Valheim har sålt nästan 7 miljoner ex och väntas nå 8 innan juli

Robot
Valheim har sålt nästan 7 miljoner ex och väntas nå 8 innan juli

Det går bra för Skövdestudion Iron Gate.

#Iron-gate, #Valheim


Medlem

Fan va gött. Det förtjänar dom.

Medlem

dom har gjort en väldigt bra produkt och tog väldigt liten summa för det också. Tycker dom är väl förtjänad. Grymt jobbat. Nu ska dom bara lyckas ro i hamn denna produkt hela vägen så det blir färdigt spel så är jag tok nöjd.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Och Skövdestudion Iron Gate skrattade hela vägen till banken.

#Iron-gate, #Valheim


Vete fan om dom skrattar, jag hade då inte gjort det. För så många exemplar sålda så förväntar väl åtminstone hälften av dom på konstant uppdateringar i god tid och content. Hur mångar är dom som jobbar med spelet 4 st av 5 för den 5:e håller på med marknadsföring. Hur många är dom inte som skapat cyberpunk och knappt får ut några patcher eller contents. Så nej och skrattaden medans man går till banken inte. Man går till jobbet och har panik ångest

Medlem
Skrivet av Hellspites:

...Man går till jobbet och har panik ångest

Haha, jo, jag tror nog mer på detta Spelet är helt fantastiskt, och jag längtar girigt efter mer (innan jag ens tagit ner Moder), men trycket är nog inte att leka med. Jag önskar dem all lycka och framgång hursomhelst.

Skrivet av Hellspites:

Vete fan om dom skrattar, jag hade då inte gjort det. För så många exemplar sålda så förväntar väl åtminstone hälften av dom på konstant uppdateringar i god tid och content. Hur mångar är dom som jobbar med spelet 4 st av 5 för den 5:e håller på med marknadsföring. Hur många är dom inte som skapat cyberpunk och knappt får ut några patcher eller contents. Så nej och skrattaden medans man går till banken inte. Man går till jobbet och har panik ångest

Hanterar de pengarna rätt så kan de bygga ett riktigt framgångsrikt bolag gäller att de inte gör en Starbreeze och ta på sig en för stor kostym för de lär nästan fått in en miljard snart.

Hade jag varit dem hade jag delat ut en bonus till varje anställd vilket de säker gjort också. De kan ju utan problem ge varje anställd 2-3 miljoner så kan man köpa sig en bostad exempelvis. Kul att de går bra !


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem
Skrivet av Ender:

Haha, jo, jag tror nog mer på detta Spelet är helt fantastiskt, och jag längtar girigt efter mer (innan jag ens tagit ner Moder), men trycket är nog inte att leka med. Jag önskar dem all lycka och framgång hursomhelst.

Samma här spelet är bra

Medlem
Skrivet av Natrium:

dom har gjort en väldigt bra produkt och tog väldigt liten summa för det också. Tycker dom är väl förtjänad. Grymt jobbat. Nu ska dom bara lyckas ro i hamn denna produkt hela vägen så det blir färdigt spel så är jag tok nöjd.

Håller helt med, men måste tillägga att själv är jag nöjd med vad jag fick i Early Access!

Även om spelet inte skulle utvecklas mer än som det är i dagsläget var det ändå värt det. Tog mig drygt 100 timmar att känna att jag var klar med allt spelet hade att ge, verkligen inte illa.

Ser nästan mer allt kommande innehåll som grädde på moset.

Medlem
Skrivet av the_man_swe_90:

Hanterar de pengarna rätt så kan de bygga ett riktigt framgångsrikt bolag gäller att de inte gör en Starbreeze och ta på sig en för stor kostym för de lär nästan fått in en miljard snart.

Hade jag varit dem hade jag delat ut en bonus till varje anställd vilket de säker gjort också. De kan ju utan problem ge varje anställd 2-3 miljoner så kan man köpa sig en bostad exempelvis. Kul att de går bra !

Det där att ge flera miljoner i bonus och köpa bostad osv är väl inte att spendera pengarna på rätt sätt

Medlem

Spelet är redan väldigt bra och har mycket innehåll för vara så tidig early access spel.

Medlem
Skrivet av limonass:

Spelet är redan väldigt bra och har mycket innehåll för vara så tidig early access spel.

Det är väl det ända misstaget dom har gjort. Till gång till alla act bossarna och bioms. Vad ska dom komma med nu liksom. ?

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Det är väl det ända misstaget dom har gjort. Till gång till alla act bossarna och bioms. Vad ska dom komma med nu liksom. ?

Har du kollat roadmapen?

Medlem
Skrivet av papagoja:

Har du kollat roadmapen?

Japp! Jag tänkte mer på hur dom ska göra det intressant igen efter att man fick tillgång till så mycket content i början. Och lägga till lite extra saker och crafta ärvju inte mycket hänga i granen. 1 ny båt, lite flera händelser ute på havet, sure. Men va fan, sen då? Misty biom eller vad stället hette. Det är för få grejer. Sen desutom är dom så få personer. Så det kommer ta sjukt långt tid. Så därför så tyckte jag att dom gjorde bort sig när vi fick tillgång till så mycket grejer i början.

Medlem

"Skratta hela vägen till banken" är väl ett talesätt i negativ kontext? Att man bara gör något för pengarna utan någon som helst tanke till kvalitet eller vad slutkund tänker. Det stämmer väl inte riktigt om man ser till hur många som verkar gilla spelet?

Medlem
Skrivet av cryxis:

"Skratta hela vägen till banken" är väl ett talesätt i negativ kontext? Att man bara gör något för pengarna utan någon som helst tanke till kvalitet eller vad slutkund tänker. Det stämmer väl inte riktigt om man ser till hur många som verkar gilla spelet?

Det var väl ingen som påstod det heller, jag bara.. bah orkar inte hehe. Det är fredag och jag ska lira loop hero. https://m.youtube.com/watch?v=87mql9g6x7U&t=309s

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Det där att ge flera miljoner i bonus och köpa bostad osv är väl inte att spendera pengarna på rätt sätt

Inte? Hur tänker du då?

Medlem

Mycket bra spel så långe det finns nya saker att upptäcka och göra. Har besegrat alla bossar som finns och får vänta på att nästa biom ska släppas. Är alltid en pärs att kliva in i ett nytt och den spänningen gör spelet väldigt engagerande.

Skribent
Skrivet av cryxis:

"Skratta hela vägen till banken" är väl ett talesätt i negativ kontext? Att man bara gör något för pengarna utan någon som helst tanke till kvalitet eller vad slutkund tänker. Det stämmer väl inte riktigt om man ser till hur många som verkar gilla spelet?

Lite efterforskningar visar att du har helt rätt, och det var absolut inte så det var menat. Bra spanat. Jag skyller på att den engelska motsvarigheten inte har samma negativa innebörd.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Japp! Jag tänkte mer på hur dom ska göra det intressant igen efter att man fick tillgång till så mycket content i början. Och lägga till lite extra saker och crafta ärvju inte mycket hänga i granen. 1 ny båt, lite flera händelser ute på havet, sure. Men va fan, sen då? Misty biom eller vad stället hette. Det är för få grejer. Sen desutom är dom så få personer. Så det kommer ta sjukt långt tid. Så därför så tyckte jag att dom gjorde bort sig när vi fick tillgång till så mycket grejer i början.

Man släpper i early access för att bla "finasiera" forsatta arbetet, hur skulle dom annars göra?
Spelet är ju egentligen inte färdigt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Det är väl det ända misstaget dom har gjort. Till gång till alla act bossarna och bioms. Vad ska dom komma med nu liksom. ?

Det är planerat fyra bossar till.
Den nordiska mytologin innehåller massor med världar så finns ju inga problem med att fylla på med mer saker.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Man släpper i early access för att bla "finasiera" forsatta arbetet, hur skulle dom annars göra?
Spelet är ju egentligen inte färdigt.

Ja, dom kunde till exempel släppa enbart dom 2 första bossarna och hållt på dom övriga kontenten för att sedan släppa act 3 bossen och swamp biomen, med optimizing patch och sen hålla på så där tills är har kommit ifatt utvecklingen lite. Men nu har släppt allt dom hade och nu får vi vänta.. Dom är som sagt bara ett par st programmerare.

Medlem
Skrivet av Json_81:

Det är planerat fyra bossar till.
Den nordiska mytologin innehåller massor med världar så finns ju inga problem med att fylla på med mer saker.

Ni förstår ju inte vad det är jag försöka säga. Lite svårt då och förklara. Dom är inte 300 pers som jobbar med spelet. Hade man istället släppt 2 act bossar och hållt lite på det övriga bossarna och sen fortsatt att optimerat och försökt bygga på spelet och sen släppt swamp biomen med bossen och fortsatt så, så hade det inte varit lika jobbigt för oss konsumenter och vänta på ny content för då hade vi fått något hela tiden. Plus att det hade inte varit lika jobbigt för utvecklarna. För då skulle dom hafr back up content att slänga in.
Så skulle jag ha gjort iaf

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Inte? Hur tänker du då?

Investera i företaget och kanske anställa ett par till personer och försöka sikta in sig på att få företaget att bli stabilt och sen så är dom inte färdiga med det första spelet än, kan väl börja där.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Ja, dom kunde till exempel släppa enbart dom 2 första bossarna och hållt på dom övriga kontenten för att sedan släppa act 3 bossen och swamp biomen, med optimizing patch och sen hålla på så där tills är har kommit ifatt utvecklingen lite. Men nu har släppt allt dom hade och nu får vi vänta.. Dom är som sagt bara ett par st programmerare.

Som sagt det är Early access.
Saker kan läggas till, saker kan göras om och tom tas bort från hur det ser ut nu.
Hur dom släpper saker kan man väll diskutera i oändlighet bara dom som vet hur dom gör besluten men utvecklingen handlar nog inte om att hålla på saker utan att göra klart spelet så pass att man kan vara nöjd med en 1.0

Sen när spelet väl är släppt kanske dom håller mer på saker för att släppa mer content som större uppdateringar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Som sagt det är Early access.
Saker kan läggas till, saker kan göras om och tom tas bort från hur det ser ut nu.
Hur dom släpper saker kan man väll diskutera i oändlighet bara dom som vet hur dom gör besluten men utvecklingen handlar nog inte om att hålla på saker utan att göra klart spelet så pass att man kan vara nöjd med en 1.0

Sen när spelet väl är släppt kanske dom håller mer på saker för att släppa mer content som större uppdateringar.

Det handlade inte om att hålla på saker. Jag menade istället för att ge oss hela tårtan så kunde dom ge en liten bit i taget, för att inte ska skapa så mycket press på dom som utvevklar spelet. Skitsamma gjort är gjort och vi alla åt tårtan med belåtenhet.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Det handlade inte om att hålla på saker. Jag menade istället för att ge oss hela tårtan så kunde dom ge en liten bit i taget, för att inte ska skapa så mycket press på dom som utvevklar spelet. Skitsamma gjort är gjort och vi alla åt tårtan med belåtenhet.

Ja, man får hoppas dom får ihop spelet iaf.
Jag kan tänka mig att testa det när det är färdigt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja, man får hoppas dom får ihop spelet iaf.
Jag kan tänka mig att testa det när det är färdigt

Ja, det lär ju dröja. Negativt jag vet de.. hehe jag har så mycket spel i min backlog som jag har lagt ner ca 100h som jag har lagt åt sidan utan att spela klart det och sen köper ett nytt varje gång det kommer ett nytt intressant spel. Så Valheim har jag lagt på hyllan.

Skrivet av Hellspites:

Det där att ge flera miljoner i bonus och köpa bostad osv är väl inte att spendera pengarna på rätt sätt

Utmärkt sätt och spendera pengar på, en utdelning till avdelning som jobbar väldigt hårt i ett litet team är det inget fel på. Vad pengarna används till är upp till var och en men ett bra boende borde alla unna sig


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

De flesta har väl lagt ner Valheim vid det här laget men en uppdatering kanske kan sparka liv i det.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Håller helt med, men måste tillägga att själv är jag nöjd med vad jag fick i Early Access!

Även om spelet inte skulle utvecklas mer än som det är i dagsläget var det ändå värt det. Tog mig drygt 100 timmar att känna att jag var klar med allt spelet hade att ge, verkligen inte illa.

Ser nästan mer allt kommande innehåll som grädde på moset.

Ja ok det kan jag faktiskt nog hålla med om fick runt 100 timmar jag också innan allt var helt klart av det jag ville göra med byggande å skit så all in all fick man absolut värde för dom pengarna man spenderat.

12
Skriv svar