Ursäkta, vad var det du hette? Namn i spel.

KoP
Medlem

Brukar döpa mina karaktärer till tråkiga namn såsom Sven, Kurt, Janne eller Ove. Mest för att jag inte lägger någon större tyngd i vad karaktären i spelet heter utan är mera fokuserad på upplevelsen speler ger mig.

Medlem

I mina yngre dagar var detta viktigare. Då var det viktigt att det skulle heta något som passade karaktären. Tjuvar fick alltid heta någon synonym till mörker och riddare något kungligt etc. Nu heter jag nästan alltid samma som mitt nick, Judit, oavsett kön. Ibland alternerar jag med Kennet/Kenneth...

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Inte helt relaterat men en vän till familjen jobbar i en biståndsorganisation och heter Per Giertz. Han besökte något land i Afrika, kan ha vart Tanzania och lokal press var där och fotade.

Under den sen publicerade bilden kunde man läsa att han hette Mr. George Banjo.

Tack för den. Nu slipper jag fundera nästa gång det är dags att döpa min karaktär.

Medlem

Jag brukar heta ungefär samma sak i alla spel, även om det förstås har varierat lite genom åren.

Som tonåring brukade jag heta antingen Jesus eller Ophelia, beroende på kön. Sedan döpte jag alla, män som kvinnor, till Cass (efter en koreansk öl). Och i Mass Effect måste jag av någon anledning hets Carrie Shepard och vara en renegade femshep, annars känns det olustigt.

I multiplayer-spel heter jag bara namn menade att förvirra eller irritera mina vänner och/eller motspelare. Gullesnutt, Archy Bot (i Dota 2), Johans Armar, osv.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Varvar med par st som jag kört sen 94.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

En gång såg jag en karaktär springa förbi som hette Binnike Bengt. Det tycker jag var roligt.

Medlem

Jag heter Ek i efternamn så brukar skapa namn med Oak eller Oaken i början och avsluta med ett ord eller något som låter coolt. Därav Oakenborn.
Andra exempel är Oakbane, Oakengard, Oakniir, Oakajin osv.


signatur

PSN: MrOakenborn

12
Skriv svar