Äntligen förklarar studion vad Biomutant är för spel

Robot
Äntligen förklarar studion vad Biomutant är för spel

Vi blev mer taggade efter att ha sett den senaste, förklarande videon.

#biomutant


Medlem

Hoppas verkligen det blir en hit men har på känn att det är 7/10, bra men inte hela vägen fram

Medlem
Skrivet av one63:

Hoppas verkligen det blir en hit men har på känn att det är 7/10, bra men inte hela vägen fram

Tycker det verkar hur bra som helst.
Kanske lite för "gulligt" karaktärerna ser ut som gossedjur 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Alltså det känns lite som att det saknas ett PR team hos den här utvecklaren för jag har fortfarande inte riktigt koll på vad grejen är mer än att det är ett Action RPG där man spelar någon sorts mutant-råtta? 🤔

Fragtjuv

Oj, det där såg ju faktiskt väldigt mysigt ut! Kan bli bra att ha som ombyte till allt CoD-pangande jag fortfarande sitter fast i.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Såg en stream igår och jag vet inte vad det är men klickar inte riktigt för mig. Kanske får prova själv via EA play pro.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Har en liten känsla att det här mycket väl kan bli årets spel, speciellt för de som gillar RPG och äventyr.

Farornas Konung

Var mer taggad innan den videon. Men det är aldrig fel att ha lägre förväntningar..

Medlem

hade gärna skippat dom där "KAPOW!" texterna som dyker upp när man hamnar i strider

Medlem

Ser helt klart intressant ut, funderar på att förhandsboka det på PS Store.

Medlem

”Utvecklarna drar själva paralleller till Zelda: Breath of the Wild (utan att vapnen går sönder!!), Batman: Arkham Asylum och Ratchet & Clank”

Sätter dom det där så är det en solklar GOTY-kandidat. Hypen är skyhög, hoppas den håller

Medlem

Kunde ha svurit på att det här spelet kommit ut redan, fast gameplay liknade mer Xcom.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Alltså det känns lite som att det saknas ett PR team hos den här utvecklaren för jag har fortfarande inte riktigt koll på vad grejen är mer än att det är ett Action RPG där man spelar någon sorts mutant-råtta? 🤔

Jo, det säger nog ganska mycket att de måste släppa en "Explanation Trailer", och efter att ha sett den förstår jag fanemig fortfarande inte vad det är jag ska göra i spelet!

Jag får helt enkelt vänta och se.

Skrivet av Boomer:

Kunde ha svurit på att det här spelet kommit ut redan, fast gameplay liknade mer Xcom.

Mutant: Year Zero

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Ser helt klart intressant ut, funderar på att förhandsboka det på PS Store.

Genialisk idé! Släng pengarna på ngt som:
- absolut inte kommer ta slut
- vi inte vet om det är bra
- absolut noll ränta på pengen (går till utgivaren, inte ens utvecklaren som får den pengen)

Lycka till i livet, det känns som du kommer behöva det!

Medlem
Skrivet av maq777:

Genialisk idé! Släng pengarna på ngt som:
- absolut inte kommer ta slut
- vi inte vet om det är bra
- absolut noll ränta på pengen (går till utgivaren, inte ens utvecklaren som får den pengen)

Lycka till i livet, det känns som du kommer behöva det!

Alltså...allvarligt?

International
Man of Mystery

Jepp, jag har faktiskt förbokat det, ser fram mot att spendera onsdagen med att utforska den postapokalyptiska djurvärlden. Kollade också på pewdiwpies stream och tycker det ser ut att vara riktigt kul


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Knalle:

Alltså...allvarligt?

Nej, det var ett skämt!

Medlem
Skrivet av maq777:

Genialisk idé! Släng pengarna på ngt som:
- absolut inte kommer ta slut
- vi inte vet om det är bra
- absolut noll ränta på pengen (går till utgivaren, inte ens utvecklaren som får den pengen)

Lycka till i livet, det känns som du kommer behöva det!

Haha vafan är det med dig? Finns ju fysiskt eller ps store som alternativ. Många väljer ju PS Store för att dom tycker det är smidigare eller rent av sitter med en PS5 digital edition. Vad är det för fel med det? Inte så att utvecklarna bryr sig om du köper de på fysisk skiva eller på PS Store. Va tommefan den dummaste kommentaren jag läst på länge!

Medlem
Skrivet av Deekar:

Haha vafan är det med dig? Finns ju fysiskt eller ps store som alternativ. Många väljer ju PS Store för att dom tycker det är smidigare eller rent av sitter med en PS5 digital edition. Vad är det för fel med det? Inte så att utvecklarna bryr sig om du köper de på fysisk skiva eller på PS Store. Va tommefan den dummaste kommentaren jag läst på länge!

Jag har inget emot PS store. Den är helt ok. Köper faktiskt en hel del där. Pengar ska man sätta sprätt på. Att förboka digitalt är jag dock mer tveksam till.

Läser du mycket? Bara nyfiken, vill ju gärna att min kommentar ska vara en stor bedrift!

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag har inget emot PS store. Den är helt ok. Köper faktiskt en hel del där. Pengar ska man sätta sprätt på. Att förboka digitalt är jag dock mer tveksam till.

Läser du mycket? Bara nyfiken, vill ju gärna att min kommentar ska vara en stor bedrift!

Nej, jag brukar inte förboka digitalt heller. Köper för det mesta fysiskt för att de alltid är billigare. Men det finns ju fördelar med att boka digitalt med. Förladdning till exempel. Sen om man läst på och har koll på spelet man vill spela brukar man ju sällan bli så besviken så det inte var värt pengarna. Tvivlar att det är någon skillnad på fördelning på pengarna om det är förbokat eller köpt efter release.
Men folk gör ju som de vill. Onödig kommentar bara.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Nej, jag brukar inte förboka digitalt heller. Köper för det mesta fysiskt för att de alltid är billigare. Men det finns ju fördelar med att boka digitalt med. Förladdning till exempel. Sen om man läst på och har koll på spelet man vill spela brukar man ju sällan bli så besviken så det inte var värt pengarna. Tvivlar att det är någon skillnad på fördelning på pengarna om det är förbokat eller köpt efter release.
Men folk gör ju som de vill. Onödig kommentar bara.

Hela jag är onödig! Nej, det är ingen skillnad på fördelningen. MEN, pengarna från försäljning hamnar på utgivarens konto och ger ränta. Jag lovar, det kan handla om miljoner... Utgivaren betalar sedan ut vid fasta tillfällen till utvecklaren (även innan release fördelas vissa pengar). Så ju längre pengarna ligger på utgivarnas konto destå bättre. Det är däför de gillar förbokningar så mycket (plus att de redan ligger ute med pengar till utvecklaren och vill minimera det negativa kassaflödet).

Medlem
Skrivet av maq777:

Hela jag är onödig! Nej, det är ingen skillnad på fördelningen. MEN, pengarna från försäljning hamnar på utgivarens konto och ger ränta. Jag lovar, det kan handla om miljoner... Utgivaren betalar sedan ut vid fasta tillfällen till utvecklaren (även innan release fördelas vissa pengar). Så ju längre pengarna ligger på utgivarnas konto destå bättre. Det är däför de gillar förbokningar så mycket (plus att de redan ligger ute med pengar till utvecklaren och vill minimera det negativa kassaflödet).

Vet inte varför du försöker få utgivaren till att va boven här? THQ Nordic ger ju uppenbarligen all tid utvecklaren behöver. Bara kolla på hur längesen Biomutant visades upp för första gången. Desperados 3 va lika dant. Det blev till och med uppskjutet ett år och de var pre-corona.
Alla utgivare är inte som EA eller Activision...
Dessutom har garanterat utvecklaren full koll på hur mkt av kakan utgivaren får. Inte så att de är synd om någon här.

Medlem
Skrivet av magma:

Såg en stream igår och jag vet inte vad det är men klickar inte riktigt för mig. Kanske får prova själv via EA play pro.

Så tänker jag göra! Köpte en månad för att lira Mass Effect remastern. Blev glad när jag såg att det här också släpps där


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Vet inte varför du försöker få utgivaren till att va boven här? THQ Nordic ger ju uppenbarligen all tid utvecklaren behöver. Bara kolla på hur längesen Biomutant visades upp för första gången. Desperados 3 va lika dant. Det blev till och med uppskjutet ett år och de var pre-corona.
Alla utgivare är inte som EA eller Activision...
Dessutom har garanterat utvecklaren full koll på hur mkt av kakan utgivaren får. Inte så att de är synd om någon här.

Personligen tycker jag utvecklare ska få större del av kakan. De är de som står för kreativiteten. Men visst, det kan man ha delade åsikter om. De är trots allt utgivaren som står för den monetära risken.

Den ursprungliga posten handlade dock mest om att jag tycker att utgivaren ska stå för risken. Det är onödigt att vi som privatpersoner medvetet väljer att betala för att ta en risk, när vinsten med att förboka digitalt är så liten...

Inaktiv

Förväntningar är modern av besvikelse. Jag är ganska sugen på Biomutant men har beslutat att likt inför släppet av CP2077 aktivt undvika trailers och dylikt för att få uppleva så mycket som möjligt själv

Medlem

Ser framemot. Men som ägare av ps5 undrar man ju varför de aldrig pratar om vad som gäller för de senaste konsolerna. Det kommer något. Det vet vi. Men inte vad som gäller om man har köpt Ps4 versionen. Får man ps5 versionen gratis när den kommer etc...

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

hade gärna skippat dom där "KAPOW!" texterna som dyker upp när man hamnar i strider

Håller med. Kanske är toggle on/off 😀

Medlem
Skrivet av Nimin:

Ser framemot. Men som ägare av ps5 undrar man ju varför de aldrig pratar om vad som gäller för de senaste konsolerna. Det kommer något. Det vet vi. Men inte vad som gäller om man har köpt Ps4 versionen. Får man ps5 versionen gratis när den kommer etc...

Med tanke på hur många de lär vara som köper PS4 versionen till sitt PS5 så kan jag inte tänka mig något annat än gratis uppdatering när de väl kommer en PS5 version. Allt annat vore en rejäl miss av dom. Folk skulle bli vansinniga inklusive jag 😅

Medlem
Skrivet av Boomer:

Kunde ha svurit på att det här spelet kommit ut redan, fast gameplay liknade mer Xcom.

Mutant Year Zero: Road to Eden

Medlem
Skrivet av Deekar:

Med tanke på hur många de lär vara som köper PS4 versionen till sitt PS5 så kan jag inte tänka mig något annat än gratis uppdatering när de väl kommer en PS5 version. Allt annat vore en rejäl miss av dom. Folk skulle bli vansinniga inklusive jag 😅

Händer ju tyvärr ibland att de där rejäla missarna görs. Men vi håller tummarna!

12
Skriv svar