Civ- och Xcom-gänget Firaxis lovar att visa "flera spännande projekt" i år

Robot
Civ- och Xcom-gänget Firaxis lovar att visa "flera spännande projekt" i år
Medlem

Vill se ett nytt Pirates!

Medlem

Xcom 3 som tar vid där tvåan slutade:

Eftetsom slutet på tvåan hintade om undervattensäventyr så hoppas jag på en andlig remake av Terror From The Deep!

Medlem

Utan tvekan xcom 3. Fantastiska spel

Medlem

Jag slutar ju aldrig att spela XCOM. Ge mig mer! Och DIREKT till konsol denna gång!

Medlem

Ge mig Xcom 3 nuuu! Så jäkla bra spelserie.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Nocternity:

Xcom 3 som tar vid där tvåan slutade:

Eftetsom slutet på tvåan hintade om undervattensäventyr så hoppas jag på en andlig remake av Terror From The Deep!

Gjorde det? Kommer fan inte ihåg slutet.

Kan för övrigt tipsa XCOM-sugna om Xenonauts medan man väntar. Påminner mer om de gamla XCOM-spelen än de nya, men släpptes 2014 så man blöder inte från ögonen när man spelar det. Finns likt XCOM-spelen även några rejäla moddar om man vill ha mer än vaniljupplevelsen.

Medlem

En av anledningarna till att jag kollar fz varje dag är just att det en dag ska stå nåt om ett nytt Xcom, och nu hände det äntligen!
Xcom eller Bioshock.
I VR.
Om det är ok att drömma.

Medlem

Vågar man hoppas på X-Com Interceptor II?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Gjorde det? Kommer fan inte ihåg slutet.

Kan för övrigt tipsa XCOM-sugna om Xenonauts medan man väntar. Påminner mer om de gamla XCOM-spelen än de nya, men släpptes 2014 så man blöder inte från ögonen när man spelar det. Finns likt XCOM-spelen även några rejäla moddar om man vill ha mer än vaniljupplevelsen.

Kan även rekommendera OpenXcom om man vill ge sig på originalen idag, spelen blir inte direkt vackrare av det men dom blir bra mycket mer spelbara!

När det gäller slutet på Xcom 2:

i spelets slutsekvens får man se något vakna till liv på havsbottnen!

Kolla slutet på videon
https://youtu.be/Unzc1sMxlZA

Medlem

Hade vart kul att se dom göra något strategi spel i samma stil som Heroes. Annars tar jag gärna ett nytt Xcom Civ är fint det med.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Nocternity:

Kan även rekommendera OpenXcom om man vill ge sig på originalen idag, spelen blir inte direkt vackrare av det men dom blir bra mycket mer spelbara!

När det gäller slutet på Xcom 2:

i spelets slutsekvens får man se något vakna till liv på havsbottnen!

Kolla slutet på videon
https://youtu.be/Unzc1sMxlZA

Det hade jag heeelt glömt bort. Spännande!

Skribent
Skrivet av Ravenknight:

Vågar man hoppas på X-Com Interceptor II?

Ja det hade jag gärna sett. Älskade Interceptor, försökte spela det för några månader sen, men är.en bugg när.man spelar på nyare datorer som gör att en rymdstation blit osynlig i ett av uppdragen så banan inte går att klara. Men gärna en uppföljae på det eller om de fick för sig att plocka upp bollen och göra det där SWAT-inspirerade Xcom som aldrig kom ut.


signatur

"Writer and Fighter"

Redaktör
Ponny
Skrivet av Nocternity:

Xcom 3 som tar vid där tvåan slutade:

Eftetsom slutet på tvåan hintade om undervattensäventyr så hoppas jag på en andlig remake av Terror From The Deep!

Starkt medhåll. Uppföljaren vi förtjänar!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Gjorde det? Kommer fan inte ihåg slutet.

Kan för övrigt tipsa XCOM-sugna om Xenonauts medan man väntar. Påminner mer om de gamla XCOM-spelen än de nya, men släpptes 2014 så man blöder inte från ögonen när man spelar det. Finns likt XCOM-spelen även några rejäla moddar om man vill ha mer än vaniljupplevelsen.

Finns även xenonauts två.
Men jag tror inte det är klart ännu. kanske går att köpa som ofärdigt.
Jag är en backer så jag har redan tillgång 8-)

Medlem

Hoppas på Civ 7! Spelet jag lagt mest timmar på senaste 5 åren är nog Civ 6, så en uppföljare vore riktigt trevligt!

Medlem

Xcom 3 är ett av dom spelen jag ser fram emot mest. Hoppas också på en andlig uppföljare till Terror From The Deep.

Skribent
Skrivet av Nocternity:

Xcom 3 som tar vid där tvåan slutade:

Eftetsom slutet på tvåan hintade om undervattensäventyr så hoppas jag på en andlig remake av Terror From The Deep!

Jag tror på att de går den vägen när väl 3an släpps (för det kommer den), de verkar ju löst följa originalens story line.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Önskar ett XCOM 3, gärna närmare originalet så man får skjuta ner UFO's också.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Johlor:

Jag tror på att de går den vägen när väl 3an släpps (för det kommer den), de verkar ju löst följa originalens story line.

Ja jag både tror och hoppas att dom väljer haven i nästa spel. Och att dom inte låter Chimera Squad vara kanon, det var ett kul spel och en fräsch take på spelmekaniken, men har svårt att se engelsktalande sectoids i en trea 🤣

Medlem
Skrivet av Mirage:

Önskar ett XCOM 3, gärna närmare originalet så man får skjuta ner UFO's också.

USO’s hoppas vi på! 😁

Medlem

Håller alla fingrar och tår att det är XCOM 3! Och som någon annan sade, att de har med konsol-versioner på deras test och release-cycle. Usch vad buggigt Xcom 2: War of the chosen är! Kraschar så ofta att man inte ens vågar köra Ironman. Jag har ändå spelat igenom det två gånger

Relaterat, så ser jag även fram emot Phoenix Point då det kommer till konsol i slutet av året (enligt utvecklarens egen "roadmap").

För den som undrar: det går perfekt att spela tur-baserade spel på konsol eftersom du har all tid i världen
Har spelat Xcom med DLC och Xcom 2 med DLC på PS3 och Xbox One. Även Mario+Rabbids till Switch är grymt bra; likt orginal Xcom (fast mer färgglatt).

Skribent
Skrivet av Nocternity:

Ja jag både tror och hoppas att dom väljer haven i nästa spel. Och att dom inte låter Chimera Squad vara kanon, det var ett kul spel och en fräsch take på spelmekaniken, men har svårt att se engelsktalande sectoids i en trea 🤣

Tänker att de kan låta hela det vara kanon också. Att hotet från havet blir något nytt "större" som får allt annat kännas som småpotatis och det kommer när man tror allt är frid och fröjd. Egentligen har de ju etablerats att raserna man mött inte i grunden är "onda" utan mer kontrollerade av något större. Så jag såg inte direkt något konstigt i att fria sectoider försökte lära sig leva med människorna. När jag tänker efter tror jag det nedlagda X-Com: Alliance koncept var tänkt att gå lite åt det hållet?


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av aasecond:

Håller alla fingrar och tår att det är XCOM 3! Och som någon annan sade, att de har med konsol-versioner på deras test och release-cycle. Usch vad buggigt Xcom 2: War of the chosen är! Kraschar så ofta att man inte ens vågar köra Ironman. Jag har ändå spelat igenom det två gånger

Har du kört det på Switch? Jag kör det nu på Switch och även om det är nedgradering i grafik och längre laddningstider så har jag inte upplevt en enda krasch (än). På PC så kraschade det ju titt som tätt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Tänker att de kan låta hela det vara kanon också. Att hotet från havet blir något nytt "större" som får allt annat kännas som småpotatis och det kommer när man tror allt är frid och fröjd. Egentligen har de ju etablerats att raserna man mött inte i grunden är "onda" utan mer kontrollerade av något större. Så jag såg inte direkt något konstigt i att fria sectoider försökte lära sig leva med människorna. När jag tänker efter tror jag det nedlagda X-Com: Alliance koncept var tänkt att gå lite åt det hållet?

Hmm ja, iofs! Men då hoppas jag åtminstone på att få se en muton med en badring!

Skribent
Skrivet av Nocternity:

Hmm ja, iofs! Men då hoppas jag åtminstone på att få se en muton med en badring!

Haha, säjer de en muton som DLC för 2000 kr kommer jag köpa!

En sak de gärna för göra lite mindre är kryssningsfartygen. Satan vad jag var irriterad på att leta i varenda jävla hytt efter den där sista sectoiden. För man kunde ge sig på att fanskapet ALLTID gömde sig där bland alla 30 hytter. Åtminstone göra så de rör sig och inte sätter sig och campar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Haha, säjer de en muton som DLC för 2000 kr kommer jag köpa!

En sak de gärna för göra lite mindre är kryssningsfartygen. Satan vad jag var irriterad på att leta i varenda jävla hytt efter den där sista sectoiden. För man kunde ge sig på att fanskapet ALLTID gömde sig där bland alla 30 hytter. Åtminstone göra så de rör sig och inte sätter sig och campar.

Haha ja! Har en hel del såna minnen av TFTD från när man var liten och lirade det. Jag måste sätta mig ner med OpenXcom och spela igenom det en gång för alla

Medlem
Skrivet av Johlor:

Har du kört det på Switch? Jag kör det nu på Switch och även om det är nedgradering i grafik och längre laddningstider så har jag inte upplevt en enda krasch (än). På PC så kraschade det ju titt som tätt.

Har inte kört Xcom 2 på Switch, har köpt alla DLC/tillägg på Xbox One. Men grymt dålig customer service från utvecklarna där; en massa buggar rapporterades på konsolversionerna (läs PS4 och XONE) och de gjorde knappt något

Trevligt att Switch-versionen fungerar bra iaf! Har du kört med War of the Chosen aktiverat eller "bara" original-kampanjen?

Skribent
Skrivet av aasecond:

Har inte kört Xcom 2 på Switch, har köpt alla DLC/tillägg på Xbox One. Men grymt dålig customer service från utvecklarna där; en massa buggar rapporterades på konsolversionerna (läs PS4 och XONE) och de gjorde knappt något

Trevligt att Switch-versionen fungerar bra iaf! Har du kört med War of the Chosen aktiverat eller "bara" original-kampanjen?

Jag kör War of the Chosen. Spelet är ju lite slöare och fulare, men när det är omgångsbaserat och du kan köra bärbart så förlåter jag lite dålig framerate. Är på min andra genomspelning nu och har Ironman aktiverat, så är väldigt nöjd än så länge med Switch-com


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Jag kör War of the Chosen. Spelet är ju lite slöare och fulare, men när det är omgångsbaserat och du kan köra bärbart så förlåter jag lite dålig framerate. Är på min andra genomspelning nu och har Ironman aktiverat, så är väldigt nöjd än så länge med Switch-com

Aha nice! Har funderat på att köpa det till Switch, blir ju det perfekta rese-spelet också

1
Skriv svar