Den stora Assassin's Creed Valhalla-tråden

Medlem
Skrivet av breahl:

Det är level 55 på alla områden har jag för mig. Men har du ingen gammal save från då du klarade det? I så fall bör du ju använda den.

Level 55 är inte så farligt ändå, siktar på att börja den så fort jag nått den nivån.

Avstängd

Undra när Paris dlc:n kommer. Hoppas den är längre än vad denna var fast tvivlar. Det handlar väl mest om att man ska raida Paris.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Nådde level 400 idag men har då spelat expansionen och gjort dom flesta sidogrejerna med både i Irland och i England. Jag brukar skippa då man ska äta svamp för dom fattar jag inte och stapla stenar är ingen hit heller.

Nådde även 5/5 i trade som man gör i Dublin så har dom nya seten och lite annat smått och gott.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Efter att ha spelat om ett antal timmar nu, håller jag fortfarande Odyssey som det bättre spelet. Valhalla är dock vassare på vissa detaljer, t.ex. sidouppdrag vilket egentligen är en stor grej. Jag tycker delen med Asgard är tråkig, men Atlantis i Odyssey var inte så mycket roligare. Female Eivor var en besvikelse, tur man kan byta.

Avstängd
Skrivet av Fulci:

Efter att ha spelat om ett antal timmar nu, håller jag fortfarande Odyssey som det bättre spelet. Valhalla är dock vassare på vissa detaljer, t.ex. sidouppdrag vilket egentligen är en stor grej. Jag tycker delen med Asgard är tråkig, men Atlantis i Odyssey var inte så mycket roligare. Female Eivor var en besvikelse, tur man kan byta.

Ja håller med om Male/Female delen. Kör om spelet nu och gör det riktigt grundligt. Försöker göra allt vid sidan av vilket jag inte gjorde sist. Jag gjorde alla mindre quester då efter jag kört storyn. Men det är roligare nu då man gör det samtidigt och har nyss nått level 100.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Gillade uppdragen i Lunden, och tog ett tag innan jag hittade rätt i "The Bureau" också, lite lurig.

Avstängd
Skrivet av Fulci:

Gillade uppdragen i Lunden, och tog ett tag innan jag hittade rätt i "The Bureau" också, lite lurig.

Assassins byråerna är nått jag inte gjort fullt ut. Tror jag ska göra dom nu i denna nya save. Visst är Lunden London som det heter idag? Jag tror det i alla fall.

Så vad tycker ni om expansionen då ”wrath of the druids”? Jag tycker den var helt ok och kul att besöka Irland.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Jag saknar fz:s arkeolog här Johannes. Vad tycker han om spelet kopplat till det han vet på riktigt?


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Om ni missat det så finns Basims outfit gratis i ubisoft connect i menyn. Jag transmogade min egentliga armor till den och den ser grym ut på Eivor.

Sen går det rykten om en tredje expansion till valhalla som jorraptor och en massa andra youtubers nämnt.

Det går även rykten om nästa AC och det ska vara större än valhalla. Det var access the animus som hade tagit det från två journalister.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Jag saknar fz:s arkeolog här Johannes. Vad tycker han om spelet kopplat till det han vet på riktigt?

Finns det en annan?
There can be only one!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Avstängd
Skrivet av hannes.theorell:

Finns det en annan?
There can be only one!

Menade dig men glömde bort namnet haha. Spelat igenom valhalla nu?


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Menade dig men glömde bort namnet haha. Spelat igenom valhalla nu?

Ja, och jag har väl en 130 timmar bakom mig i "Vikings - The Game".

Det finns saker jag absolut stör mig på (utifrån ett arkeologiskt perspektiv) och det finns saker jag vet är fel men kan släppa då det trots allt är ett spel.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Avstängd
Skrivet av hannes.theorell:

Ja, och jag har väl en 130 timmar bakom mig i "Vikings - The Game".

Det finns saker jag absolut stör mig på (utifrån ett arkeologiskt perspektiv) och det finns saker jag vet är fel men kan släppa då det trots allt är ett spel.

Om man spelar som den manliga Eivor låter Eivor jävligt fel haha.

Sen vad tycker du om Norge? Borde man inte startat i Danmark för alla kallar en för ”dane”.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Om man spelar som den manliga Eivor låter Eivor jävligt fel haha.

Sen vad tycker du om Norge? Borde man inte startat i Danmark för alla kallar en för ”dane”.

Det där är ju saker som inte är fel egentligen. Eivor fanns inte som namn under vikingatid och bara för att större delen, men inte hela, Norden använder det som kvinnonamn idag, så spelar det ingen roll.
Att de drar alla nordbor över en kam är också fullt naturligt. Invånarna på brittiska öarna brydde sig väl knappast om skillnaderna mellan folk från Danmark eller Norge (två riken som dessutom inte var sådär etablerade 870-talet).

Det jag stör mig på mest är estetiken på byggnaderna. Alla kyrkor ser ju ut som 1000-åriga ruiner med flagnad färg och rutten murbruk. De borde snarare vara nybyggda praktbyggnader och fyllda med utsmyckning. Men nä, så modiga var inte modellörerna (för vi vet ju trots allt inte exakt hur de såg ut när de var nybyggda) utan körde vidare med en tydlig "ruin-romantik".

Förvånansvärt nog är Valhall ganska troget Yngre Eddans (ca 1220-talet) teoretiska utseende. Trots allt så kom Oden med anhang från Troja, dagens Turkiet, och utvandrade till Norden där de tog över länderna och byggde upp ett Midgård. Så det är fullständigt normalt med byggnadsinslag från Medelhavet. Även om jag snarare skulle luta åt att utvecklarna influerats av Marvels serier och filmer om Thor än spånat fritt hur turk-asarna byggt upp Valhall.

I övrigt så är det som förväntat. Det ska vara våld, sex, skägg, gutturala "R" och minst en blodörn så att de kan surfa lite på Vikings-seriens popularitet.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skrivet av breahl:

Om ni missat det så finns Basims outfit gratis i ubisoft connect i menyn. Jag transmogade min egentliga armor till den och den ser grym ut på Eivor.

Sen går det rykten om en tredje expansion till valhalla som jorraptor och en massa andra youtubers nämnt.

Det går även rykten om nästa AC och det ska vara större än valhalla. Det var access the animus som hade tagit det från två journalister.

Hoppas verkligen inte det blir så här stora världar igen. Vill tillbaka till rötterna med mer assassin och mindre full metal action


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Hoppas verkligen inte det blir så här stora världar igen. Vill tillbaka till rötterna med mer assassin och mindre full metal action

Ja vi får se vart det utspelar sig. Hoppas det blir kina eller något sådant.

Det kommer alltså fler expansioner till detta förutom Paris. Ryktet stämde alltså!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Sen vad tycker du om Norge? Borde man inte startat i Danmark för alla kallar en för ”dane”.

Skrivet av hannes.theorell:

Att de drar alla nordbor över en kam är också fullt naturligt. Invånarna på brittiska öarna brydde sig väl knappast om skillnaderna mellan folk från Danmark eller Norge (två riken som dessutom inte var sådär etablerade 870-talet).

Wikipedia om beteckningen "daner":

Namnet användes också under vikingatid och tidig medeltid i Västeuropa som en beteckning som innefattade alla skandinaver, inklusive svear och norrmän. Även nordborna själva använde under samma tid uttryck som "dansk tunga" eller "danskt mål" när de ville beteckna det gemensamma fornnordiska språket.

Avstängd
Skrivet av WonderBoy:

Wikipedia om beteckningen "daner":

Namnet användes också under vikingatid och tidig medeltid i Västeuropa som en beteckning som innefattade alla skandinaver, inklusive svear och norrmän. Även nordborna själva använde under samma tid uttryck som "dansk tunga" eller "danskt mål" när de ville beteckna det gemensamma fornnordiska språket.

Ah alla kallades alltså för det. Tack för info!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Avstängd
Skrivet av Fulci:

Mycket smått och gott. Det som är mest välkommet är väl att man kan skaffa en skill så man kan skjuta pilbåge från mounten. Saknar det lite från odyssey att man kan anfalla från hästen. Borde kunna använda mer än bara bågen men det är bra nog.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Undra när Paris dlc:n kommer. Hoppas den är längre än vad denna var fast tvivlar. Det handlar väl mest om att man ska raida Paris.

Skulle vilja ha ett exakt datum förutom "nu i sommar" ser fram emot den, kan bli väldigt bra,

Avstängd
Skrivet av kalaspuffar:

Skulle vilja ha ett exakt datum förutom "nu i sommar" ser fram emot den, kan bli väldigt bra,

Det enda jag vet är att 1h svärden skulle komma innan expansionen. Kom dom nu i denna uppdatering kanske?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det enda jag vet är att 1h svärden skulle komma innan expansionen. Kom dom nu i denna uppdatering kanske?

Nope, inte vad jag såg. Paris lär väl komma i augusti. 1h svärd juli, säkert.

Avstängd
Skrivet av kalaspuffar:

Nope, inte vad jag såg. Paris lär väl komma i augusti. 1h svärd juli, säkert.

Ja kanske det! Ska bli intressant att se vad dom gör för expansioner sen till 2022. Dom sa ju att dom skulle fortsätta med fler expansioner. Kanske får besöka Sverige?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja kanske det! Ska bli intressant att se vad dom gör för expansioner sen till 2022. Dom sa ju att dom skulle fortsätta med fler expansioner. Kanske får besöka Sverige?

Haha ja det ska bli spännande. Kul att dom fortsätter expandera spelet och inte släpper nytt i år.
Annars vore ju besök nere i dom varmare länderna något, för expansion.

Uppdateringen är ute nu iallafall.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Nope, inte vad jag såg. Paris lär väl komma i augusti. 1h svärd juli, säkert.

Ja, de sa i E3 videon "coming weeks" borde inte vara långt bort. Kanske nästa patch efter 1.2,2.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Ja, de sa i E3 videon "coming weeks" borde inte vara långt bort. Kanske nästa patch efter 1.2,2.

Hoppas det! Vore nice att få Paris inom ett par veckor.

Avstängd
Skrivet av kalaspuffar:

Haha ja det ska bli spännande. Kul att dom fortsätter expandera spelet och inte släpper nytt i år.
Annars vore ju besök nere i dom varmare länderna något, för expansion.

Uppdateringen är ute nu iallafall.

Satt och kollade då jorraptor körde challenges nu i en stream och såg väl ok ut. Ska ta tag i dessa i morgon.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Hoppas det! Vore nice att få Paris inom ett par veckor.

Sorry, lite missuppfattning där. Jag menade enhandade svärd sa de "coming weeks". För Siege of Paris är det som du sa, "coming this summer" vilket väl är fram till augusti.

1H svärd:
https://youtu.be/NI9dqyTwZYk?t=86

Siege of Paris
https://youtu.be/NI9dqyTwZYk?t=178

Avstängd
Skrivet av Fulci:

Sorry, lite missuppfattning där. Jag menade enhandade svärd sa de "coming weeks". För Siege of Paris är det som du sa, "coming this summer" vilket väl är fram till augusti.

1H svärd:
https://youtu.be/NI9dqyTwZYk?t=86

Siege of Paris
https://youtu.be/NI9dqyTwZYk?t=178

Förstår inte varför dom inte tog med 1h svärd från början. Vikingar hade väl det och yxor?


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar