En spelare har klarat GTA 5 utan att ta någon skada alls

Robot
En spelare har klarat GTA 5 utan att ta någon skada alls

En annan kan inte promenera på gatan utan att snubbla över bänkar och bli påkörd av taxichaffisar.

#Gta-v, #Speedrunning


Medlem

/god


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk

Jag inbillar mig att det här är samma människor som gillar att bli upphängda i taket med en gagball i munnen samtidigt som någon piskar dem och varierar med elchockar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Den största frågan är väl egentligen bara - varför? Det kan ju inte vara stimulerande eller roligt alls.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Den största frågan är väl egentligen bara - varför? Det kan ju inte vara stimulerande eller roligt alls.

Det finns väl olika anledningar. Men vad jag kan tänka mig är väl utmaningen. Det finns folk som gillar att utmana sig själv just för utmaningens skull. För att det känns bra att få slita, kämpa och faila tills man till sist tar sig igenom det. Belöningen i sig är just att man tagit sig förbi något som såg riktigt svårt ut från början. Typ som att lägga 600+ försök på en raid boss i World of Warcraft, där sen största belöningen är att man faktiskt klarade det, och loot är sekundärt. Den känslan är grym och jag tror man kommer långt med en inställning att saker kan vara svårt, drygt, tråkigt och jobbigt men det går ändå. Typ som när Gunde Svan slutförde ett skidlopp fast han brutit armen, han kom väl typ sist då, men vad gör det? Det är ju grymt ändå.

Medlem

Oavsett anledning, Respekt! 🙂

Medlem

Om inte internet fanns så han hade ett sätt att nå ut o skryta om det tror jag inte han hade gjort det där för inte är det roligt att spela om 48gånger. Själv kör jag oftast bara ett spel 1 gång.

Medlem

48 gånger låter inte så mycket ändå, antar att de streamar GTA flera dagar i veckan.
Kollar själv lite på klipp med dark viper AU och synar man spelet i fogarna så verkar det väldigt lätt att spelet ballar ur oväntat.
Han har i alla fall försökt med no damage 26ggr vad jag kan se.

Jag menar inte att 48 gånger är lite eller att det är en liten bragd, men speedrunnar man spelet i flera år så är väl inte 48 försök jättemycket?

Rätt stört ändå vilken precision speedrunners lyckas uppnå, själv så är man glad att man klarar vissa sekvenser eller bossar ibland.
Höll på att bli tokig när jag skulle spela igenom Nier:automata introt på hard, vart 1 hit KO på bossen som är 1,5h in och då är det bara att börja om från början igen.
Gav upp efter 4-5 försök, det kändes inte värt det när jag ändå spelat igenom spelet på medium.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Om inte internet fanns så han hade ett sätt att nå ut o skryta om det tror jag inte han hade gjort det där för inte är det roligt att spela om 48gånger. Själv kör jag oftast bara ett spel 1 gång.

Alla är vi olika vad vi tycker är kul, har inte ens orkat spela klart GTA V men har antagligen spelat om super Mario Bros 3 över 100 gånger och har fortfarande kul när jag plockar upp det nu långt senare

Skrivet av Fearnox:

48 gånger låter inte så mycket ändå, antar att de streamar GTA flera dagar i veckan.
Kollar själv lite på klipp med dark viper AU och synar man spelet i fogarna så verkar det väldigt lätt att spelet ballar ur oväntat.
Han har i alla fall försökt med no damage 26ggr vad jag kan se.

Jag menar inte att 48 gånger är lite eller att det är en liten bragd, men speedrunnar man spelet i flera år så är väl inte 48 försök jättemycket?

Rätt stört ändå vilken precision speedrunners lyckas uppnå, själv så är man glad att man klarar vissa sekvenser eller bossar ibland.
Höll på att bli tokig när jag skulle spela igenom Nier:automata introt på hard, vart 1 hit KO på bossen som är 1,5h in och då är det bara att börja om från början igen.
Gav upp efter 4-5 försök, det kändes inte värt det när jag ändå spelat igenom spelet på medium.

Om vi antar att det är slumpmässigt när han tar skada och börjar om så blir det ju 48*4.5h så lite drygt 200h. Är ju ändå ganska mycket för att få en valid run.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Om inte internet fanns så han hade ett sätt att nå ut o skryta om det tror jag inte han hade gjort det där för inte är det roligt att spela om 48gånger. Själv kör jag oftast bara ett spel 1 gång.

Vad vill du ha sagt? Varför ska han inte få vilja klara av spelet utan att ta skada så han kan snacka med folk om det? Imponerande, där krävs ju disciplin no doubt. :3


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

hur fan är det ens möjligt


signatur

//monster

Medlem

Grymt. Själv lyckades jag inte ens gå på muggen i morse utan att slå lilltån i tröskeln.. attans bananer vad ont det gjorde!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Själv kör jag oftast bara ett spel 1 gång.

Om du spelar ett racing spel kör du bara ett varv på varje bana? För det är det man kan jämföra speedrunning med. Du kör varv på varv och försöker skaka bort millisekunder på din varvid.

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Den största frågan är väl egentligen bara - varför? Det kan ju inte vara stimulerande eller roligt alls.

Just den här typen av spelande har ökat ganska mycket det senaste, är tex en YT:are som håller på att spela igenom SC2 kampanjerna med utmaningen att inte förlora en enda enhet. Varför de gör det är väl olika, men folk letar sätt att spela sina gamla favvo spel annorlunda då det traditionella är för enkelt, speedrunning tex. Önskan att bli viral och få många följare för att sen kunna försörja sig på nätet är säkert en stor anledning också och då gäller det att hitta sin nisch och sticka ut.

Vem har så mycket fritid ens

Gta är väl spelserien som bildar mest random händelser nånsin. Själv dog man ju minst 40 ggr av att man råkade krocka med fel person som drar pistol eller påkörd helt plösligt när man kliver ur bilen 😁


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Mcgreag:

Om du spelar ett racing spel kör du bara ett varv på varje bana? För det är det man kan jämföra speedrunning med. Du kör varv på varv och försöker skaka bort millisekunder på din varvid.

Vilken liknelse du gör. Jag ser spel mer som en upplevelse man konsumerar som det är tänkt att upplevas. Ett bilspel är gjort för att köra en bana på tid, GTA är inte gjort för att köra på tid.

Har ingen förstålelse alls för speedrunning då jag inte finner minsta nöje i det själv.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Vad vill du ha sagt? Varför ska han inte få vilja klara av spelet utan att ta skada så han kan snacka med folk om det? Imponerande, där krävs ju disciplin no doubt. :3

Ville ha sagt det som jag sa antar jag. Han får göra vad han vill för min del jag sa inget om förbjuda som du verkar få det till. Jag är uppenbarligen inte målgruppen han vill nå ut till.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ville ha sagt det som jag sa antar jag. Han får göra vad han vill för min del jag sa inget om förbjuda som du verkar få det till. Jag är uppenbarligen inte målgruppen han vill nå ut till.

I see. Det var alltså bara inbillning att du ville måla honom negativt eller ta ifrån honom hans framsteg genom att säga att han ville "skryta," my bad.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Haha, har kollat darkviperAU försöka hur många gånger som helst och det har varit intressant att se hur frustrerad han har blivit ibland, tror han har varit i en riktig mental svacka (med andra faktorer givetvis) då han läste chatten i fem minuter på twitch när han skulle börja göra sitt one hit speedrun och stängde av det för någon sa att det hade slåtts trots att det inte hade det.

Tror inte vi kommer se röken av honom nu på ett par veckor när han blev snuvad såhär.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Vilken liknelse du gör. Jag ser spel mer som en upplevelse man konsumerar som det är tänkt att upplevas. Ett bilspel är gjort för att köra en bana på tid, GTA är inte gjort för att köra på tid.

Har ingen förstålelse alls för speedrunning då jag inte finner minsta nöje i det själv.

Jag gör liknelsen för det är exakt samma sak. Vad är det som gör bilspelet till att köras på tid? Om jag vill rulla igenom alla banor i 5km/h är det fel då? Är det för det finns en timer? För många spel har en timer inklusive RPGs som tar många timmar att spela och många av spelen har också achivements/rewards för att klara dom på under en viss tid.

Jag håller på att spela igenom Valkyria Chronicles 4 och där få du får du en rating baserad på hur många turns det tog för ett mission och bättre rating ger mer exp/pengar i spelet. Är det ok att försöka spela det så snabbt som möjligt eftersom det ger rewards för det? Hade det inte gett rewards hade det då inte varit ok?

Du har en väldigt begränsad vy av vad det innebär att uppleva ett spel.

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Vem har så mycket fritid ens

"Fritid" är väl inte riktigt rätt ord när det kommer till en typ av streamer ev. speedrunner.

Jävligt imponerande iaf med tanke på den aimbot den AI'n har.

1
Skriv svar