Xbox Game Pass - Maj 2021 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Maj 2021 - Part 2

Ytterligare en laddning spel landar på Xbox Game Pass den här månaden, som sig bör. Andra halvan bjuder på haj-RPG med Maneater, tunga fordon i Snowrunner, genitaliesliders i Conan Exiles och lite annat smått o gott. Knockout City (EA Play) och The Wild at Heart kommer direkt på releasedatumet och det är ju alltid trevligt! MechWarrior 5: Mercenaries ansluter också till XGP direkt på Xbox-releasen den 27:e.

Några spel från katalogen (Peggle 2, Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville, Fuzion Frenzy och Joyride Turbo) får molnfunktioner och kan nu alltså streamas.

Slime Rancher och Secret Neighbor, som redan finns i konsolpasset, hoppar även över till PC.

Ännu en bunt med spel som finns tillgängliga för streaming får stöd för touchkontroller:

Banjo-Tooie, Call of the Sea, Genesis Noir, Narita Boy, Nier Automata, Rain on Your Parade och Two Point Hospital.

Vill ni kolla in vad som kom tidigare i månaden så finns den tråden här: Xbox Game Pass - Maj 2021 - Part 1

Nya titlar:

Snowrunner (18 maj, konsol+PC+cloud)

The Wild at Heart (20 maj, konsol+PC)

The Catch: Carp & Coarse Fishing (21 maj, konsol+PC+cloud)

Knockout City (21 maj, konsol+PC)

Maneater (25 maj, konsol+PC+cloud)

Conan Exiles (27 maj, konsol+cloud)

MechWarrior 5: Mercenaries (27 maj, konsol)

Solasta: Crown of the Magister (27 maj, PC)

SpellForce 3: Soul Harvest (27 maj, PC)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 31 maj: Assetto Corsa, Broforce, Kingdom Hearts 1,5+2.5, Kingdom Hearts 2.8, Surviving Mars och Void Bastards.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #nyhetstips


signatur

Jump in.

FM-guru
F.d. Sisyr

Oj, Solasta! Fan vad trevligt!

Medlem

snowrunner släpptes "normalt" till boxen inte till gamepass dock.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

snowrunner släpptes "normalt" till boxen inte till gamepass dock.

Jo...? Eller va...?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av UggleMannen:

snowrunner släpptes "normalt" till boxen inte till gamepass dock.

Får man fråga vad herr Uggla pratar om?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

snowrunner släpptes "normalt" till boxen inte till gamepass dock.

Jag laddar ner det remote via gamepass just nu.....?

Medlem

Är lite sen med Game Pass eftersom jag spelar mest på PS4 men satan vad smidigt det är när man ska spela lite med vännerna på PC. Bara välja ett spel, ladda ner och börja spela istället för att kolla igenom sitt bibliotek och se om man köpt samma spel som dom man ska spela med.


signatur

PSN: MrOakenborn

Frilansare

Snowrunner har jag varit sugen på länge, och Solasta ser ju fortsatt intressant ut.

Medlem

såg att man kunde ladda ner till gamepass nu. skumt. jaja min bad. sorry gubbs.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av UggleMannen:

såg att man kunde ladda ner till gamepass nu. skumt. jaja min bad. sorry gubbs.

Inga ugglor i mossen alltså!


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Oakenborn:

Är lite sen med Game Pass eftersom jag spelar mest på PS4 men satan vad smidigt det är när man ska spela lite med vännerna på PC. Bara välja ett spel, ladda ner och börja spela istället för att kolla igenom sitt bibliotek och se om man köpt samma spel som dom man ska spela med.

Ja, det där är en fördel som man allt mer börjat upptäcka. Behöver inte se till att alla har, kan eller vill skaffa samma spel. Mycket trevligt!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja, det där är en fördel som man allt mer börjat upptäcka. Behöver inte se till att alla har, kan eller vill skaffa samma spel. Mycket trevligt!

Ja verkligen. Jag har ungefär 400 spel på Steam men aldrig samma som dom jag ska spela med.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Oj, Solasta! Fan vad trevligt!

Ja den såg intressant ut

Medlem

Med nya tjänsten "Game Pass Ultimate SuperDuper Extreme" ingår tre extra veckodagar varje månad så man hinner spela allt.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Är lite sen med Game Pass eftersom jag spelar mest på PS4 men satan vad smidigt det är när man ska spela lite med vännerna på PC. Bara välja ett spel, ladda ner och börja spela istället för att kolla igenom sitt bibliotek och se om man köpt samma spel som dom man ska spela med.

Precis så. När vi ska ha en multiplayerkväll är det bara kolla upp något som stöder co-op t.ex. och så vet man att alla har det. Smidigt sen om streamingen fungerar bra så kräver det inte sin hårdvara heller. Bara börja spela.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bennii:

Med nya tjänsten "Game Pass Ultimate SuperDuper Extreme" ingår tre extra veckodagar varje månad så man hinner spela allt.

Haha, det hade inte varit dumt...


signatur

Jump in.

Medlem

Underbart! Så många spel som dyker upp/dykt upp på gamepass som jag varit sådär... njaaaaaaaa vet inte om jag vill punga ut 400 bara för att testa! Solasta och snowrunner är precis sådana! Wonderful!

NuZ
Testpilot

Snyggt som vanligt Mort!!
Tack för bra sammanställning!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Självklart blir det maneater där. Spelet var för kort för att jag skulle lägga pengar på det. Den som väntar.

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Underbart! Så många spel som dyker upp/dykt upp på gamepass som jag varit sådär... njaaaaaaaa vet inte om jag vill punga ut 400 bara för att testa! Solasta och snowrunner är precis sådana! Wonderful!

Snowrunner är faktiskt värt pengsrna. Det är ett spel som utvecklaren uppdaterar hela tiden, med både grwtis grejer och dlc

Medlem

Provade Snowrunner men det var bara 30 Fps så det blev att avinstallera igen efter 30 sekunder haha. Kommer från PC så jag klarar verkligen inte av 30fps.

Va samma med Control, var sugen på att köra det o alla sa att det var ett spel på game pass man skulle prova då de fått next gen uppdatering... tyvärr är det ju den ouppdaterade versionen som finns på game pass... UNINSTALL diiirrreeekt...

Är för övrigt väldigt nöjd med game pass dock.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Precis så. När vi ska ha en multiplayerkväll är det bara kolla upp något som stöder co-op t.ex. och så vet man att alla har det. Smidigt sen om streamingen fungerar bra så kräver det inte sin hårdvara heller. Bara börja spela.

Håller med. Den enda nackdelen är ju att spel kan försvinna efter ett tag. Men då får man väl helt enkelt köpa det om man vill fortsätta.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

yay, maneater. väntat ett tag på spelet 😁

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Håller med. Den enda nackdelen är ju att spel kan försvinna efter ett tag. Men då får man väl helt enkelt köpa det om man vill fortsätta.

Jo precis. Inget vi spelat har hunnit försvinna innan vi lessnat och gått vidare till annat spel än men så kan det ju bli. Tur de varnar när vissa är på väg bort så får man rea på dem.

Skrivet av Broder:

Kommer från PC så jag klarar verkligen inte av 30fps.

Det finns en kategori för FPS-boost spel på Game Pass så kolla in den! Upp till 120 fps på spel då.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av denza:

Självklart blir det maneater där. Spelet var för kort för att jag skulle lägga pengar på det. Den som väntar.

Skrivet av YmerXE:

yay, maneater. väntat ett tag på spelet 😁

Haha, samma här. Perfekt "I'll wait for Game Pass"-titel


signatur

Jump in.

Medlem

Jag har varit nära att köpa Maneater på rea, ser sådär dumskoj ut. Tror inte mer om det än så.

Medlem
Skrivet av YmerXE:

yay, maneater. väntat ett tag på spelet 😁

Köpte det för nån månad sen på Tradera. Helt okej och kul och levla upp och se din haj växa och ta dig an havets stor jägare som vill fånga dig.

Medlem
Skrivet av Broder:

Provade Snowrunner men det var bara 30 Fps så det blev att avinstallera igen efter 30 sekunder haha. Kommer från PC så jag klarar verkligen inte av 30fps.

Totalt såg du 90 bildrutor av det spelet Men jag förstår ditt agg. Jag är också extremt känslig för dålig uppdateringsfrekvens.

edit: 900... Missade visst en nolla i min iver!

Medlem

Kan vi inte diskutera Solasta lite? Vilken trevlig liten överaskning. Är det fler som spelar det nu? Spelat ganska många timmar och för varje session blir jag mer och mer positiv. Antalet skill-checks jag klarat är färre än antalet fingrar på en hand, sjukt irriterande (fast på ett bra sätt).

Ambassadör
Xbox
Skrivet av maq777:

Kan vi inte diskutera Solasta lite? Vilken trevlig liten överaskning. Är det fler som spelar det nu? Spelat ganska många timmar och för varje session blir jag mer och mer positiv. Antalet skill-checks jag klarat är färre än antalet fingrar på en hand, sjukt irriterande (fast på ett bra sätt).

Inte gett mig in i det ännu, men det ser intressant ut. Just nu spelar jag Divinity: Original Sin 2 så det är lite fullt på RPG-fronten

Riktiga skillchecks låter som himmelriket btw, det är skönt med riktiga RPG.


signatur

Jump in.

12
Skriv svar