Hurra! Disco Elysium: The Final Cuts säljförbud i Australien rivs upp

Robot
Hurra! Disco Elysium: The Final Cuts säljförbud i Australien rivs upp

Går tydligen inte längre "emot moral och anständighet".

#australien, #disco-elysium, #disco-elysium-final-cut


Medlem

Bissart att civiliserade länder ens har lagar om "moral och anständighet" i dett århundrande.

Medlem

Kul för australien


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Kan se det framför mig nu hur en australisk politiker i ett rökfyllt kontor först tog fram dessa lagförslag om moral och anständighet...

-Och därför anser jag detta måste regleras...
*Tar ett par sista puff från cigaretten*
...-eftersom det inte kan anses vara moraliskt och anständigt.
*Fimpar ciggen i askkoppen gjord av en aboriginer-hand.*

Medlem

ändå så känns australien ,landet där man får åka utan hjälm på mc och prostitution är lagligt. ganska omoraliskt.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Kan se det framför mig nu hur en australisk politiker i ett rökfyllt kontor först tog fram dessa lagförslag om moral och anständighet...

-Och därför anser jag detta måste regleras...
*Tar ett par sista puff från cigaretten*
...-eftersom det inte kan anses vara moraliskt och anständigt.
*Fimpar ciggen i askkoppen gjord av en aboriginer-hand.*

Det bästa med ditt scenario är att det låter precis som nåt Harry skulle kunna göra i Disco Elysium.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

KoP
Medlem

Om Disco Elysium inte fick säljas i Australien då undrar jag om filmer såsom Saw-filmerna och Human Centipede är bannade på livstid, plus säkerligen div. böcker som innehåller våldsamma berättelser? 🤔

Frilansare

Äntligen! Australien behöver talande slipsar och karaoke-poliser.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Äntligen! Australien behöver talande slipsar och karaoke-poliser.

Skulle inte alla länder må bättre av det?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av KoP:

Om Disco Elysium inte fick säljas i Australien då undrar jag om filmer såsom Saw-filmerna och Human Centipede är bannade på livstid, plus säkerligen div. böcker som innehåller våldsamma berättelser? 🤔

Det råder ingen brist på förbjudna grejer i Australien, nej. Saw-filmerna är knappast förbjudna, det är ju vanliga splatterfilmer, men grejer som A Serbian Film är garanterat förbjudna. Har för mig att jag läste att just Human Centipede förbjöds också.

Vad gäller böcker så vet jag att American Psycho var förbjuden i Australien. Boken är som bekant mycket mer explicit än filmen. Vet inte om den är förbjuden längre dock, rätt längesen den släpptes...

1
Skriv svar