FPS-klassikern Timesplitters gör comeback

Robot
FPS-klassikern Timesplitters gör comeback

Teamet bakom originalet är (typ) tillbaka.

#free-radical-design, #timesplitters


Medlem

Kan bli riktigt bra! Spelen var riktigt kul back in the days.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv

Försiktigt optimistisk. Timesplitters var sjukt kul

Medlem

Det var på tiden.
Tror att det går att göra mycket med konceptet.

Själv så såg jag det mest som en värdig uppföljare till Golden Eye, fast med lite annan grafisk stil och mer humor såklart.

Medlem

Kan påminna om att Timesplitters 2 går att lira i 4K på Homefront The Revolution via ett easter egg.

https://www.trueachievements.com/n45190/timesplitters-2-4k-po...

Medlem

Bästa nyheten för i år!


signatur

Specs: PS5

Medlem

It's time to split!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Fick en tår i ögat! Och inte på grund av att jag hackade lök! Det här är underbara nyheter. Bland de absolut bästa tv-spelsminnena jag har kommer ifrån Timesplitters serien Alla på tok för galna spelkvällar som flippade ur med tre polare i soffan i Splitscreen och lirade framförallt spelläget "Virus". Fan va roligt vi hade med detta ser fram emot fler spelkvällar med nya Timesplitters

Medlem

ÄNTLIGEN! Timesplitters 2 på Gamecube är ett av mina roligaste spelminnen, så mycket mayhem i lokal multiplayer!
Lyckades även få tag i trean några år efter och fick mardrömmar av världens mest skräckinjagande älg xD
https://images.app.goo.gl/5G9S2Nh8TAEW4EJZ9

Skribent
Skrivet av Ribcage:

Kan påminna om att Timesplitters 2 går att lira i 4K på Homefront The Revolution via ett easter egg.

https://www.trueachievements.com/n45190/timesplitters-2-4k-po...

Haha trodde först du tipsade om Homefront som ett liknande spel till Timesplitter 2. Tänkte att "nu har han fan tappat det på riktigt?"


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Haha trodde först du tipsade om Homefront som ett liknande spel till Timesplitter 2. Tänkte att "nu har han fan tappat det på riktigt?"

Nej, du får alltså fullversionen av Timesplitters 2 i native 4K. Story och arcade. Vet inte hur väl det fungerar med fps boost får testa.

Skribent
Skrivet av Ribcage:

Nej, du får alltså fullversionen av Timesplitters 2 i native 4K. Story och arcade. Vet inte hur väl det fungerar med fps boost får testa.

haha, jo jag förstod det när jag läste allt mer noggrant


signatur

"Writer and Fighter"

ELF
Medlem
Skrivet av Ribcage:

Kan påminna om att Timesplitters 2 går att lira i 4K på Homefront The Revolution via ett easter egg.

https://www.trueachievements.com/n45190/timesplitters-2-4k-po...

Ser ut att bara gälla konsol


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Ser ut att bara gälla konsol

Sök på youtube. Ska fungera även på PC. Finns olika koder för varje format.

Medlem

Jag tror inte det här spelet behövs längre, då det begav sig fyllde timesplitters ett hål och var riktigt bra. Hoppas med försiktighet.

Medlem

Roligt att höra! Timesplitters har man många roliga minnen med, både i SP och soff-MP!!

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det var på tiden.
Tror att det går att göra mycket med konceptet.

Själv så såg jag det mest som en värdig uppföljare till Golden Eye, fast med lite annan grafisk stil och mer humor såklart.

Var det inte en massa gamla Rare-rävar som hade jobbat med Goldeneye och Perfect Dark som startade den här studion och skapade TimeSplitters?
Rörelsemönstret är ju skrämmande likt annars

Medlem
Skrivet av Jozo:

Var det inte en massa gamla Rare-rävar som hade jobbat med Goldeneye och Perfect Dark som startade den här studion och skapade TimeSplitters?
Rörelsemönstret är ju skrämmande likt annars

Vill minnas att det är så.

Första banan i tvåan (?) var mer eller mindre en hyllning till första banan i GoldenEye.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv

Skoj. Spelade aldrig ettan men i dagens Fps träsk med COD och Battlefield behövs det mer roliga FPS med underhpllande vapen och coola fiender. Börjar äntligen komma lite mer sånna.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Var det inte en massa gamla Rare-rävar som hade jobbat med Goldeneye och Perfect Dark som startade den här studion och skapade TimeSplitters?
Rörelsemönstret är ju skrämmande likt annars

Skrivet av Freakon:

Vill minnas att det är så.

Första banan i tvåan (?) var mer eller mindre en hyllning till första banan i GoldenEye.

Wikipedia:

"Most of Free Radical Design's initial employees previously worked for the game developer Rare. While at Rare, they (David Doak, Steve Ellis, Karl Hilton, Graeme Norgate and Lee Ray) worked on the Nintendo 64 first-person shooters GoldenEye 007 and Perfect Dark. From late 1998 to early 1999, this team left Rare to form Free Radical Design, which was established in April 1999, their first release being TimeSplitters for the PlayStation 2 in 2000. It was known for its very fast-paced gameplay and its particular emphasis on multiplayer rather than story.[2] TimeSplitters attracted attention at the time because of the former Rare employees' work on the critically acclaimed GoldenEye 007. Its sequel, TimeSplitters 2, became the highest-ranked first-person shooter for PlayStation 2 on GameRankings.[7]"

Själv så gillade jag nog detta mer än Perfect Dark, PD klickade aldrig för mig riktigt och då älskade jag ändå Golden Eye.

Offtopic så smyger jag in lite Nathan Barnett för at fira:

Medlem
Skrivet av Baronova:

It's time to split!

Time to leave, dr Doak.

Medlem

Så pepp!! Älskade de tidigare. Virus var ju galet bra med vänner i splitscreen. Hoppas bara de behåller de delarna. Spel idag brukar ju sällan ha couch co-op.

Haha, oj.. råkade trycka på "rapport" först när jag skrev inlägget ovan. Så går det när man har en kaffe i ena handen och försöker skriva lite snabbt på jobbrasten!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Tänkte skriva något förvirrat i stil med 'Är det inte THQ Nordic (el. vad fan dom kallar sig nu) som har rättigheterna till Timesplitters' sedan såg jag att Dom även äger Deep SIlver. Skum spelvärlden är ändå.
Gillar verkligen att Free Radical är tillbaka. Hoppas att dom har själen kvar.

1
Skriv svar