Capcom öppnar upp om interna strider kring Resident Evil Villages action

Robot
Capcom öppnar upp om interna strider kring Resident Evil Villages action

Har mer action än sjuan, men det kunde varit ÄNNU mer.

#capcom, #resident-evil-village


Medlem

Tyckte spelet var lagom actionfylld, bara synd att det inte fanns några skräckmoment i spelet bara. Gillade skurkarna och allt var riktigt trevligt. Men fanns ingen skräck i spelet för min del, skrattade mest åt hur roliga skurkarna var, dockhuset var nästan bäst om än så kort. Har nog rätt skruvad humor eller fick det av detta spel.

7:an klarar jag knappt ens spela men skurkarna i det spelet är inte lika roliga.

Medlem

Intressant och kul att de delar med sig.

Där är mycket action men samtidigt flera lugna passager. Tycker att balansen är helt okej.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Usch. Tur som fan att det inte var ännu mer action. Personligen hade jag velat ha mera skräck istället. Det var lite för mycket pangande för min smak. Ännu mera av sånt hade trasat sönder skiten..

Annars var RE8 ett bra spel helt klart!..
Slutet var dock dåligt. Riktigt tråkigt efter Heisenberg factory.

Skrivet av Map-pen:

Tyckte spelet var lagom actionfylld, bara synd att det inte fanns några skräckmoment i spelet bara. Gillade skurkarna och allt var riktigt trevligt. Men fanns ingen skräck i spelet för min del, skrattade mest åt hur roliga skurkarna var, dockhuset var nästan bäst om än så kort. Har nog rätt skruvad humor eller fick det av detta spel.

7:an klarar jag knappt ens spela men skurkarna i det spelet är inte lika roliga.

Ja, det var riktigt synd att "Dockhuset" var så pass kort. Det hade behövt vara mycket längre. De området var ju kortaste av alla ställen tyvärr..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

dom får självklart göra vad dom vill med sitt eget spel men jag hoppas på varje gång att det ska vara skräck som är focus, känns som det var det som gjorde 7an så poppis och så går dom tillbaka till action igen precis som förut.

Medlem

Har inte spelat det själv utan enbart sett playthroughs, tycker spelet var underhållande att kolla på, men det är ju inte något skräckspel i sig. Det är ett actionspel som har "typisk läskiga" monster, men inga överdrivet läskiga moment. Hade gärna sett ett delat parallellt upplägg där man spelar Ethan i en renodlad skräckdel och "agenten" i en mer actiondriven del.

Medlem

Ja, det är verkligen andra tider nu.
Allt ska "anpassas" för att inte stöta sig på nå sätt verkar det som.

"För otäckt"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Som jag sa i nån annan tråd, uttalandet att 7an var FÖR läskigt gör mig orolig, de kommer gå i samma fälla igen och gå för mycket mot action. Resident Evil är ett skräckspel i grunden, survival horror, de ska vara läskiga element och det ska vara knapert med ammo för att öka spänningen. Sen förstår jag att man måste testa gränser lite och utveckla sig men det borde alltid vara grundpelaren att luta sig emot. Hade skitkul med Village men det är snudd på att det är för mycket action redan nu så hur ser det ut till nästa spel? Verkar vara sån rädsla för att göra skräck, många vill ju ha det, så snälla alla utvecklare, våga göra skräck... Finns redan så mycket actionspel att välja på.

Medlem

Var nog ett av de oläskigaste spelet jag spelat. Bra spel, men riktigt besviken på skräcken. Fel val av dom imao. 7an var ju riktigt bra, dock gillar jag 8ans setting mera

Medlem
Skrivet av robbis:

Var nog ett av de oläskigaste spelet jag spelat. Bra spel, men riktigt besviken på skräcken. Fel val av dom imao. 7an var ju riktigt bra, dock gillar jag 8ans setting mera

Håller med att RE8 setting var mer creepy men RE7 hade mer skräck i själva spelet. Med Resident Evil 8: Village stämningsfulla, mörka o detaljerade omgivning så hade fan CapCom öppet mål som de missade. Det hade kunnat sättas in så mycket bra skräckmoment i den världen. Synd. Verkligen synd!..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Hoppet står till ett nytt silent hill i P.T anda!

Medlem

Jag tycker balansen är riktigt bra för vad det är, men det är helt klart mindre skräck och mer action än 7an, tyvärr.

Bossstriderna och variationen är ett lyft över 7an, samt såklart det tekniska och ljudet. Men hoppas de inte går ännu mer år actionhållet för då slutar vi med re4,5 och 6 igen som knappast var poppis hos de flesta av oss re-fans.

Storyn förklarar en del vilket jag uppskattar även om hela re-universumet är löjligt mixat nu. Hade man bara ändrar lite dialoger och voicelines hade bara det gjort spelet mer obehagligt, samt inte visa upp fiender du möter senare så tidigt.. spelet och dess protagonist hade mått bra av att ta sig själv lite mer på allvar, lite mer dödsångest tack.

Hur som så tog det mig ca 30h för en riktigt utmanande och mysig platinum, ca 5 genomspelningar och ett par timmar nötande i mercenaries. Ett riktigt bra spel som är lite mindre bra re-spel än 7an.

NuZ
Testpilot

Tycker de gjorde det perfekt nu. 7an är för mycket skräck än survival horror. Outlast kan man spela om man gillar skräck, RE ska vara pajjas japanskt med skräck element och handla om överlevnad i svår och läskig situation än att skrämma vettet ut någon. REmake - 3 remake är de bästa RE som gjorts men 8an hamnar tätt efter. Sjukt bra spel.

Ja jag vet vad jag pratar om. Är besatt av spelen och gjort speedruns i evighet på de spelen. Mååånga tusen timmar nerlagt på RE och Souls spelen. Nej eran åsikt räknas inte, bara min

Haha! Nej men seriöst, jag förstår de som älskar 7an att de blev besvikna. Men många RE fans inklusive jag hyllar att själen från de första spelen genomsyrar detta med inslag av 4an


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Har mer action än sjuan, men det kunde varit ÄNNU mer.

#capcom, #resident-evil-village


Fov sög ju pung.. man att distansen till väggen är 3 meter men spelet zoomar in så mycket så att det ser ut som 1.5 meter. Var riktigt dåligt.

Medlem

Gillade mer 8an än 7an
Det är mer min smak.

Medlem

Kan inte hålla med om "struggle to survive"-vinkeln när det gäller Village, men uppfriskande ändå att få insikt i spelets utveckling


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Avstängd

Hoppas fortfarande på att de ska patcha pc-versionen som är direkt trasig på sina håll.

Medlem

Tyckte action delen var perfekt då 7an hade behövt ha lite mer åt det hållet för man ville bara spela om det hela tiden. Tycker båda är 10 poängare då jag tagit en platina i bägge men det var jävlar i det svettigt. Klara 8an i svåraste läget Village of Damn. Är inte att leka med om du kör utan magnumen och infintiv ammo. Kör igenom läget som man gjorde första gången så kommer ni se hur svårt det är.

Medlem

Håller med att man vill gärna ha survival horror med både skräck och action i samma spel. För spel som Outlast, Daylight, Layers of Fear går bara ut på att gömma sig när otäcka saker kommer för skrämma dig. Går inte att slå tillbaks varken med händerna eller skjutvapen. Såna spel är totalt värdelösa för hur roligt är det om man inte kan göra något. Tyckte allt var klockrent i 8an men sämsta delen var just Beneviento huset då just där gick det över helt till Outlast stilen. Angående action delen så har de fått in det perfekt med vapen hyfsat med ammo för att göra det till suvival horror då det behövs lite koncentration för pricka rätt annars är det tufft läge.

1
Skriv svar