Mass Effect Legendary Edition hyllas, dörren inte stängd för multiplayer

Robot
Mass Effect Legendary Edition hyllas, dörren inte stängd för multiplayer

Väntar till digital foundry har lämnat sin tekniska rapport


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

Helt klart intressant då jag inte spelat originalen. Men backloggen är redan stooor. Har jag tur så dyker denna upp på Game Pass via EA play sen, man kan ju alltid hoppas


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av the_man_swe_90:

Väntar till digital foundry har lämnat sin tekniska rapport

haha knappast nödvändigt om du kör ett någorlunda modernt system..i princip original me med moddar, även low end/last gen system bör klara detta.

Dock vet jag inte om det är så "hyllat" vad jag sett. blandat skulle jag säga.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Trist att man kan spelen utantill vid det här laget efter alla genomspel av de äldre titlarna. Annars hade det varit intressant

Medlem

Själv tänkte jag försöka spela hela som renegade... får se hur det går med det. Aldrig lyckats med det tidigare >_<

Gnällkuk

Recension, när?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skrivet av alias:

haha knappast nödvändigt om du kör ett någorlunda modernt system..i princip original me med moddar, även low end/last gen system bör klara detta.

Dock vet jag inte om det är så "hyllat" vad jag sett. blandat skulle jag säga.

Det kommer inte att bli unisont hyllat heller. Folk på internet är fortfarande purkna på Mass Effect 3 och Mass Effect Andromeda, så det kan inte bli annat än som mest blandat mottagande.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Geeks Gaming

Köpt och nerladdat. Har jag att göra i helgen och nästa vecka ^^

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det kommer inte att bli unisont hyllat heller. Folk på internet är fortfarande purkna på Mass Effect 3 och Mass Effect Andromeda, så det kan inte bli annat än som mest blandat mottagande.

De flesta har fått kod sent som jag förstår det och det handlar inte om me3 och andromeda utan om me1 som de flesta börjar med, vapenhanteringen är mycket bättre i ettan förståss, annars vore det katastrof, det negativa jag hört handlar mest om ljussättning och det jag sett kan jag hålla med ser platt och "bright" ut. Väntar att fälla omdöme tills jag spelat det själv. Sist jag spelade igenom serien var det "söndermoddat" även ettan, intressant att se om detta klår det..tvivlar lite


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Någon som vet om det fungerar med tangentbord och mus på Xbox series x?

Medlem

Laddas ner just nu, ser fram emot detta


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Det är inte helt omöjligt att ett uppiffat ME3-multiplayer skulle gå hem bättre nuförtiden. Gameplayet fungerar bra och det är inte längre ett tvång för att få tillräckligt med "galactic readiness". Utöver en omarbetning av det gamla kan ju exempelvis nya banor läggas till för att hålla det vid liv.

...Bara det inte blir en f2p-miktrotransaktion-fest om det väl händer

Skrivet av Belfry:

Laddas ner just nu, ser fram emot detta

Hajpen är hög! Bara 55 min kvar till Steam-släpp.


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem

Wow vilken upplevelse för dom som aldrig spelat igenom trilogin, skulle önska en tidsmaskin.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Blev köp, lyckades dock hålla mig från att förhandsboka
Fick med sambon också så detta ska bli kul!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag förstår helt ärligt inte varför multiplayer skulle vara intressant. Mass Effect är ett fantastiskt singleplayerspel, med bra story, men striderna är ju faktiskt det sämsta med spelen. Konsolanpassat cover-based combat är en av anledningarna till att jag klarat ut de på "Insane". Likadant med Tomb Raider och liknande. Varför behövs multiplayer? Vill man spela mot andra finns sjukt mycket bättre spel för det. Multiplayer känns bara påklistrat.

Men det är ju bara en åsikt bland tusen andra ¯\_(ツ)_/¯


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Avstängd

Borde kallas "Ghoul Edition" lol

Ingen recensent gjorde sitt jobb och jämförde, får man anta?
Observera att to.m fonten är sämre / mer svårläslig.

Medlem
Skrivet av Azureye:

Jag förstår helt ärligt inte varför multiplayer skulle vara intressant. Mass Effect är ett fantastiskt singleplayerspel, med bra story, men striderna är ju faktiskt det sämsta med spelen. Konsolanpassat cover-based combat är en av anledningarna till att jag klarat ut de på "Insane". Likadant med Tomb Raider och liknande. Varför behövs multiplayer? Vill man spela mot andra finns sjukt mycket bättre spel för det. Multiplayer känns bara påklistrat.

Men det är ju bara en åsikt bland tusen andra ¯\_(ツ)_/¯

Om jag ska göra ett antagande så vill människor egentligen inte ha multiplayer för att det är roligt och viktigt. De vill att multiplayer ska finnas med för "så var det minsann när originalet fanns". Och många verkar ha en lite väl positiv syn på just multiplayer-läget från Mass Effect 3, som var något unikt för just den typen av spelserie, men rent spelmekaniskt så var det verkligen inget imponerande.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Borde kallas "Ghoul Edition" lol

https://i.imgur.com/HlWUkUh.jpg

https://i.imgur.com/8Z4OYpT.jpg

Ingen recensent gjorde sitt jobb och jämförde, får man anta?

Är detta med eller utan day 1 patch?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Avstängd
Skrivet av magma:

Är detta med eller utan day 1 patch?

Spelar mindre roll tror jag, inte så att de kommer göra om modellerna eller ändra tillbaka till "fake"-ljuset man använde innan, i ett så här sent stadie. Deras egna promo-videos för hur "bra" grafiken blivit använder dessa modeller.

Men det visar sig. Vore ju som sagt roligt om recensenter skötte sitt jobb och jämförde för jag antar deras version iaf är fullversionen med day1-patch.

Medlem

Jag gillade multiplayern i 3:an men det var kanske lite väl mycket grind men vad kan man förvänta sig från EA. Men väldigt kul att få uppleva att spela som t.ex Geth/Volus/Asari/Krogan, det öppnade upp för många olika spelstilar. Jag trodde och hoppades att Andromeda skulle bli det första Mass Effect spelet där vi skulle få spela som andra raser i kampanjen men icke.

Hoppas fortfarande att någon gång kunna få spela som en annan ras i kampanjen. The first krogan spectre kanske?!

Dödgrävaren
Skrivet av Harmond:

Spelar mindre roll tror jag, inte så att de kommer göra om modellerna eller ändra tillbaka till "fake"-ljuset man använde innan, i ett så här sent stadie. Deras egna promo-videos för hur "bra" grafiken blivit använder dessa modeller.

Men det visar sig. Vore ju som sagt roligt om recensenter skötte sitt jobb och jämförde för jag antar deras version iaf är fullversionen med day1-patch.

Sett det i Promo materialet, FemShep ser fruktansvärd ut i ME1 med nya "häftiga" looken som röstades fram till 3an. Är sugen på att skaffa legendary edition, älskar Mass Effect - Men kommer vänta i en vecka eller två tills fler recensioner är ute.

Medlem

Innan köp vill jag se vilka ändringar man gjort i ettan. Det är min absoluta favorit i serien, och jag hoppas man inte klåfingrigt fipplat för mycket där. Helst bara en rejäl grafisk uppfräschning och lite snabbare hissturer.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Skulle kännas mer komplett om multiplayer läge fanns för åtminstone coop.
Men kmr inte gråts blod om dem inte hinner med.

Medlem

Kan ju säga att så där kass ser inte fonten ut, man kan ställa in storlek också. Men nog har man grafiska buggar alltid. Är nog för att jag kör 32:9 (vilket jag så klart till en början blev imponerad av att det stöddes direkt, men men).

Grafikbuggen blev jag av med genom att stänga av antialiasing.

En bild med dialog, cut scenes och dialoger är låst aspect verkar det som

Dödgrävaren
Skrivet av ace84:

Skulle kännas mer komplett om multiplayer läge fanns för åtminstone coop.
Men kmr inte gråts blod om dem inte hinner med.

Coop existerade inte i originalet. Så det lär du inte få se. Om du inte menar deras wavedefense multiplayer som coop då.

Medlem
Skrivet av magma:

Blev köp, lyckades dock hålla mig från att förhandsboka
Fick med sambon också så detta ska bli kul!

Jag lyckades också med den bedriften (ja förutom att få frun med på det). Missade väl förhandsbokningen med en timme. Vad var rabatten där då? Nu fick jag det ändå -10% med EA play som ingår i Xbox Ultimate.

Medlem

Precis börjat spela första spelet i remaster-trilogin nu, satan vilken skillnad. Jag brukar ändå spela med en massa mods och dylikt, det är sjukt vilken skillnad det är. Största är definitivt hur vapnen fungerar, inte längre de där värdelösa mekanikerna som var kassa redan 2007 när spelet släpptes.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Foldon:

Jag lyckades också med den bedriften (ja förutom att få frun med på det). Missade väl förhandsbokningen med en timme. Vad var rabatten där då? Nu fick jag det ändå -10% med EA play som ingår i Xbox Ultimate.

-10% är inte fel det heller. Köpte det pÅ GMG. Fortfarande -13% i skrivande stund.
https://www.greenmangaming.com/games/mass-effect-legendary-ed...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Issue:

Helt klart intressant då jag inte spelat originalen. Men backloggen är redan stooor. Har jag tur så dyker denna upp på Game Pass via EA play sen, man kan ju alltid hoppas

Såg att spelet är tillgängligt på EA Play pro idag och laddar ner det nu så är nog inte helt omöjligt att det dyker upp där förr eller senare.

12
Skriv svar