Netflix sägs vilja göra egen speltjänst

Robot
Netflix sägs vilja göra egen speltjänst

Behövs inte fler så nej tack Netflix


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

lol lycka till.. fler tjänster än dom som finns kommer ej funka.

Gnällkuk
Skrivet av SWEBarb:

lol lycka till.. fler tjänster än dom som finns kommer ej funka.

Säg inte det, Netflix har redan en enorm användarbas. Således behöver de inte köpa medlemmar som Epic. Det kanske t.o.m. ingår i det dyrare abonnemanget till en början.

Jag tror inte folk kommer att avstå om spelen är tillräckligt bra. Snarare det som det hänger på än ”inte en till launcher”.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Geeks Gaming

Detta låter som en ovanligt dum idé, även för att komma från Netflix.
Hoppas det är osant 😱

Medlem

Inte så konstigt, fler och fler kommer vilja Försöka slå sig in på "gaming". Sen tror jag inte speciellt mer än dom etablerade kommer lyckas om man inte kommer med nått "eget" som kan slå.
Nya spelare på kan vi se som bla Google, Facebook och Apple


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av the_man_swe_90:

Behövs inte fler så nej tack Netflix

Konkurrens är något som behövs. Säga vad man vill om Epic och deras exklusiviteter (jag personligen är inget större fan av dem), men de har varit en drivande aktör när det kommer till att sätta press på Valve som suttit på tronen för länge, vilket lett till passivitet med höga royalties. Det spelbranschen däremot skulle behöva är en tjänst som kopplar samman alla tjänster, så man slipper ha så jävla många olika launchers, men detta lär vi nog aldrig se.

Flakmonkey

Spännande och ska verkligen bli intressant att se hur utveckling kommer bli framgent vad gäller prenumerationstjänster för spel rent generellt. Kommer det bli som musik där det ju numera är tämligen statiskt med Spotify och Apple Music som dominanter eller blir det som för film och serier där det det behövs en massa olika tjänster för att täcka in ens behov. Där utbud förändras när TV-/film-bolag väljer att starta egna tjänster etc.

Medlem

kunde vara intressant om det blev en spelstreamingtjänst som kunde konkurera med stadia, fast med mer retroinnehåll. typ https://playclassic.games/ fast smidigare.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Konkurrens är något som behövs. Säga vad man vill om Epic och deras exklusiviteter (jag personligen är inget större fan av dem), men de har varit en drivande aktör när det kommer till att sätta press på Valve som suttit på tronen för länge, vilket lett till passivitet med höga royalties. Det spelbranschen däremot skulle behöva är en tjänst som kopplar samman alla tjänster, så man slipper ha så jävla många olika launchers, men detta lär vi nog aldrig se.

Jag kopplar samman allt i steam x) alla spel jag inte har på steam har jag inlagda i 3de part på steam.
Dels för overlay, controller support mm.

Ingen annan launcher har ju i närheten av alla funktioner steam har, annars hade jag nog inte gjort det.

Medlem

Underskatta inte Netflix, de är ett powerhouse när det gäller att utveckla den plattformen dom har. Mycket välrenommerade inom mjukvaruutveckling. Känns inte direkt som det största steget för dom. Epic har gjort en launcher, men dom är ju småfisk jämfört med Netflix

HSB
Avstängd

Tolkar det som att Netflix p.g.a. all konkurrens från HBO, Amazon, Disney, Viaplay... tvingar Netflix till att bredda sin verksamhet.
Netflix var snabbt ute och gjorde det de gör väldigt bra, men det räcker tyvärr inte alltid för att nå ekonomisk framgång i det långa loppet.

Medlem

Kanske blir spelstreaming? Alla vet vad Netflix är, kanske kan dra mycket folk som kanske inte spelar idag, eller inte har någon maskin bara.

Medlem

Det som är tråkigt är att jag inte vet under vilken period ett spel är tillgängligt. Som när Sony hade Control på sin streaming tjänst så visste man att det var tillgängligt direkt till första september.

Medlem
Skrivet av HSB:

Tolkar det som att Netflix p.g.a. all konkurrens från HBO, Amazon, Disney, Viaplay... tvingar Netflix till att bredda sin verksamhet.
Netflix var snabbt ute och gjorde det de gör väldigt bra, men det räcker tyvärr inte alltid för att nå ekonomisk framgång i det långa loppet.

Inga dåliga företag de ska konkurrera med. Amazon har oändligt med pengar och kostar ”bara” 65kr i månaden. Disney har alla sina licenser. HBO är väl kända för kvalité. Netflix har mest pungat ut 100 tals serier och hoppats på att en ska bli en hit.

Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Säg inte det, Netflix har redan en enorm användarbas. Således behöver de inte köpa medlemmar som Epic. Det kanske t.o.m. ingår i det dyrare abonnemanget till en början.

Jag tror inte folk kommer att avstå om spelen är tillräckligt bra. Snarare det som det hänger på än ”inte en till launcher”.

Jag är övertygad om att du har rätt, sen blir det tyvärr också exklusiva titlar, så dom kommer jaga samma speltillverkare som Epic och <insert the most idiotic gameplatform here>.

HSB
Avstängd
Skrivet av Thane:

Inga dåliga företag de ska konkurrera med. Amazon har oändligt med pengar och kostar ”bara” 65kr i månaden. Disney har alla sina licenser. HBO är väl kända för kvalité. Netflix har mest pungat ut 100 tals serier och hoppats på att en ska bli en hit.

Verkligen inte. Sen så konkurrerar Netflix även med alla andra abonnemang som man kan tänkas betala.

Konkurrens är bra, om det är dåligt är det ingen som kommer att spela deras spel, eller se deras filmer. Om det är bra, ja, det är en annan historia.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Satsa på en bra streamingsida för gaming istället. Twitch har verkligen sjunkit på den fronten. Nu har de nått en lägre nivå än jag trodde var möjligt med sin "Bad-kategori"... Mjukporr för småbarn!

Medlem

Gick ju bra för Razer så go ahead Netflix

Gnällkuk
Skrivet av anon_326443:

Jag är övertygad om att du har rätt, sen blir det tyvärr också exklusiva titlar, så dom kommer jaga samma speltillverkare som Epic och <insert the most idiotic gameplatform here>.

Så länge det är bra spel så är konkurrens alltid bra. Att de lyckas med det ställer jag mig dock högst tveksam till.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Varför inte?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Konkurrens är något som behövs. Säga vad man vill om Epic och deras exklusiviteter (jag personligen är inget större fan av dem), men de har varit en drivande aktör när det kommer till att sätta press på Valve som suttit på tronen för länge, vilket lett till passivitet med höga royalties. Det spelbranschen däremot skulle behöva är en tjänst som kopplar samman alla tjänster, så man slipper ha så jävla många olika launchers, men detta lär vi nog aldrig se.

Och vad har hänt efter Epic? Ingenting. Priserna är detsamma, tjänsterna utvecklas inte. De har inte gjort någon nytta överhuvudtaget mer än att göra folk förbannade.

Medlem

Åh undrar om de fortsätter sitt vinnande koncept!

Olika releasedatum i olika länder
Olika utbud i olika länder
Spelet saknar DLC 3 men 1,2,4 finns
Samt om det är en trilogi så saknas såklart ett av spelen

Medlem

Hmmm. Svårt att uttala sig om hur realistiskt detta är.
Om netflix omsätter 10x mer än tex Epic så har de ju en chans och abonnemang har ju rätt många hos dem redan. En tanke är ju att de skulle kunna arbeta ihop med Sony som inte har ett vettigt alternativ till Microsoft game pass. Eller tror sig Netflix fixa streaming på spel bättre än Google?

Men som det redan poängterats. Vill folk ha en till launcher? Kände redan att maxgränsen nåddes med Steam, Battlenet, Origin och GOG. Men nu känner jag att det ballat ut fullständigt med Xbox + Epic launcher också. Längtar inte direkt efter ytterliggare en om det inte ger mer bra content utan istället bara ger diversity bland olika spelbibliotek.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Avstängd

Usch, nej tack. Netflix är ett vidrigt företag.

Inaktiv
Skrivet av the_man_swe_90:

Behövs inte fler så nej tack Netflix

Ja huvva för konkurrens, det är det värsta vi konsumenter vet. Önskar ofta att Steam var den ENDA digitala spelbutiken, då hade allting varit så mycket bättre. /s

Avstängd

Jag hoppas dom gör så det funkar på playstation för Netflix appen finns ju där. Men Sony kanske inte vill ha konkurrens till psnow om nu Netflix blir en likadan spelstreaming tjänst.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Med tanke på att XBox Gamepass Ultimate till PC kom i April 2019 och är den överlägset bästa katalogtjänsten pengar kan köpa så säger jag bara, ja tack, gääärna! Det är egentligen snudd på löjligt hur prisvärda dessa tjänster är... Steam har alltid varit sämst, mycket för att det var först och att Gabe är en sniken jäkel -- de bojkottar man av ren princip. Det var buggigt och värdelöst i början, säkert mindre buggigt nu ~20 år senare -- men det kvittar. Man minns hur kasst det var för 15 år sedan. Inte en krona till den jäkeln


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av Allexz:

Åh undrar om de fortsätter sitt vinnande koncept!

Olika releasedatum i olika länder
Olika utbud i olika länder
Spelet saknar DLC 3 men 1,2,4 finns
Samt om det är en trilogi så saknas såklart ett av spelen

Deras egnaproducerade serier funkar inte riktigt så, right?

12
Skriv svar