besviken på content och snut AI. Det är ju inte GTA i framtiden. För den pengen tycker jag absolut det är värt. Det är ett bra spel i grund och botten.

Spelet kommer ju inte bli sämre om de fortsätter putsa som de gör.

4/5 enligt mig

Medlem
Skrivet av anon_329283:

Såg att den kostar 249kr Är det värd tycker ni ?

Det är värt det, om du inte har något annat att spela. Spelet är ofärdigt, men det som är färdigt funkar väldigt bra. Håller du dig efter uppdrag efter uppdrag så får du en trevlig upplevelse. Förvänta dig inte mycket utav "the open-world".

Medlem

Tänkte ta ett andra varv nu. Körde som Nomad sist men nu har jag lite svårt att bestämma mig. Antingen melee streetkid eller corpo med stealth i fokus. Vad tycker ni?

Medlem
Skrivet av Frisell:

Tänkte ta ett andra varv nu. Körde som Nomad sist men nu har jag lite svårt att bestämma mig. Antingen melee streetkid eller corpo med stealth i fokus. Vad tycker ni?

Vad jag förstått spelar bakgrunden väldigt liten roll förutom introt. Några få dialogval. Melee tyckte jag personligen var rätt trist, medan stealth blir segt i längden. Kör både och?

Medlem
Skrivet av Frisell:

Tänkte ta ett andra varv nu. Körde som Nomad sist men nu har jag lite svårt att bestämma mig. Antingen melee streetkid eller corpo med stealth i fokus. Vad tycker ni?

Jag brukar rollspela lite när jag spelar. Med min corpo var det lättare att associera med ”fuck Arasaka” gentemot en streetkid som bara vill gå mot toppen i näringskedjan oavsett vem som häller pengar på en. Gillar nog min corposnubbe mer.

Medlem
Skrivet av anon_329283:

Såg att den kostar 249kr Är det värd tycker ni ?

Jag skulle snarare säga att det är tidsinvesteringen som inte är värt det. Det är extremt opolerat och fyllt till bredden med skumma, ogenomtänkta designbeslut.

Jag fortsätter hoppas på att det någon gång i framtiden blir ett bra spel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Uppe i 80-90 timmar nu. Börjar kännas som om jag är färdig med spelet snart. Försökt ta berserk trophien men den är bland det mest irriterande i hela spelet. Men förutom den har jag haft jävligt roligt med det.

Medlem
Skrivet av Mox+:

Vad jag förstått spelar bakgrunden väldigt liten roll förutom introt. Några få dialogval. Melee tyckte jag personligen var rätt trist, medan stealth blir segt i längden. Kör både och?

Ja, så blir det. Blev sidetrackad så jag hann bara starta upp en corpo, men stealth och melee går ju absolut att kombinera. Tack!

Skrivet av Gregerory:

Jag brukar rollspela lite när jag spelar. Med min corpo var det lättare att associera med ”fuck Arasaka” gentemot en streetkid som bara vill gå mot toppen i näringskedjan oavsett vem som häller pengar på en. Gillar nog min corposnubbe mer.

Ja, tänkte rollspela. CP2077 är rätt tacksamt att rollspela i kan jag tycka.

Medlem
Skrivet av anon_329283:

Såg att den kostar 249kr Är det värd tycker ni ?

Har du väntat så här länge kan du vänta lite till. Spelet är absolut värt det även vid fullpris. Hade jag inte behövt en verklighetsflykt i november hade även jag väntat. Jag tycker att spelet är helt ok men kanske inte ett spel som sätter nya standarder (än). Jag är övertygad att spelet i slutändan kommer att vara allt och lite till men det är nog en bit kvar än så länge. Kan jämföra med Ubisofts släpp ungefär samtidigt. Spelade dessa nu i april och innan har båda spelen varit rätt struliga. Watch Dogs fick en patch i veckan som var i rätt riktning och gjorde spelet rätt mycket bättre. Nu känns det som det spelet det borde varit när det släpptes. Det spelet är för övrigt lite anti-CP2077 rätt klyschig och trist story men den öppna världen känns ändå levande (i alla fall ett tag) på rätt sätt.

Medlem
Skrivet av Frisell:

Ja, så blir det. Blev sidetrackad så jag hann bara starta upp en corpo, men stealth och melee går ju absolut att kombinera. Tack!

Ja, tänkte rollspela. CP2077 är rätt tacksamt att rollspela i kan jag tycka.

Körde hacker/stealth corpo med fokus på klingor. Rätt roligt faktiskt men tycker att det blev lite OP i slutet. Smög lite och hackade så att förutsättningarna var rätt. Drog fram kniven (eller då och då katana) och saktade ned tiden och vips var ett helt rum huvudlösa.

Medlem
Skrivet av Jud1t:

Har du väntat så här länge kan du vänta lite till. Spelet är absolut värt det även vid fullpris. Hade jag inte behövt en verklighetsflykt i november hade även jag väntat. Jag tycker att spelet är helt ok men kanske inte ett spel som sätter nya standarder (än). Jag är övertygad att spelet i slutändan kommer att vara allt och lite till men det är nog en bit kvar än så länge. Kan jämföra med Ubisofts släpp ungefär samtidigt. Spelade dessa nu i april och innan har båda spelen varit rätt struliga. Watch Dogs fick en patch i veckan som var i rätt riktning och gjorde spelet rätt mycket bättre. Nu känns det som det spelet det borde varit när det släpptes. Det spelet är för övrigt lite anti-CP2077 rätt klyschig och trist story men den öppna världen känns ändå levande (i alla fall ett tag) på rätt sätt.

Snälla , jämför inte Watch Dogs Legions med mästerverket Cyberpunk 2077:) De har ingenting gemensamt.
Självklart är CP2077 värt det. WDL är inte det.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Snälla , jämför inte Watch Dogs Legions med mästerverket Cyberpunk 2077:) De har ingenting gemensamt.
Självklart är CP2077 värt det. WDL är inte det.

CP2077 är långt från ett mästerverk enligt mig. Det kan bli men inte som det ser ut idag. Du får helt enkelt acceptera att det finns olika åsikter i denna värld. Jag har lika roligt med båda spelen men av olika anledningar. Jag säger inte att det ena är bättre än det andra. Min poäng är att spelet nyligen fick en patch som gör spelet ett snäpp bättre och som det rimligtvis skulle vart från början. Känslan är att CP2077 också kommer få en sån patch någon gång. Som gör att spelet känns helt. Det gör det inte idag enligt mig. Sen att jag rent subjektivt har roligare i den öppna världen i WD:L än i CP2077 är en annan fråga.

Medlem
Skrivet av alias:

Snälla , jämför inte Watch Dogs Legions med mästerverket Cyberpunk 2077:) De har ingenting gemensamt.
Självklart är CP2077 värt det. WDL är inte det.

De har ingenting gemensamt då det ena är trasigt och det andra fungerande efter löften.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd

Har inte köpt detta ännu men man kanske skulle passa på nu när man uppgraderar till en PS5. Skulle det komma någon next gen patch?

Edit: Det finns ju inte på ps5:s store heller.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Har inte köpt detta ännu men man kanske skulle passa på nu när man uppgraderar till en PS5. Skulle det komma någon next gen patch?

Edit: Det finns ju inte på ps5:s store heller.

Enligt roadmapen dom släppte så kommer den under fjärde kvartalet tror jag. Men vet inte hur aktuell den är för den visar även att det borde släppas gratis DLC nu men har inte hört något om det.

Det är fysisk kopia som gäller i dagsläget men det är också mycket billigare. Komplett säljer det för 349kr.

Avstängd
Skrivet av Påskmust:

Enligt roadmapen dom släppte så kommer den under fjärde kvartalet tror jag. Men vet inte hur aktuell den är för den visar även att det borde släppas gratis DLC nu men har inte hört något om det.

Det är fysisk kopia som gäller i dagsläget men det är också mycket billigare. Komplett säljer det för 349kr.

Ok enligt vad man läst så har detta spel blivit en riktig flopp om man jämför med witcher 3.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Såg att Netonnet har sålt Cyberpunk till PS4 för 299 kronor och nu står det "Inte i lager (Utgående modell)". Är det en ny fysisk utgåva på G eller vad kan det betyda? Även Xbone versionen har dom slutat att sälja tydligen.

Edit: Såg att deras utbud av spel inte var så stort så dom kanske helt enkelt är färdiga med att sälja spelet bara.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ok enligt vad man läst så har detta spel blivit en riktig flopp om man jämför med witcher 3.

De hade sålt 13,7 milj exemplar i slutet av 2020. Och det släpptes i december. Vet inte om det räknas som en flopp?

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

De hade sålt 13,7 milj exemplar i slutet av 2020. Och det släpptes i december. Vet inte om det räknas som en flopp?

Verkligen inte. Witcher 3 sålde "endast" 9,5 miljoner exemplar första året om jag inte missminner mig.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Verkligen inte. Witcher 3 sålde "endast" 9,5 miljoner exemplar första året om jag inte missminner mig.

Witcher 3 har nog sålt mer hittills, men det är äldre också. De tror att Cyberpunk kommer sälja mer när PS5 och Xbox Series-versionerna släpps.
All uppmärksamhet spelet fått (även negativ) har nog inte bara varit en nackdel

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Witcher 3 har nog sålt mer hittills, men det är äldre också. De tror att Cyberpunk kommer sälja mer när PS5 och Xbox Series-versionerna släpps.
All uppmärksamhet spelet fått (även negativ) har nog inte bara varit en nackdel

De har en riktig möjlighet att släppa en ”Definitive Edition” eller liknande till next gen konsolerna för att försöka återställa sitt rykte lite. Tror de väntar med det släppet tills de är ganska säkra på att det får ett bra mottagande.

Medlem

Cyberpunk är ett konstigt spel. Ibland är det bra, ibland kasst. Det började kasst, när jag var tvungen ladda ner en fuc... update på 45 GB.
"Är det Clowner som gjort spelet?" tänkte jag.
Var på väg att sälja skiten.

Men jag gav det en chans. Får nog säga att det var värt det. Spelet är konstigt på så många sätt, men ändå gillar jag det. Det har nåt.

Cyberpunk borde vara en kandidat till det mest polariserande spelet sen Deadly Premonition

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Witcher 3 har nog sålt mer hittills, men det är äldre också. De tror att Cyberpunk kommer sälja mer när PS5 och Xbox Series-versionerna släpps.
All uppmärksamhet spelet fått (även negativ) har nog inte bara varit en nackdel

Jag tror det blir svårt för Cyberpunk att sälja mer än vad Witcher 3 gjort totalt hittills. Men det kommer helt klart att fortsätta sälja bra i takt med att spelet uppdateras och expansioner släpps.

Avstängd
Skrivet av scaryfoot:

De hade sålt 13,7 milj exemplar i slutet av 2020. Och det släpptes i december. Vet inte om det räknas som en flopp?

Menar mer att alla klagar på det och det är mycket buggar. Minns inte att det klagades så här på witcher 3.

Jag väntar nog tills det kommer en next gen version av detta.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag tror det blir svårt för Cyberpunk att sälja mer än vad Witcher 3 gjort totalt hittills. Men det kommer helt klart att fortsätta sälja bra i takt med att spelet uppdateras och expansioner släpps.

Ja, det är mer att vissa tror försäljningen tar fart igen sen.

Medlem
Skrivet av breahl:

Menar mer att alla klagar på det och det är mycket buggar. Minns inte att det klagades så här på witcher 3.

Jag väntar nog tills det kommer en next gen version av detta.

Skulle säga att det är en högljudd minoritet. Spelet har bra omdömen och recensioner. I genomsnitt 7/10 i betyg vilket jag personligen anser är ett bra betyg. Då får man även komma ihåg att många röstar 1/10 bara för att hata.

Men självklart har spelet brister och skulle inte ha släppts så tidigt.

Skriv svar