Elite Dangerous: Odyssey får inledningsvis ett separat universum

Robot
Elite Dangerous: Odyssey får inledningsvis ett separat universum

Odyssey-spelare kommer inte kunna spela med icke-Odyssey-spelare.

#Elite-dangerous-odyssey, #Frontier-developments


Geeks Gaming

Känns som jag ska vänta någon månad innan jag ger mig in i detta. Plus har mass effect kom ut och necromunda kommer snart också.

Medlem

Jag har inte spelat Elite Dangerous, även om jag lyckats få det gratis via Epic, så jag är inte särskilt insatt i spelet.... men den där reklamfilmen gör mig inte mer intresserad av spelet heller. Tex slutet på filmen när en person ensam håller undan typ 15 vakter utan att döda en enda och flykten därifrån när de blir beskjutna av ett skepp som av nån outgrundlig anledning inte ger sig på deras rymdskepp, som landat alldeles bredvid dem, känns väldigt orealistiskt och inte särskilt uppslukande.

Vad tycker ni?

Medlem

Det där såg riktigt kul ut


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Umi
Medlem

Såg riktigt gräsligt ut...

Medlem
Skrivet av Umi:

Såg riktigt gräsligt ut...

Spelet är i "alpha" Långt ifrån färdigt, Kommer se bra mycket mer "levande" ut när det är klart

Medlem
Skrivet av zavvy:

Jag har inte spelat Elite Dangerous, även om jag lyckats få det gratis via Epic, så jag är inte särskilt insatt i spelet.... men den där reklamfilmen gör mig inte mer intresserad av spelet heller. Tex slutet på filmen när en person ensam håller undan typ 15 vakter utan att döda en enda och flykten därifrån när de blir beskjutna av ett skepp som av nån outgrundlig anledning inte ger sig på deras rymdskepp, som landat alldeles bredvid dem, känns väldigt orealistiskt och inte särskilt uppslukande.

Vad tycker ni?

Jag tänker att de 50-100 timmarna jag har lagt ner på spelet utan Odyssey har varit en riktigt tillfredsställande känsla av att äventyra i rymden med mitt rymdskepp. Blir fortfarande lite kittlig i magen när jag landar nära en stjärna. <.<


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Sen dom valde att slopa VR för oddysey så är det ett blankt NEJ från min sida. Köper inte

Geeks Gaming
Skrivet av Kiario:

Sen dom valde att slopa VR för oddysey så är det ett blankt NEJ från min sida. Köper inte

Dom har inte "valt" att slopa de. Enda dom har sagt är att de kommer inte va implementerat när det släpps och funderar på att lägga till de sen.

Medlem

Elite Dangerous är ett underbart spel.
Ser fram emot Odyssey.


signatur

Through the cables and the underground now

Inaktiv
Skrivet av zogez:

Spelet är i "alpha" Långt ifrån färdigt, Kommer se bra mycket mer "levande" ut när det är klart

Där kan jag inte hålla med dig, spelet är i alpha men om 3 dagar släpps det. Alltså är det bara 3 dagar från att vara färdigt. Sen varför dom går direkt från alpha till 1.0 utan beta känns bara dumt.

Medlem

Vi får se den 19'e om spelet hade behövet bakas något längre eller inte.

Misstänker dom kallade det en alpha test då man testade delar av det som är hela Odyssey.
Om jag förstår skillnaden mellan Alpha och Beta är det så att Beta ska vara (mer eller mindre) färdigt förrutom eventuell balansering och bugsannering medans Alpha inte har alla delar på plats ännu.


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

Tja, varken skjutandet eller teleporteringen ombord imponerar på mig. Har varit backare av Elite: Dangerous sedan deras Kickstarter, men det märks tydligt att spelet aldrig var byggt för "rymdben". Den här expansionen hade spelet lika gärna kunnat vara utan.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Personligen hade jag som Frontier lagt mer krut på atmosfäriska planeter, skepp och srv's. Möjligen med ship interiors samt att kunna borda andra skepp i rymden som en första del av spacelegs!

Så man är lite kluven inför spacelegs! Men i övrigt tycker jag Elite är ett avkopplande spel och spelar inte för att "klara av det" utan njuter av vad det är

Samt att det är Elite 4, vilket fram till 2012 bara var en dröm.

Tycker dom fått mycket rätt i Elite, dock har det varit (på gott och ont kanske) segt med expansioner/utveckling av spelet. Så mestadels är det inte ett missnöje med spelet i sig utan att man vill ha mer


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

Fattar inte att man pushar releasen - all feedback som finns är att det är buggigt och inte redo att släppas.
Har de inte förstått konsekvenserna? De hade själva problem vid orginal release & vid Horizon. Inte att nämna andra stora o små spel som fick motvind vid för tidigt release.

Om StarCitizen hade denna utvecklings/launch attituden som Frontier så borde Star Citizen sen länge sen vara officiellt ute.....

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Där kan jag inte hålla med dig, spelet är i alpha men om 3 dagar släpps det. Alltså är det bara 3 dagar från att vara färdigt. Sen varför dom går direkt från alpha till 1.0 utan beta känns bara dumt.

Men videon är från början av mars.

Medlem
Skrivet av zogez:

Spelet är i "alpha" Långt ifrån färdigt, Kommer se bra mycket mer "levande" ut när det är klart

Förhoppningsvis

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Tja, varken skjutandet eller teleporteringen ombord imponerar på mig. Har varit backare av Elite: Dangerous sedan deras Kickstarter, men det märks tydligt att spelet aldrig var byggt för "rymdben". Den här expansionen hade spelet lika gärna kunnat vara utan.

Instämmer, ED har inget som helst behov av "rymdben" och det kommer bara ta fokus från det som utvecklarna borde arbeta med.

Jag har suttit i min julbelysningsprydda cockpit i över 5 år nu och känner ingen som helst lust att lämna den ens för en sekund XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

Instämmer, ED har inget som helst behov av "rymdben" och det kommer bara ta fokus från det som utvecklarna borde arbeta med.

Jag har suttit i min julbelysningsprydda cockpit i över 5 år nu och känner ingen som helst lust att lämna den ens för en sekund XD

Förstår absolut att rymden borde vara fokus för utvecklingen men vill ni inte alls ha space legs? Jag har spelat en del ED, även om det var ett tag sedan. Spelar för tillfället SC och något som gör det helt underbart är att man tar sig genom hela sitt skepp och sedan sätter sig i cockpit, immersionen är riktigt grym.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Förstår absolut att rymden borde vara fokus för utvecklingen men vill ni inte alls ha space legs? Jag har spelat en del ED, även om det var ett tag sedan. Spelar för tillfället SC och något som gör det helt underbart är att man tar sig genom hela sitt skepp och sedan sätter sig i cockpit, immersionen är riktigt grym.

I ED svarar jag nej. Älskar att spelet endast och helt fokuserat på cockpit, flygning och allt som hör det därtill.

SC är riktigt imponerande och ett spel som sedan tidigt i sin utveckling siktat på en helhetsbild av rymdlivet så absolut, där ser jag fram emot hela konceptet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

I ED svarar jag nej. Älskar att spelet endast och helt fokuserat på cockpit, flygning och allt som hör det därtill.

SC är riktigt imponerande och ett spel som sedan tidigt i sin utveckling siktat på en helhetsbild av rymdlivet så absolut, där ser jag fram emot hela konceptet.

Kan absolut förstå ditt resonemang, släpper man en så matig uppdatering som Odyssey så borde det först och främst göra skeppsaspekten matigare.

Geeks Gaming
Skrivet av zogez:

Spelet är i "alpha" Långt ifrån färdigt, Kommer se bra mycket mer "levande" ut när det är klart

Blandar du inte ihop det med star citizen?

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Förstår absolut att rymden borde vara fokus för utvecklingen men vill ni inte alls ha space legs? Jag har spelat en del ED, även om det var ett tag sedan. Spelar för tillfället SC och något som gör det helt underbart är att man tar sig genom hela sitt skepp och sedan sätter sig i cockpit, immersionen är riktigt grym.

Elite fyller sin egen nische. Vill man ha rymdben så är det det som Star Citizen satsat mest på och troligtvis en av alla anledningar varför det tar sån tid att genomföra.
Sättet som Elite blev tvungna att införa det, genom att teleportera mellan instanser och ett stridsupplägg som inte alls känns genomtänkt, kan de lika gärna skrota.
Har som sagt backat båda och de lanserade lägligt nog sina Kickstarters samma år men med helt olika visioner. Spelat alla Elitespel från C64 till Amigans Elite: Frontier och nu detta, men det var aldrig ett spelupplägg byggt för FPS, så de får slå knut på sig själva för att få till en sådan efterkonstruktion.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Jag hade ju onekligen hellre sett att de arbetade med att göra "missions" underhållande. Nu är det fortfarande mest Space Truck sim. Inget större fel i det, men...
...det jag *verkligen* inte begriper är att de lägger ner tid och pengar på att släppa expansionen till gamla konsoler, men stenhårt vägrar snacka om de ens planerar att släppa spelet för de nya (där ju PSVR2 borde vara rimligt). Själv lagt för mycket tid på PS4-versionen för att grinda allt igen på mitt PC-konto, så om de inte åtminstone låter oss migrera våra konsolkonton har jag ingen anledning att gå tillbaka till spelet, än mindre spela CS light tryhard version. Räcker att de pajade Star Citizen med skiten istället för att leverera "en modern Wing Commander".

Nya snyggare planeter kommer ju som sagt med tiden ändå om jag skulle vilja göra ett återbesök. Det tråkiga är att ett enkelt "Yes, we're trying to bring it to the new gen of consoles" hur vagt löfte det än är, så hade det nog räckt för att jag skulle investera både på PC och konsol.

Ser verkligen fram emot UBISofts cross platform saves och hoppas det tvingar resten av marknaden att tänka om. Visst är spelet slött nog för att fungera över Steam link, men... som sagt, orkar inte grinda alla engineers osv en gång till.

Medlem

Blir nice det här. Tur att alla i min faction kommer köpa till xboxen sen. Skitkul att expandera med sin egen fsction som har ett namn i spelets universum. Xbox största faction. Så att göra space truck sim åt faction gör det hela ännu bättre än att bara köra själv och susa runt i universum, utan att tillhöra något. Blir kul med exploration sen(min favorit).

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Förstår absolut att rymden borde vara fokus för utvecklingen men vill ni inte alls ha space legs? Jag har spelat en del ED, även om det var ett tag sedan. Spelar för tillfället SC och något som gör det helt underbart är att man tar sig genom hela sitt skepp och sedan sätter sig i cockpit, immersionen är riktigt grym.

Alltså, jag älskar Elite Dangerous och kommer skaffa Star Citizen när jag är säker på att jag har en dator som kan pusha det i 4K på High typ (så typ 2025 eller nåt...). Med det sagt så har Elite Dangerous valt sin väg mycket tidigare, att försöka pusha in att röra sig runt fritt känns... konstigt. Till skillnad från Star Citizen så är ju inte den större gameplay-loopen designad kring att vara till fots också. Tänker att detta gör en del skillnad.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av zogez:

Spelet är i "alpha" Långt ifrån färdigt, Kommer se bra mycket mer "levande" ut när det är klart

Jag tror vi har olika syn på vad som är alpha och beta. Alpha är i min värld strax efter proof of concept, dvs man har skapat de flesta modeller, men de kan generellt sett inte interagera med varandra utöver en väldigt rudimentär artificiell intelligens. Det här är beta, med release ("gold") inom bara några dagar.

Medlem

Är nog lika bra de delar upp det. Testade den tidiga alfan (som de själva kallade det). Buggarna behövs fixas innan full release. Sen var inte "planet tech" implementerat i varken "demot" de visade eller i själva alfa testen som vi fick prova. Jag undrar hur de kan kalla den för alfa för att sen en månad senare släppa spelet :). Men enligt dom själva så var det en tidig alfa vi fick testa medans de jobbade vidare på en mer fulländad version. Svårt att spekulera i om de helt enkelt bara hittade på eller faktiskt talade sanning.

I vilket fall som helst så har vi snart det i våra händer och kan testa själv :). Jag kan även tycka att det kanske lagt lite för mycket fokus på att försöka bli en ren fps shooter. Är ett svårt träsk att ta sig in i. Här skulle jag väl inte påstå att fdev har lyckats. Men känslan att bryta sig in i en bas genom att stjäla nycklar och svetsa upp panelplåtar var faktiskt riktigt bra. Önskar bara de skippat 10 v 10 slagen för att istället lagt mer fokus på "scavanging" o exploration samt en balansering av vapen och skepp. Då vissa är lite väl obalanserade. Skulle göra pvp ännu roligare och bättre ! Sen får de gärna slänga in en bunt nya skepp tack

1
Skriv svar