Crusader Kings 3-expansion avslöjad

Robot
Crusader Kings 3-expansion avslöjad

Placera baken på kungatronen och Bestäm Saker™ i kommande Royal Court-tillägget.

#crusader-kings-3, #grand-strategy


Medlem

Kommer detta på ps5? Väldigt sugen på att testa!

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Kommer detta på ps5? Väldigt sugen på att testa!

Har väldigt svårt att tro det. Interfacet på deras spel har alltid gjorts för mus och tangentbord och tror det skulle vara svårnavigerat med handkontroll.

Inte omöjligt dock med tanke på att Stellaris kom till konsoler.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Kommer detta på ps5? Väldigt sugen på att testa!

Varför inte testa på PC? Spelet är inte särskilt krävande


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av purjo:

Har väldigt svårt att tro det. Interfacet på deras spel har alltid gjorts för mus och tangentbord och tror det skulle vara svårnavigerat med handkontroll.

Inte omöjligt dock med tanke på att Stellaris kom till konsoler.

Tänkte att man hade ju gjort det så bra med t.ex. Civ6 (imo) så kunde det kanske göras här med.

Skrivet av Soulless:

Varför inte testa på PC? Spelet är inte särskilt krävande

Har bara en gammal jobblaptop liggandes här hemma och vet inte ens vad den har för specs. Men ska undersöka!

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Tänkte att man hade ju gjort det så bra med t.ex. Civ6 (imo) så kunde det kanske göras här med.

Har bara en gammal jobblaptop liggandes här hemma och vet inte ens vad den har för specs. Men ska undersöka!

CK3 finns också på GeForce Now. Med den varianten fungerar nog nästan vilken laptop som helst, bara man har hyfsat snabb uppkoppling.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Tänkte att man hade ju gjort det så bra med t.ex. Civ6 (imo) så kunde det kanske göras här med.

Har bara en gammal jobblaptop liggandes här hemma och vet inte ens vad den har för specs. Men ska undersöka!

Gör det!
Det är ett underbart spel och för att vara från Paradox relativt enkelt att komma igång med! Det lär definitivt göra sig bäst på PC även om det skulle lanseras till konsol framöver så kan du få igång det på jobbdatorn har du timmar och timmar av nöje framför dig


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

ÄLSKAR detta jäkla förbenade skitspel (och allt annat som jag svär när det går åt pipsvängen). Ett spel som dräper alla mina undersåtar, arvingar och allt jag försökt bygga upp varenda gång, and I keep going back for more.
Ge mig mer smärta, Paradox, you glorious bastards! <3

Medlem

CK2 är fortfarande ett bättre spel med alla sina DLC.
När CK3 fått 5 stora DLC så förväntar jag mig att det passerar CK2 pga det har en mycket bättre grund och UI.

Dock är Skilltreesystemet helt kasst i CK3, det får de gärna byta ut.
Crusader Kings skall vara RNG och det blir förstört när en lätt kan minmaxa ens karaktär.

Medlem

Sååå hypad! Och vilken fantastiskt snygg trailer!

Medlem
Skrivet av Soulless:

Gör det!
Det är ett underbart spel och för att vara från Paradox relativt enkelt att komma igång med! Det lär definitivt göra sig bäst på PC även om det skulle lanseras till konsol framöver så kan du få igång det på jobbdatorn har du timmar och timmar av nöje framför dig

Undersökte, för dålig ram och för dåligt grafikkort

1
Skriv svar