Se PDXCON i helgen – Paradox avtäcker nytt spel

Robot
Se PDXCON i helgen – Paradox avtäcker nytt spel

Tre dagars strategijulafton.

#paradox, #pdxcon


Medlem

Victoria III!

Medlem

Känns ju som att hypen för saker Paradox släpper just nu är något ljummen... De får börja leverera lite vettigare produkter och patchar först.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Som jag väntat på ett nytt 4x spel som jag inte orkar sätta mig in i...

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Känns ju som att hypen för saker Paradox släpper just nu är något ljummen... De får börja leverera lite vettigare produkter och patchar först.

Ja de behöver jobba lite på kvalitet och kanske minska lite på deras girighet. Att köpa ett spel med alla DLC från dem hamnar inte helt ovanligt på flera tusenlappar.

Men på tal om priser så har de väldigt bra rabatt just nu på Steam på grundspelen: https://store.steampowered.com/publisher/paradoxinteractive

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Känns ju som att hypen för saker Paradox släpper just nu är något ljummen... De får börja leverera lite vettigare produkter och patchar först.

Crusader Kings 3

Medlem

Härligt, blir att hänga framför streamen så mycket jag kan i helgen då


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tror paradox kommer "tvingas" göra mer än bara sina 4x-strategispel snart, sedan de blev listade så kommer man behöva göra det.

Det är lite som med blizzard och overwatch eller om t ex Firaxis skulle göra ett Coop-FPS eller något sådant.

Det skulle inte förvåna mig om paradox gör det senare, kanske inte nu, men längre fram.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fix bloodlines 2 mess.

Get back Mitsoda.

Skapa ett inhouse WoD team.

Sluta outsourca spelprojekt.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Känns ju som att hypen för saker Paradox släpper just nu är något ljummen... De får börja leverera lite vettigare produkter och patchar först.

Va?

Skrivet av Thane:

Crusader Kings 3

Håller med, CK3 är bland det bästa som kommit från PDX och det är ju fortfarande ganska nytt.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Stellaris: Nemesis (40% positiva reviews på Steam när inlägget skrivs - främst gäller dock kritiken förändringarna i version 3.x) och EU4: Leviathan (8%! positiva reviews på Steam) har inte direkt mottagits väl, för att uttrycka det milt.

CK3 är riktigt bra, men i mina ögon har kronan med ovan nämnda exempel hamnat på sniskan ganska rejält.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Hoppas på Cities Skylines 2!

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Stellaris: Nemesis (40% positiva reviews på Steam när inlägget skrivs - främst gäller dock kritiken förändringarna i version 3.x) och EU4: Leviathan (8%! positiva reviews på Steam) har inte direkt mottagits väl, för att uttrycka det milt.

CK3 är riktigt bra, men i mina ögon har kronan med ovan nämnda exempel hamnat på sniskan ganska rejält.

Jämför du ett fullskaligt spel som levererades utan större buggar (som jag upptäckte) och var riktigt polerat och roligt med två DLC:s som producerats av externa studios?

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Jämför du ett fullskaligt spel som levererades utan större buggar (som jag upptäckte) och var riktigt polerat och roligt med två DLC:s som producerats av externa studios?

Eftersom Paradox som utgivare sätter sitt namn på, och tar ett visst ansvar för, även dessa, och Stellaris och EU IV är två av deras större varumärken så anser jag i alla fall att dessa releaser påverkar deras varumärke. I allra högsta grad.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Eftersom Paradox som utgivare sätter sitt namn på, och tar ett visst ansvar för, även dessa, och Stellaris och EU IV är två av deras större varumärken så anser jag i alla fall att dessa releaser påverkar deras varumärke. I allra högsta grad.

Mmm, fast jag tycker de alltid (sålänge jag varit involverad) fått dras med en hel del kritik, är det inte ändringar och/eller buggar i uppdateringar så är det deras DLC policy.

Det är lite väl dramatiskt att prata om någon krona på sniskan, Paradox är en så stor utvecklare/utgivare idag med massor av projekt i konstant utveckling. Självklart kommer det variera både i kvalite och emottagande, och ibland kommer vi få se riktiga stolpskott (Imperator: Rome releasen var ju katastrof).

Den där "kronan" existerar inte, och om den gör så har den nog alltid suttit lite snett


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Medlem
Skrivet av Soulless:

Mmm, fast jag tycker de alltid (sålänge jag varit involverad) fått dras med en hel del kritik, är det inte ändringar och/eller buggar i uppdateringar så är det deras DLC policy.

Det är lite väl dramatiskt att prata om någon krona på sniskan, Paradox är en så stor utvecklare/utgivare idag med massor av projekt i konstant utveckling. Självklart kommer det variera både i kvalite och emottagande, och ibland kommer vi få se riktiga stolpskott (Imperator: Rome releasen var ju katastrof).

Den där "kronan" existerar inte, och om den gör så har den nog alltid suttit lite snett

Ja, du har en poäng - jag säger inte att Paradox tidigare varit felfria. Däremot har de varit väldigt duktiga på 4X-släpp ganska länge (med vissa undantag), så jag hoppas att tidigare nämnda exempel bara är en svacka. Att de överhuvudtaget godkände ett släpp av Leviathan i skicket de gjorde är i mina ögon ganska tveksamt. Samtidigt kom CK3 bara ungefär ett halvår tidigare, så jag tror inte heller att de rasat avgrundsdjupt på så kort tid. ^^

Jag kan också hålla med om att deras DLC-policies (inte minst prissättningen, men vad jag kan läsa ut av recensionerna på Steam så är det inte den aspekten som kritiseras den här gången) fått kritik regelbundet genom åren.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

1
Skriv svar