Xbox och Bethesda kör E3-show ihop!

Robot
Xbox och Bethesda kör E3-show ihop!

De två speljättarna strålar samman även på sommarens stora spelhappening.

#bethesda, #e3, #e3-2021, #microsoft, #xbox


Dex
Medlem

Ska bli kul! Hoppas verkligen att vi får se massa gameplay också från många av dom spelen och inte bara massa cinematics!

Men börjar det inte bli dags att få lite olika tidpunkter när dom olika konferenser blir av? Vi har väl inte ens vilka dagar än? Det är ju bara några veckor kvar. Känns som tiden rinner iväg, men det kommer väl snart

NuZ
Testpilot

Spännande!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Ambassadör
Xbox

Kommer att bli mycket trevligt! De är ju dock en och samma speljätte numer

Vet inte riktigt vad vi kan förvänta oss, COVID-19 ställer ju fortfarande till det för alla releaser och jag misstänker att det mesta är uppskjutet och/eller inte redo att visas. Gäller att ställa förväntningarna efter det tror jag.

Med det sagt så kommer det nog att bli mycket fräna saker som visas upp ändå, och E3 har ju sin egen magi.

Halo Infinite är ju garanterat där, vi lär få mycket matigt därifrån. Förmodligen trailer från Starfield, Forza Horizon 5 ryktas vara på ingång, Flight Simulator till konsol, shadow drop av Psychonauts 2 inte otänkbart, "Project Omen" från Arkane... Väldigt svårt att förutsäga någonting i år tbh.


signatur

Jump in.

Medlem

I år kommer nog Xbox att vissa saker från studios vi inte fick veta något om förra året.

En hel del av dem 40st spel som Xbox Games Studios har på gång, alltså inte Bethesda. Många 2a part. En del 3de part. Av alla "konferenser" tror jag att Xbox kommer ha mest ögon på sig och få mest uppmärksamhet, mest artiklar, mest intervjuer.

Let E3 begin.......

Medlem

Jag skulle nog inte hoppas för mycket på Hellblade 2, då det kommer att använda Unreal Engine 5 och den motorn finns väl knappt ens tillgänglig för utvecklare än.

Jag tror mer på att det blir nästa års E3 som kommer bli väldigt imponerande, tror inte riktigt maskineriet är igång än hos Microsoft på den nivån vi hoppas på kommande år.
Vad vågar man ens hoppas på innan nästa sommar?
Lite överaskningar, Psychonauts 2, Halo och Starfield?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

I år kommer nog Xbox att vissa saker från studios vi inte fick veta något om förra året.

En hel del av dem 40st spel som Xbox Games Studios har på gång, alltså inte Bethesda. Många 2a part. En del 3de part. Av alla "konferenser" tror jag att Xbox kommer ha mest ögon på sig och få mest uppmärksamhet, mest artiklar, mest intervjuer.

Let E3 begin.......

Är väl rätt brukligt att alla som medverkar under E3 presenterar saker som inte visades på föregående E3. Misstänker dock att MS även kommer att visa upp gammal skåpmat såsom Halo etc ännu gång (förhoppningsvis inte lika fiaskoartat denna gången). Kan hålla med om att Xbox troligen kommer få mer uppmärksamhet än övriga på E3, främst p.g.a. att Sony inte är med i år (då de kör eget event).

Ska för övrigt bli intressant att titta på i alla fall, precis som vanligt (även om det som tidigare blir digitala events)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Årets E3 kommer nog bjuda på väldigt mycket smarrigt, från både Microsoft, Sony och Nintendo. Ser fram emot detta!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fearnox:

Jag skulle nog inte hoppas för mycket på Hellblade 2, då det kommer att använda Unreal Engine 5 och den motorn finns väl knappt ens tillgänglig för utvecklare än.

Jag tror mer på att det blir nästa års E3 som kommer bli väldigt imponerande, tror inte riktigt maskineriet är igång än hos Microsoft på den nivån vi hoppas på kommande år.
Vad vågar man ens hoppas på innan nästa sommar?
Lite överaskningar, Psychonauts 2, Halo och Starfield?

Får ge understöd till den här teorin faktiskt. Alla ligger efter som fasiken nu, och att i det läget dessutom producera trailers eller än värre gameplay tar stora resurser även i normala fall.

Vad det gäller Hellblade 2 specifikt så är det dels hoppet till UE5 men också extra mycket påverkan av COVID-19 då de är en mycket mo-cap tung studio och det har inte riktigt fungerat optimalt med WFH. Skulle tro att det är en grej för nästa E3, med release 2023.

Med innan nästa sommar, menar du release då? I så fall tror jag: Halo Infinite, Starfield, Psychonauts 2, Flight simulator konsol, Age of Empires IV, Grounded, Forza Horizon 5, Wolfenstein 3, Arkane Austins Omen och en del okänt från publishing.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Årets E3 kommer nog bjuda på väldigt mycket smarrigt, från både Microsoft, Sony och Nintendo. Ser fram emot detta!

Sony är ju inte med på E3 men kommer ju garanterat ha en State of play parallellt med E3.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Med innan nästa sommar, menar du release då? I så fall tror jag: Halo Infinite, Starfield, Psychonauts 2, Flight simulator konsol, Age of Empires IV, Grounded, Forza Horizon 5, Wolfenstein 3, Arkane Austins Omen och en del okänt från publishing.

Jo precis, de bör väl inte visa spel som ligger senare än nästa E3?
Om de inte känner att de behöver det för att lugna fansen med att mer är på gång framöver.
Jobbigt med tidigt annonserande dock.

För mig så är väl de tre som jag nämnde samt Wolfenstein(hoppas youngblood var ett desperat snedsteg,även om jag inte ogillade hela konceptet) och Omen som skapar lite Hype.
Man får väl hoppas på någon trevlig överraskning från något helt oväntat också.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fearnox:

Jo precis, de bör väl inte visa spel som ligger senare än nästa E3?
Om de inte känner att de behöver det för att lugna fansen med att mer är på gång framöver.
Jobbigt med tidigt annonserande dock.

För mig så är väl de tre som jag nämnde samt Wolfenstein(hoppas youngblood var ett desperat snedsteg) och Omen som skapar lite Hype.
Man får väl hoppas på någon trevlig överraskning från något helt oväntat också.

Nä, jag tror inte att det blir så mycket som ligger längre bort än 2022.

Youngblood var om jag förstår det rätt ett hopkok med Arkane Lyon, sidoprojekt när det ändå samarbetades kring Deathloop.

Omen sägs ju vara någon form av vampyr-RPG och det kan ju bli helfränt! Ja, vi lär få en del överraskningar också. Tror en del tunga tredjepartsspel släpps rakt in på Game Pass i år och det är möjligt att de visas här bland annat.


signatur

Jump in.

Frilansare

Ser fram emot en teaser, screen eller nåt från Starfield. Vågar vi hoppas på release sent 2022?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Joakim Bennet:

Ser fram emot en teaser, screen eller nåt från Starfield. Vågar vi hoppas på release sent 2022?

Tror att vi får regelrätt trailer på E3. Release 2022, förmodligen höst.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Ser fram emot en teaser, screen eller nåt från Starfield. Vågar vi hoppas på release sent 2022?

Skrivet av Mortaigne:

Tror att vi får regelrätt trailer på E3. Release 2022, förmodligen höst.

De skulle väl behöva något stort spel i vår också?

PS5 har ju RC nu i vår, Horizon i höst och jag skulle tippa på God of War i vår.
Hösten 2022 så hoppas jag på PSVR2 ☺

Rymdspelet med flickan, FF16 eller Stray kanske kommer hösten 2022.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fearnox:

De skulle väl behöva något stort spel i vår också?

PS5 har ju RC nu i vår, Horizon i höst och jag skulle tippa på God of War i vår.
Hösten 2022 så hoppas jag på PSVR2 ☺

Ja, vi får se helt enkelt. Releasescheman är skakigt nu... R&C skulle ju kommit förra året t.ex.


signatur

Jump in.

Medlem

Pyttemjuk är kanske den enda delen av E3 jag faktiskt har förväntningar på. Potentialen är ju enorm för deras utbud, men ingen av de riktigt tunga titlarna lär väl bli klar innan 2022 (om ens då).

Medlem

Quake Remake

Räcker med en Quake loga som teaser. . .

Medlem

Längtar som f** efter nya Elderscrolls

KoP
Medlem

Det nya Fable spelet är i princip det enda som jag är intresserad utav att få se något ifrån.

Medlem

Hoppas på Halo Infinite Beta, Starfield gameplay-demonstration och en tjuvkik på Compulsions nya IP.

Medlem

Tror att MS kan dominerar detta E3. Förhoppningsvis mycket gameplay och nya utannonseringar. Bethesda har i regel varit mycket bra på tidigare E3 samt att MS har kniven mot strupen.

Bra kombo.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar