No Man's Sky blir ett av de första VR-spelen att stödja DLSS

Robot
No Man's Sky blir ett av de första VR-spelen att stödja DLSS

Nvidias AI-uppskalning sägs kunna fördubbla prestandan.

#DLSS, #No-mans-sky, #Nvidia


Medlem

Nvidia hypar alltid en massa och så blir det flopp som t.ex. med ray tracing


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Nvidia hypar alltid en massa och så blir det flopp som t.ex. med ray tracing

Varken Raytracing eller DLSS kan väll räknas som flopp eller vad baserar du det på?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Kleptoman:

Nvidia hypar alltid en massa och så blir det flopp som t.ex. med ray tracing

Vad fan snackar du om? Ray tracing är helt klar framtiden men det är självklart fortfarande bara i sin linda.

Sen för att inte tala om DLSS 2.0 som är en gåva från himlen. Visst, DLSS (1.0) var skit men som jag skrev ovan var även det i sin linda men nu riktigt bra, extra viktigt i när det just är ray tracing med i bilden för att man ska få en deäglig framerate

Medlem

Den stora floppen är väl tillgången på grafikkort.

Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Den stora floppen är väl tillgången på grafikkort.

Ja det är definitivt den stora floppen. Alla dessa som farmar köper upp rubbet. Även om jag blir förbannad på det så antar jag att de har lika stor rätt som någon annan att köpa korten..men jag tänker likväl hytta med növven mot dom!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Ja det är definitivt den stora floppen. Alla dessa som farmar köper upp rubbet. Även om jag blir förbannad på det så antar jag att de har lika stor rätt som någon annan att köpa korten..men jag tänker likväl hytta med növven mot dom!

Ingen Ponzi scheme varar för evigt, bara en tidsfråga innan det kollapsar. Kommer frigöra en hel del grafikkort. 🙂👍

Medlem

Länge leve DLSS och Ray tracing.

Cred igen till Hello Games som fortsätter att pumpa ut nytt innehåll och uppdateringar.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Ingen Ponzi scheme varar för evigt, bara en tidsfråga innan det kollapsar. Kommer frigöra en hel del grafikkort. 🙂👍

Vi får hoppas det åtminstone!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag är lite nyfiken på hur bra skalningstekniker fungerar för VR, skärmen sitter ju väldigt nära ögonen vilket skulle kunna bidra till att man är mer känslig för detta.
Är lite skeptisk till foveated rendering också, men vi får väl se hur det blir framöver.

Fungerar det bra så ser det ju lovande ut för framtiden, upplösningen är ju väldigt viktig för VR så allt som går att göra för att öka prestandan är ju välkommet.

Hoppas PS5 har lyckas med något liknande för PSVR2, och om inte så hoppas jag Sony/AMD lyckas lösa det till PS5 Pro.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag är lite nyfiken på hur bra skalningstekniker fungerar för VR, skärmen sitter ju väldigt nära ögonen vilket skulle kunna bidra till att man är mer känslig för detta.
Är lite skeptisk till foveated rendering också, men vi får väl se hur det blir framöver.

Fungerar det bra så ser det ju lovande ut för framtiden, upplösningen är ju väldigt viktig för VR så allt som går att göra för att öka prestandan är ju välkommet.

Hoppas PS5 har lyckas med något liknande för PSVR2, och om inte så hoppas jag Sony/AMD lyckas lösa det till PS5 Pro.

Både Quest 1 och Quest 2 har Fixed foveated rendering och det fungerar bra.
Man tänker bara på det när man verkligen tittar, iaf på Quest 1 Quest 2 är det betydligt mindre "synligt". Foveated rendering tillsammans med Eye-tracking och DLSS teknik så borde det kunna spara rejält med prestanda.

Ja upplösningen är viktig man måste tänka på att bara för att det är "4k" upplösning så är den verkliga upplösningen betydligt större och därmed tyngre per automatik,.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar