The Last of Us 2 inspirerar nya God of War – spelbar Atreus?

Robot
The Last of Us 2 inspirerar nya God of War – spelbar Atreus?
Medlem
Medlem

Det blir svårt.
Kratos är en av du grövsta och härligaste spelbara karaktärerna någonsin. Fighting och brutaliteten är 50% av det spelet. Svårt o se det slås eller bytas ut av ett barn.

Medlem

Jag vet inte vad som var mer underhållande, God of War delen eller den betalda markadsföringen Även om reklamen typ var halva videon.

Medlem

Pojken var mest bara störig i GoW och inte på långa vägar lika likable som ellie i lou1. Nej GoW ska vara köttigt och brutalt med Kratos vid rodret annars kan det vara.

Medlem

De får gärna utveckla atreus som karaktär etc, men jag ser helst att man spelar enbart som kratos 😁


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Hade på känn redan under första spelet att Atreus skulle "ta över" som huvudkaraktär så småningom. Frågan är väl om det börjar hända redan i uppföljaren eller om det blir senare.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Inaktiv

NO, BOY, NO!

Ungen var mest bara irriterande. Spelar man God of war vill man vara Kratos. Ska dom göra Aterus får dom helst göra ett sidospår i ett eget spel.
Kratos är coolaste tvspelskaraktäten som finns.

Medlem

Det fanns några saker som jag störde mig på i GoW vilket gjorde spelet till ett 3/5 för mig, pojk-fan var absolut en av dem! Synd att man inte kunde döda skitungen


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Jag förstår inte hur folk störde sig på Atreus, utanför mellansekvenser så var han för mig mest lite voiceover och en anledning att trycka fyrkant.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Jag hade inte haft nåt emot att få axla rollen som Atreus. Det gjordes så bra i TLoU2, så varför inte.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Pojken var mest bara störig i GoW och inte på långa vägar lika likable som ellie i lou1. Nej GoW ska vara köttigt och brutalt med Kratos vid rodret annars kan det vara.

Håller med. Det är en liten trist grej som går genom spelvärlden just nu att man ska ha masa halvdana sidekicks med sig, oftast i form av barn. Rätt trist fluga som jag önskar kunde försvinna snart haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

En av funktionerna med Atreus var ju att ge Kratos lite djup i form av dialogerna de hade. Tycker det ökade stämningen markant och ser absolut en framtida funktion med Atreus. Sen det som kom fram i slutet av spelet gjorde inte saken värre direkt

Medlem

Tycker att Atreus förgyllde resan i form av trevligt sällskap samt bra stöd och funktioner i striderna. Han var aldrig i vägen eller störde på något sätt.

Spelar dock helst enbart som Kratos i uppföljaren, med stöd av Atreus. Spelet kan sluta med tronskifte där vi får spela som Atreus i "trean".


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Chansen att God of War släpps i år måste ju nästan vara noll, inte en chans att de släpper Horizon och GoW så nära inpå varandra, det skulle vara idiotiskt.

Atreus växer helt klart som karaktär under resan, tyckte själv att han var irriterande under partier, men det var väl också meningen och en del av karaktärsutvecklingen.

Frågan är ju också hur många år som gått emellan spelen, han kanske är lite äldre nu?

Något i spelet kanske får Atreus till att bli nya GoW, kanske det är Ragnarök som ger honom titeln.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Chansen att God of War släpps i år måste ju nästan vara noll, inte en chans att de släpper Horizon och GoW så nära inpå varandra, det skulle vara idiotiskt.

Tanken var att det skulle ha släppts igår. Minns första reveal trailern då stod det 2021 klart o tydligt men då hade de inte räknat med att pandemin skulle slå till så hårt som den gjort så det är nog def föresenat pga omständigheter som ligger utanför deras kontroll.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Kan vara kul att spela som Atreus men då får de anpassa miljöerna lite. Den köttiga, brutala, starka och våldsamma Kratos kan icke ersättas av en liten pojke. Oavsett hans potentiella framtida krafter. Men absolut, fler spelbara karaktärer kan jag acceptera Men att spela som Atreus mot stora feta bossar och slåss mot drakar osv, njaee...det känns för tidigt för den spinkiga karaktären.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Tanken var att det skulle ha släppts igår. Minns första reveal trailern då stod det 2021 klart o tydligt men då hade de inte räknat med att pandemin skulle slå till så hårt som den gjort så det är nog def föresenat pga omständigheter som ligger utanför deras kontroll.

Skulle nog gissa på att alla närliggande projekt vart framflyttade i så fall.
RC eller Horizon skulle nog släppts nära launch, det andra spelet i mars/april och sedan GoW kommande höst.

Det skulle som sagt varit väldigt dumt att släppa GoW och Horizon nära inpå varandra.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Pojken var mest bara störig i GoW och inte på långa vägar lika likable som ellie i lou1. Nej GoW ska vara köttigt och brutalt med Kratos vid rodret annars kan det vara.

Tråkig och störig på vilket sätt tycker du ? Tyckte grabben var underhållande.

1
Skriv svar