Lightforge är en ny utvecklare med folk från bl.a. Epic, Blizzard & Bioware

Robot
Lightforge är en ny utvecklare med folk från bl.a. Epic, Blizzard & Bioware

Första spelet är en social, plattformsöverskridande upplevelse med "oöverträffad frihet".

#Lightforge-games


Medlem

Vi får hoppas detta blir en Hit!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag vet inte, det bästa verkar ju komma från nya utvecklare och studios, inte gamla rävar. Men de får gärna motbevisa mig!

ELF
Medlem

Låter ju som Project Spark.
Det var tänkt att bli stort, men var ju tyvär låst till Microsoft Store.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Hoppas men har numera typ inga förväntningar på något. Blivit besviken lite för många gånger.
Så försiktigt positiv till detta.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Låter tyvärr inte alls bra. För det första finns det ju ingen hype bara för att folk jobbat på dessa företag, sedan: "en social, plattformsöverskridande upplevelse med "oöverträffad frihet". + "sudda ut gränsen mellan skapare och spelare".


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

KoP
Medlem

Hade gärna sett att dom utvecklade en stark singleplayer upplevelse i första hand. 🤔

Gnällkuk

Som med det mesta annat idag, det kan bli kul och det kan bli intressant men utveckling av spel tar sån tid idag att det känns som det här spelet kanske släpps 2028. Det här är väl dock en rätt skarp pågående trend, kreativa människor har ledsnat att skapa spel med lite för stora grupper, för många åsikter och orimliga deadlines där det alltid finns baktankar för att maximera vinsten.

Jag tror vi kommer att få se en liknande utveckling i många år framöver. Det är ju inte så direkt att någon verkar lära sig något, någonsin...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ja, det här med att veteraner bildar nya småstudios med vågade projekt ser vi mer och mer av. Senaste jag tänker på är V1 Interactive och Disintegration. Hoppas att det går bättre än så för Lightforge.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av KoP:

Hade gärna sett att dom utvecklade en stark singleplayer upplevelse i första hand. 🤔

Saken är den, att detta låter verkligen inte som ett starkt singleplayer.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Ja, det här med att veteraner bildar nya småstudios med vågade projekt ser vi mer och mer av. Senaste jag tänker på är V1 Interactive och Disintegration. Hoppas att det går bättre än så för Lightforge.

Jag kan känna att enskilda personer ofta får alldeles för mycket fokus när det gäller spel. Många verkar nästan tro att det är en person som har gjort hela spelet. Dom riktigt bra och nyskapande spelen blev till för att en handfull personer med olika specialiteter sammanstrålade och gjorde sitt livs bästa jobb på ett spel som låg helt rätt i tiden. Om man ser till "större" spel, dvs inte minecraft. Och eftersom det innehåller väldigt mycket tur så är det också svårt att återupprepa.

Medlem
Skrivet av Taskman:

Hoppas men har numera typ inga förväntningar på något. Blivit besviken lite för många gånger.
Så försiktigt positiv till detta.

Tycker det är en bra tankesätt dock, har man inga förväntningar så blir men häller inte besviken! Don't jump abored the hype train !

KoP
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Saken är den, att detta låter verkligen inte som ett starkt singleplayer.

Nej det jag menar är att dom borde slopa den idé dom sitter på just nu angående detta sociala gränsöverskridande spel och utveckla ett trevligt singleplayer spel med en bra story.

Medlem
Skrivet av Taskman:

Hoppas men har numera typ inga förväntningar på något. Blivit besviken lite för många gånger.
Så försiktigt positiv till detta.

Vad vill du att de gör för ett spel?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Dreams? Dreams? Kom igen? Bli som Dreams! GÖR DREAMS! GE MIG DREAMS TILL PC! AAAAAH! T___T

FOTNOT: Inte riktiga Dreams nödvändigtvis, en kopia blir finfint. :3


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad vill du att de gör för ett spel?

Vad som, så länge det blir bra
Viktigaste är att de verkligen tar den tid det behöver och det får någorlunda bra betyg så de kan göra fler spel framöver.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

1
Skriv svar