Gudars skymning, moddare har släppt 4K-texturpaket till Black & White 2

Robot
Gudars skymning, moddare har släppt 4K-texturpaket till Black & White 2

Peter Molyneux gamla klassikeruppföljare blev med ens lite skarpare, kolla in videon.

#4k, #black-and-white-2


Medlem

Oj! Nästan värt att installera det direkt!

Edit: Vilket påminner mig om att jag hade velat ha denna och Populous i VR


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Oj! Nästan värt att installera det direkt!

Edit: Vilket påminner mig om att jag hade velat ha denna och Populous i VR

Sant! Detta spelet är ju som gjort med VR i åtanke. Inget spel hade varit lättare i teorin att modda in VR i

Medlem

Vem äger rättigheterna? Väntat länge på en digital release på gog.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Vem äger rättigheterna? Väntat länge på en digital release på gog.

Tror det är EA som äger det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Älskar dessa spel och har i många år varit bitter över det faktum att ingen tar tag i saken och släpper lös dom på digitala plattformar. Lionhead finns ju inte kvar, men det kan väl inte vara helt omöjligt för EA att lösa saken och få ut spelen.

Borde bli för plottrigt 😅


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Älskar verkligen denna serie! Kommer ihåg att jag tjatade på pappa, och lyckades, att köpa Logitechs iFeel-mus som var kompatibel med B&W.

Edit: Finns ett VR-spel, Townsmen VR, som hämtat inspiration från B&W men som jag ännu inte vågat prova då utvecklingen verkar gå sådär. Men potentialen finns absolut!

Medlem

Var det inte tvåan du satte typ 97 % på i PCG, Jocke?

Spelade aldrig det här spelet när det begav sig bortsett från något demo. Kanske dags nu.

Medlem

Kanske har dålig syn men såg ingen skillnad på texturerna. Som att sätta på och av solglasögonen bara...

Medlem

Snacka om nostalgi! Minns väldigt tydligt hur man roade sig med att ta tag i en av byborna och kasta den så långt man kunde 😅

Frilansare
Skrivet av G4ruda:

Var det inte tvåan du satte typ 97 % på i PCG, Jocke?

Spelade aldrig det här spelet när det begav sig bortsett från något demo. Kanske dags nu.

MInnet sviker men tror att jag satte lite för högt betyg på första spelet. Älskar dem dock! Tror Emil K reccade tvåan, men kan ha fel.

Medlem

Går det ens att få tag i om man inte redan har det på CD/DVD? Hade gärna spelat både B&W 1 och 2.

Medlem

Spelade ju dessa för under en månad sedan

Medlem

Nån mer som hade dans-pluginet till winamp?

Medlem

Shit, ja detta hade ju varit rent guld i VR.

Medlem

Såatte.. Peter Molyneus är designer till The Movies (Lionhead Studios, 2005).. Såatte.. *host* Just saying, 4K skulle sitta fint

Medlem
Skrivet av lerb:

Sist jag grottade i denna fråga så kom jag fram till att det inte finns att få tag på, nytt, på lagligt vis längre. Du får kolla efter andrahand. Alternativt så rör man sig i den gråzon som kallas Abandonware och då kan du hitta dessa på hemsidan med nästan exakt samma namn, for free så att säga:

- Black & White samt expansion Creature Isle
- Black & White 2 samt expansione Battle of the Gods

Edit: hoppas det är OK att lite vagt peka i riktning utav abandonware på FZ om man inte direkt länkar

Edit 2: här finns även guider över hur man får spelen att lira bra på Windows 10:

Black & White
Black & White 2

Ah trevligt då kan jag plocka fram skivan till B&W igen.
Jag har för mig att jag först fick det att fungera i Win10 (efter en hel del strul) men att det sket sig när jag råkade installera patch 1.3.
Sedan fick jag klabba med avinstallationer, genomsökningar av registret etc och fick aldrig någon ordning på det igen. :/


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Lätt två av mina favoritspel genom tiderna. Blir nästan lite tårögd när jag tänker tillbaka på dom. Ett sånt fantastiskt koncept och på de allra flesta sätt genomförande.

Medlem

Försökta få tag på spelet en gång men lyckades tyvärr inte xP

Medlem
Skrivet av Kvantum:

Nån mer som hade dans-pluginet till winamp?

Hahaha japp.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

1
Skriv svar