Legendariska konserter ni sett LIVE? Skryttråden!

Medlem
Legendariska konserter ni sett LIVE? Skryttråden!

Eller "sånt vi gjorde innan pandemin"

The Ramones 1980 Göta Lejon.
Bob Marley 1980 Gröna Lund
Bruce Springsteen 1985 Ullevi
The Rolling stones 1982 Ullevi


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Vad Ingen?
Tänkte väl, skulle också blivit helt mållös vid Ramones 1980. Går inte att slå.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Har varit på rätt mycket konserter och sett en del legendarer som inte går att se längre (uteslutande på festivaler) men nog ingen konsert som generellt anses legendarisk tyvärr. Som 80-talist kan jag däremot skryta lite att jag sett Johnny och June Carter Cash på lollipop 1997 och David Bowie köra "best of konsert" på Glastonbury 2000. Resten är nog rätt smala artister/band som är stora inom vissa kretsar men okända/ointressanta för den stora massan. Kan inte tävla mot det gamla gardet som såg många av rocklegenderna när de var som bäst (som du uppenbarligen tillhör).

Medlem
Skrivet av Jud1t:

Har varit på rätt mycket konserter och sett en del legendarer som inte går att se längre (uteslutande på festivaler) men nog ingen konsert som generellt anses legendarisk tyvärr. Som 80-talist kan jag däremot skryta lite att jag sett Johnny och June Carter Cash på lollipop 1997 och David Bowie köra "best of konsert" på Glastonbury 2000. Resten är nog rätt smala artister/band som är stora inom vissa kretsar men okända/ointressanta för den stora massan. Kan inte tävla mot det gamla gardet som såg många av rocklegenderna när de var som bäst (som du uppenbarligen tillhör).

Wow, lite avundsjuk, aldrig sett några av de du nämner och de är artister jag älskar. J Cash live vore något..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Wow, lite avundsjuk, aldrig sett några av de du nämner och de är artister jag älskar. J Cash live vore något..

japp det var det. Tyvärr var jag 17 år och kunde inte ta in det stora men såg ändå hela konserten och satt lite halvt nykter och sjöng med i Ring of Fire. Hade gärna sett the Boss på 80-talet, det är jag avundsjuk på.

Farornas Konung

Beror väl på vad man tycker är legendariskt. Själv utnämner jag nedan spelning som legendarisk och är ju själv i bild mest hela tiden, så det gör väl den extra legendarisk skulle jag säga!!

Är glad att jag såg Iron Maiden på Ullevi på Somwhere Back In Time turnen också.

Förutom The Ramones vilka jag gärna hade bevittnat är jag inte avundsjuk. Äger dessutom bootleg skivan i trippel vinyl från Rolling Stones spelning på Ullevi 1982-06-19, så var du där den kvällen kanske jag har dig på skiva!!
😉😉

Medlem

Senare i mitt liv så blev Phil Lynnot min stora förebild, träffade också honom ett antal gånger när han var i Sverige, sett för många konserter för att nämna och ingen är väl legendarisk kanske förutom när Gary Moore var med i bandet och det var full out Irish jam..i isladan. Också åttiotal.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av JonseredRocks:

Beror väl på vad man tycker är legendariskt. Själv utnämner jag nedan spelning som legendarisk och är ju själv i bild mest hela tiden, så det gör väl den extra legendarisk skulle jag säga!!

Är glad att jag såg Iron Maiden på Ullevi på Somwhere Back In Time turnen också.

Förutom The Ramones vilka jag gärna hade bevittnat är jag inte avundsjuk. Äger dessutom bootleg skivan i trippel vinyl från Rolling Stones spelning på Ullevi 1982-06-19, så var du där den kvällen kanske jag har dig på skiva!!
😉😉
https://www.youtube.com/watch?v=4YO9eZ_eRlc&t=1632s

Var där båda kvällarna, innanför kravallstaketet längst fram, blåste upp ballongerna som du kanske ser som släpps upp i början av konserten J Geils band var förband .


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av JonseredRocks:

Beror väl på vad man tycker är legendariskt. Själv utnämner jag nedan spelning som legendarisk och är ju själv i bild mest hela tiden, så det gör väl den extra legendarisk skulle jag säga!!

Cool, fint.


signatur

7900XTX
7800X3D

Run Dmc/Public Enemy/Derek B Solnahallen 88

Pink Floyd Globen 89.

Prince Globen 90, 93.

Alexander O´neal, Konserthuset Stockholm 1991. Han somnade på scenen och ingen fick liv i honom.

Jamiroquai Roskilde 93.

Rage against the machine - Palladium 1993.

Lollipop 1997, Många godbitar på den festivalen.

Medlem
Skrivet av Såsåsåsåså:

Pink Floyd Globen 89.

Prince Globen 90, 93.

Alexander O´neal, Konserthuset Stockholm 1991. Han somnade på scenen och ingen fick liv i honom.

Jamiroquai Roskilde 93.

Lollipop 1997, Många godbitar på den festivalen.

Härligt, avundsjukast på Prince konserterna


signatur

7900XTX
7800X3D

Frilansare

Monsters of Rock på Råsunda 1984. Mötley Crue, Van Halen och AC/DC spelade inför 35 000 pers, inklusive 9-åriga Jocke.
https://sverigesradio.se/artikel/5944372

(Samt Tha Alkaholiks på Medborgarhuset i Stockholm, där jag var den enda icke-hipphopparen. Skrek från baren att "I am a golden God!"....)

Har också bevittnat Sabrina på Gröna Lund 1989 och Gregory Isacs på vad jag idag minns var Gino i början på 90 talet. Båda legendariska upplevelser

Medlem

Jag fick en kram av Melissa Horn sist hon spelade i Göteborg. Det kan jag leva länge på. 😍

Geeks Gaming

Jag var tyvärr för ung för att uppleva när Springsteen hade sönder Ullevi -85 men var på plats för försök #2 (2003 tror jag) och hörde de smått legendariska orden yttras ”Last time we were here we broke the stadium...let’s see if we can do it again” (eller liknande) ❤️

Backloggens befriare

Electric Banana Band på Stora Scenen på Liseberg 1999 var fett!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Såg E-type i Kungsan än gång under hans storhetstid på 90-talet, är det värt creddigt?

1
Skriv svar