Geggiga Snowrunner har släppts på Steam, Switch & Game Pass

Robot
Geggiga Snowrunner har släppts på Steam, Switch & Game Pass

Och får ett nytt säsongspass med ytterligare ett år av innehåll.

#Saber, #Snowrunner, #nyhetstips


Medlem

Nice, jag hade tänkt köpa det till Xbox, och så kommer det här på Game Pass istället - schysst!

Medlem

Har lagt ner en massa timmar på det här spelet och har inte ens kört färdigt det som kommit allt eftersom iom season pass.
Ibland kan man bli lite "mätt" pga det går "lååångsamt" i leran och snön ibland och det är mycket som ska fraktas.
Men det är det som är charmen med det hela. Ett spel man kan spela intensivt, ta en liten paus och sen upptäcka igen och försöka få upp den där lastbilen med gods som vält eller kört fast som man glömde bort

Glömde att skriva att spelet är väldigt vackert med fin natur och bra grafik så bara åka ut och utforska kan vara trevligt.
Man kan även justera tiden på dygnet i spelet så man behöver inte köra på natten om man vill eller om man vill anpassa ljuset efter fina screenshots


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Testpilot

När man vill stressa av och endast njuta av vacker natur och sen gegga runt med stora fordon.
Detta är det perfekta spelet för detta.

Med säsongspasset för säsong 1 följer det med massor med gottigt innehåll i form av fordon och kartor.

Jag har inte testat de 3 senaste bitarna av säsongsinnehåll men skall bli kul att köra timmer och bygga upp ryska raketavfyrningsramper.

140+ timmar har jag lagt hittils och det är utan de 3 senaste DLC som man får med season pass.

Medlem

Så kul att ett "nischat" spel som detta har blivit så populärt!

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Så kul att ett "nischat" spel som detta har blivit så populärt!

Spelar själv aldrig den här typen av simulatorer men håller helt med dig. Tror man fångar många som inte spelar alls med den här typen av lir. Kul!

Medlem
Skrivet av Harakiri:

När man vill stressa av och endast njuta av vacker natur och sen gegga runt med stora fordon.
Detta är det perfekta spelet för detta.

Med säsongspasset för säsong 1 följer det med massor med gottigt innehåll i form av fordon och kartor.

Jag har inte testat de 3 senaste bitarna av säsongsinnehåll men skall bli kul att köra timmer och bygga upp ryska raketavfyrningsramper.

140+ timmar har jag lagt hittils och det är utan de 3 senaste DLC som man får med season pass.

Hade "tömt" kartorna på uppdrag fram till Canada men märkte sen att man får även nya uppdrag på "gamla" kartor som tex timmer leveranser i Michigan osv.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Testpilot
Skrivet av Molotov:

Hade "tömt" kartorna på uppdrag fram till Canada men märkte sen att man får även nya uppdrag på "gamla" kartor som tex timmer leveranser i Michigan osv.

Tack för det! Bra att veta och så får man återuppleva gamla kartor.

Det är faktiskt kul att ta ett nytt fordon man låst upp eller köpt och bara åka runt på kartor man redan gjort klart alla uppdrag på.
Kan räcka att låsa upp en bättre motor eller större däck och plötsligt är de där svåra partierna på en karta betydligt lättare!

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Tack för det! Bra att veta och så får man återuppleva gamla kartor.

Det är faktiskt kul att ta ett nytt fordon man låst upp eller köpt och bara åka runt på kartor man redan gjort klart alla uppdrag på.
Kan räcka att låsa upp en bättre motor eller större däck och plötsligt är de där svåra partierna på en karta betydligt lättare!

Japp det är riktigt kul.
Det är inte bara "små uppdrag" som enkla leveranser utan även mer sk "big cargo" som dykt upp på dom gamla kartorna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

KoP
Medlem

Har försökt mig på att lira Snowrunner (och dess föregångare) men blir bara frustrerad utav det långsamma tempot. Inget ont med ett lugnare tempo, men jag har gränser. :'D

Medlem
Skrivet av KoP:

Har försökt mig på att lira Snowrunner (och dess föregångare) men blir bara frustrerad utav det långsamma tempot. Inget ont med ett lugnare tempo, men jag har gränser. :'D

Jag vet känslan. Skillnaden i Snowrunner jämfört med tidigare är uppgradering (när man tjänat ihop med pengar) och bättre bilar, så man kan ta sig "snabbare" fram i vissa teränger än vad man gör i början, då känns det som det går riktigt "fort"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag vet känslan. Skillnaden i Snowrunner jämfört med tidigare är uppgradering (när man tjänat ihop med pengar) och bättre bilar, så man kan ta sig "snabbare" fram i vissa teränger än vad man gör i början, då känns det som det går riktigt "fort"

Får bli att testa detta nu också förhoppningsvis när det är äntligen släppt på steam också! American truck simulator och euro truck simulator fick åka fram igen nu under covid och satan vad lugnande det är efter en stressig dag på jobbet!

Medlem

Är det anpassat för Series X med 60fps tex?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

KoP
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag vet känslan. Skillnaden i Snowrunner jämfört med tidigare är uppgradering (när man tjänat ihop med pengar) och bättre bilar, så man kan ta sig "snabbare" fram i vissa teränger än vad man gör i början, då känns det som det går riktigt "fort"

Alltså jag vill ju älska Snowrunner för jag tycker ju verkligen om konceptet i sig och att spela det, men det är något med tempot som jag får krupp utav.

Medlem

Låter kul när man läser era svar här i tråden. Äger föregångaren + expansionen till Steam men har aldrig installerat det. Ska fan göra det när jag kommer hem från jobbet. Låter kul att plöja stora fordon i massa lera.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Pretorian24:

Är det anpassat för Series X med 60fps tex?

Nej tyvärr finns det ingen current-gen version. Får hoppas på FPS Boost om inte utvecklarna orkar göra en Series-uppgradering.


signatur

Jump in.

Medlem

Frustrations Simulator!

Medlem

Alla som tycker spelet är för långsamt, kanske är lite udda tips men fixa Cheat Engine och sätt på speedhack, har ett par knappar bindade för 2x, 4x och 10x hastighet

Det är ibland jag också känner det tar för lång tid/blir tråkigt men det tricket har iallafall hållt spelglädjen vid liv lite längre

Medlem

Var ett bra tag sedan jag spelade Snowrunner nu. Men var ju kul och "rofyllt" när det begav sig Tror att de fixat en hel del buggar nu kring prylar/andra bilar som faller rakt igenom trailers som inte var 'active'?

Men var ju alltid kul att lasta på rejäla lass. Dumt att åka två vändor!

1
Skriv svar