Framtid möter forntid – original-Xbox-looken blir dynamiskt tema på Xbox Series-konsolerna

Robot
Framtid möter forntid – original-Xbox-looken blir dynamiskt tema på Xbox Series-konsolerna
Medlem

Kul grej. Minns när Sony gjorde en liknande sak genom att ge möjligheten att ha ps2 startupen på sin ps4.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Nice! Nostalgi!

Medlem

Bättre än det som är som standard. Men varför kan de inte återlansera Blades UI:t från 360:n? Det var ju riktigt najs.

ZF
Medlem
Skrivet av Nyhet:

"på senare år lär det där med nya spel mest vara en tidsfråga. Eller hur?"

*Neo vaknar upp kallsvettig indränkt i grönt slem, drar ur slangen, och lutar huvudet över kanten..*

Jag saknar det UI som Xbox 360 kom med från början.

Medlem

Varför har dem satt dit flubber i mitten? Så här ska det väll ändå se ut:

It's not a lake, it's an ocean

Fint! Äntligen har jag fått ett köpargument.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har en Xbox One x men klarar knappt att spela på den pga input lag, då jag mest spelar "snabba" spel som rocket league och apex Legends. Även fast jag kör trådad kontroll och 1080p med "game mode" på TVn. Vet ej om input lagget kommer från tvn eller boxen, men märker enorm skillnad från datorn där jag visserligen har en bra 144hz 1ms skärm. Någon som vet ifall själva maskinen har en högre fördröjning eller är det TVn som är boven i dramat?

Medlem
Skrivet av snubben:

Har en Xbox One x men klarar knappt att spela på den pga input lag, då jag mest spelar "snabba" spel som rocket league och apex Legends. Även fast jag kör trådad kontroll och 1080p med "game mode" på TVn. Vet ej om input lagget kommer från tvn eller boxen, men märker enorm skillnad från datorn där jag visserligen har en bra 144hz 1ms skärm. Någon som vet ifall själva maskinen har en högre fördröjning eller är det TVn som är boven i dramat?

TV:n, Vem spelar på en konsol om det är hög latens på input? (Jag har lirat Xbox sedan 2002)


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av snubben:

Har en Xbox One x men klarar knappt att spela på den pga input lag, då jag mest spelar "snabba" spel som rocket league och apex Legends. Även fast jag kör trådad kontroll och 1080p med "game mode" på TVn. Vet ej om input lagget kommer från tvn eller boxen, men märker enorm skillnad från datorn där jag visserligen har en bra 144hz 1ms skärm. Någon som vet ifall själva maskinen har en högre fördröjning eller är det TVn som är boven i dramat?

Är troligtvis tvn. Koppla in din xbox till datorskärmen så blir det nog bättre.

Medlem

Wow. Det där temat såg bra ut. Riktigt läckert. Min det från Xbox(1).

ZF
Medlem
Skrivet av snubben:

Har en Xbox One x men klarar knappt att spela på den pga input lag, då jag mest spelar "snabba" spel som rocket league och apex Legends. Även fast jag kör trådad kontroll och 1080p med "game mode" på TVn. Vet ej om input lagget kommer från tvn eller boxen, men märker enorm skillnad från datorn där jag visserligen har en bra 144hz 1ms skärm. Någon som vet ifall själva maskinen har en högre fördröjning eller är det TVn som är boven i dramat?

Kolla så inga andra bildbehandlingar är igång. De brukar stängas av med spellägen, men kan ju finnas undantag.

Och det kan även vara skillnad på "game mode" och "computer mode". Det sistnämnda funkar ofta bara på en specifik HDMI-port, och aktiveras lika ofta vid ingångsinställningarna snarare än bildinställningarna.

Medlem
Skrivet av doversund:

TV:n, Vem spelar på en konsol om det är hög latens på input? (Jag har lirat Xbox sedan 2002)

Ja alla som kör trådlös kontroll bla 🥴

Medlem
Skrivet av snubben:

Ja alla som kör trådlös kontroll bla 🥴

Om nu latensen är så hög så borde man ju inte kunna spela?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av doversund:

Om nu latensen är så hög så borde man ju inte kunna spela?

Beror ju på vad har vant sig vid. Att gå från 150 fps till 30 känns ju såklart värre än spela i 30 fps om man är van vid det

Medlem
Skrivet av snubben:

Beror ju på vad har vant sig vid. Att gå från 150 fps till 30 känns ju såklart värre än spela i 30 fps om man är van vid det

Precis, det kan vara ett subjektivt problem, alltså inget med vare sig tv eller konsol att göra utan problemet sitter hos individen.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av doversund:

Precis, det kan vara ett subjektivt problem, alltså inget med vare sig tv eller konsol att göra utan problemet sitter hos individen.

nja latens är ju ett objektivt värde, jag känner att latensen är uppenbart högre på xboxen vid tvn än på datorn vid dataskärmen och därav min frågeställning om det mest troligt är tvn eller boxen i sig som bidrar till den höga latensen.

Medlem
Skrivet av snubben:

nja latens är ju ett objektivt värde, jag känner att latensen är uppenbart högre på xboxen vid tvn än på datorn vid dataskärmen och därav min frågeställning om det mest troligt är tvn eller boxen i sig som bidrar till den höga latensen.

Du "känner" ja, alltså en subjektiv uppfattning.

Men, ja det går att mäta och man kan mäta på olika sätt. MEN, varför kopplar du inte in boxen i skärmen? Eller datorn i tvn?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av doversund:

Du "känner" ja, alltså en subjektiv uppfattning.

Men, ja det går att mäta och man kan mäta på olika sätt. MEN, varför kopplar du inte in boxen i skärmen? Eller datorn i tvn?

Ja, du menar alltså att det är subjektivt varmare ute om det +25 grader jämfört med -25 bara för att du inte har en termometer i bakfickan då också eller?

För att jag föredrar att ha xboxen vid TVn i vardagsrummet och datorn vid skrivbordet

Medlem
Skrivet av snubben:

Ja, du menar alltså att det är subjektivt varmare ute om det +25 grader jämfört med -25 bara för att du inte har en termometer i bakfickan då också eller?

För att jag föredrar att ha xboxen vid TVn i vardagsrummet och datorn vid skrivbordet

Ja, vad du uppfattar/känner är alltid subjektivt. Jag kan t.ex tycka att +15° är för varmt medan du tycker att +20° är lagom?

Då kan du testa latens, genom att koppla in xboxet i skärmen med snabbare bilduppdatering?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

1
Skriv svar