Metro Exodus utnyttjar Dualsense-kontrollens unika funktioner även på pc

Robot
Metro Exodus utnyttjar Dualsense-kontrollens unika funktioner även på pc

Det här öppnar upp för massa möjligheter med den omtyckta Playstation 5-gamepaden.

#dualsense, #metro-exodus, #playstation-5


Farornas Konung

Kör med Razer Wolverine då jag vill ha en trådad kontroll.

Medlem

Enligt tråden som är nyhetskällan verkar implementationen inte helt fungerande tyvärr. Bl a ska haptiken vara tydligt starkare på höger sida av kontrollen och visa bindings fungerar inte alls (kartfunktionen nämns).

Medlem

Switch Pro Controller.
Tycker att det fungerar bra. Saknar analoga triggers, vilket är det största minuset. Men oerhört bekväm.

Medlem

Ohh, najs! Har hoppats på att det ska komma till pc med. Najs!

Medlem

Kör med xbox one dosan till pc och tycker den fungerar utmärkt då det bara är plug-in play. Provat köra med DS4 och tycker mest bara det blev för pilligt med settings och fick dessutom input-lag i flertalet spel.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kör series x kontroll

Medlem

använt xbox kontrollen i flera år, fick en dualsense i julklapp, grym handkontroll!
DS4Windows om ni vill kunna köra alla spel med den.

Medlem

360 trådad sen stenåldern. Men köpte nyss en series kontroll+adapter+ batteri då Microsoft är dumma i huvudet och vill att man ska köpa miljoner engångsbatterier…men en härlig uppdatering!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

NuZ
Testpilot
Skrivet av korvmos:

360 trådad sen stenåldern. Men köpte nyss en series kontroll+adapter+ batteri då Microsoft är dumma i huvudet och vill att man ska köpa miljoner engångsbatterier…men en härlig uppdatering!

Ja eller en smaksak. Jag byter hellre ut mina 2000mAh (då totalt 4000mAh) uppladdningsbara batterier än byter hela dualsense dosan som har 1500mAh när batteriet är dött


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Både en Xbox One kontroll och en Ps4 kontroll, beror på vilken som ligger närmast PC vid tillfället och inte inkopplad till konsolen för laddning.

Medlem

har tidigare kört på xbox-kontroller, men nu har jag fått nog. Otroligt dålig kvalitet på joysticks med farligt mycket drift, en usb-kontakt som är så budget att den slutar funka efter 20-30 gångers in/urkoppling.

nästa blir en ps5-kontroller trots att jag föredrar formen och framför allt placeringen av spakarna på xbox.

Medlem

Kör med min Ps5-kontroller på PCn, tycker den är skönare att spela med än någon annan kontroll hittills.

Medlem

Xbox 360/One och DualShock 4.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Har en gammal 360-kontroll jag använder, men den behöver bytas ut. Ifall detta stämmer och Sony inte tar bort möjligheten på något vänster blir det ju ett solklart val av kontroll i framtiden. Man funderar ju dock också då hur långt bort det skulle vara att... du vet... göra samma sak på en Xbox Series X med homebrew (där lär ju Sony dra gränsen känns det som, men kan ha fel).


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Alltid kört Xbox-kontroll till PC

Medlem
Skrivet av Quenya_92:

Enligt tråden som är nyhetskällan verkar implementationen inte helt fungerande tyvärr. Bl a ska haptiken vara tydligt starkare på höger sida av kontrollen och visa bindings fungerar inte alls (kartfunktionen nämns).

Attans, då får man se ifall det blir bättre framåt.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

ELF
Medlem

Röstade annat märke då jag har både xbox 360 och ps4 kontroll.
Hoppas bara Sony inte varit lika snåla gällande batteriet i ps5 kontrollen eller att det är AA batterier. Batteriet i ps4 kontrollen är ju värdelöst och byta kan man inte göra heller om man har fel version av kontrollen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja eller en smaksak. Jag byter hellre ut mina 2000mAh (då totalt 4000mAh) uppladdningsbara batterier än byter hela dualsense dosan som har 1500mAh när batteriet är dött

Mina gamla ps3 kontrollers batteritid är fortfarande helt okej. Så tror inte riktigt det är ett problem förutom om leverantören sätter in batterier av tveksam kvalitet från början.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Har en Xbox One kontroll, som jag är helnöjd med. Tyvärr måste man ju köpa ett play'n'charge kit vid sidan av, men i gengäld fungerar det sjukt bra (dessutom utbytbar). Tror det ska ge någonting i stil med 30 timmars drift, och det känns som det stämmer.

DualSense verkar absolut trevlig den också, men hört att batteritiden ska vara urusel.

Medlem

Kört med en DualShock 4 ett par år nu via DS4Windows och BlueTooth, fungerar hur bra som helst och går att använda självständigt i vilket program/spel som helst. Men när den nuvarande ger sig får det nog bli en DualSense.

ZF
Medlem

PS2-kontroll, med adapter. Eller diverse "retro"-kontroller. Megadrive, NES.

Skrivet av Quenya_92:

Enligt tråden som är nyhetskällan verkar implementationen inte helt fungerande tyvärr. Bl a ska haptiken vara tydligt starkare på höger sida av kontrollen och visa bindings fungerar inte alls (kartfunktionen nämns).

Låter som de helt enkelt bara översatt de gamla snurrvikterna (som är asymmetriska) till de (symmetriska) pistongvikterna i DS, utan att balansera upp det.

Skrivet av superlim:

har tidigare kört på xbox-kontroller, men nu har jag fått nog. Otroligt dålig kvalitet på joysticks med farligt mycket drift, en usb-kontakt som är så budget att den slutar funka efter 20-30 gångers in/urkoppling.

nästa blir en ps5-kontroller trots att jag föredrar formen och framför allt placeringen av spakarna på xbox.

Det där kan man aldrig vara säker från tyvärr. Spakarna kommer från en rad olika leverantörer, så det kommer snart handla mer om tur vilken du får. Och ingen av dem kommer hålla i evigheter ändå. Specifikationerna de numera ska leva upp till tillåter knappt ens normalt slitage.

Skrivet av Proximately:

Har en gammal 360-kontroll jag använder, men den behöver bytas ut. Ifall detta stämmer och Sony inte tar bort möjligheten på något vänster blir det ju ett solklart val av kontroll i framtiden. Man funderar ju dock också då hur långt bort det skulle vara att... du vet... göra samma sak på en Xbox Series X med homebrew (där lär ju Sony dra gränsen känns det som, men kan ha fel).

Varför skulle de bry sig om det. En Xbox som inte främst används till att spela Xbox på är ju bara mindre konkurrens än en Windows-dator. Som de ju ska funka med.

Så det vore ju enbart i Microsofts intresse att stänga ner.

Skrivet av korvmos:

Mina gamla ps3 kontrollers batteritid är fortfarande helt okej. Så tror inte riktigt det är ett problem förutom om leverantören sätter in batterier av tveksam kvalitet från början.

Ja.. och vid det laget batteribyte ens är en fråga så lär det ju vara hög tid att också byta stickorna ändå. Finns inte på kartan att batteriet är halvkass innan de är helkassa.

Hade hellre sett det gick att byta ut stickorna utan att skruva isär kontrollen än batteriet.

Medlem

Alternativ 4 - ingen alls.

Medlem

Åh fan coolt. Det här är lite intressant ändå. Har själv Xbox kontroller till datorn men om det kommer bli så att allt mer PC spel börjar implementera dualsense stöd så får jag nog tänka om.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Kör Xbox 360 kontroller till datorn, måste säga att det verkligen varit kontroller med hög kvalitet.
Har väll haft totalt 6 eller 7st men 3 är skrotade, 2 fungerar bra och 2 fungerar halvbra så snart måste man byta upp sig.
Med denna nyhet är så klart Dualsense väldigt intressant.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kör med trådlös Xbox One dosa i de spel jag använder kontroll till, det fungerar alltid problemfritt och är supernöjd.

Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Alternativ 4 - ingen alls.

Det här.

En av orsakerna till att jag inte spelar på konsol; det blir aldrig bättre med handkontroll. Ett fåtal spel fungerar OK med kontroll, men det blir aldrig bättre än keyboard+mus.

Medlem
Skrivet av Aryvian:

Det här.

En av orsakerna till att jag inte spelar på konsol; det blir aldrig bättre med handkontroll. Ett fåtal spel fungerar OK med kontroll, men det blir aldrig bättre än keyboard+mus.

Beror helt på vilket spel som gäller.
Att påstå att det fungerar "ok" i ett fåtal spel är att ta i.
Men det är ju det som är så bra med PC, man kan köra med den kontrollmetod man vill


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Körde X360-kontrollen på den tiden, sen blev det Xbox One-kontrollen. Har en Elite v1 idag. Måste dock säga att DualSense är riktigt trevlig så jag ska fixa en BT-adapter till PC:n.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Aryvian:

Det här.

En av orsakerna till att jag inte spelar på konsol; det blir aldrig bättre med handkontroll. Ett fåtal spel fungerar OK med kontroll, men det blir aldrig bättre än keyboard+mus.

Håller inte med. 2D-spel såsom Rogues Legacy, samt fighting-spel såsom Dragon Ball FighterZ, sen t.ex. racing-spel, alla de är bättre med kontroll än tangentbord + mus. Såklart, det är ju olika åsikter, men gissar på att många föredrar att spela t.ex. Forza Horizon med kontroller iställer för kb+m

12
Skriv svar