Netflix sägs vilja göra egen speltjänst

Geeks Gaming
Skrivet av anon_119148:

Ja huvva för konkurrens, det är det värsta vi konsumenter vet. Önskar ofta att Steam var den ENDA digitala spelbutiken, då hade allting varit så mycket bättre. /s

För mig är det inte där skon klämmer, tvärt om så välkomnar jag konkurrens!

Problemet är att det krävs en löjligt bra insikt och erfarenhet av marknaden för att ens kunna få ett finger med i spelet. Jag har inte sett att man på något vis har den kompetensen.

Sen är det en väldigt massiv investering som krävs och det ska ju någon betala i slutändan, dvs många oroar sig för att kärnverksamheten (som gått sådär pga halvtaskiga film/seriesatsningar) kommer att betala detta i form av höjda avgifter.
Man kan ju anta att det inte kommer vara ett tillval utan kommer nog bakas in i den befintliga avgiften (så småningom) för att säkra upp sig själv ekonomiskt.

Personligen är jag trött på att behöva agera som riskkapitalist för att jag vill ha ett ok film/serieutbud till en ok kvalitet och hade hellre sett att man satsar pengarna på att bekämpa geogates och därigenom utöka utbudet.

Nu är detta bara ett rykte än så länge 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av Miindz:

Deras egnaproducerade serier funkar inte riktigt så, right?

Nä men dom är ju 99% skräp. Right?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

ZF
Medlem

Skulle bli spännande att se. Men en sak vet jag redan nu, såhär kommer spelen på Neflix sorteras:

Äventyr: Sonic the hedgehog 2, Need for speed, Tombraider.

Action: Sonic the hedgehog 2, Need for speed, Tombraider.

Racing: Sonic the hedgehog 2, Need for speed, Tombraider.

RPG: Sonic the hedgehog 2, Need for speed, Tombraider.

Medlem

Nej nu räcker det


signatur

Meep!

Medlem

Så länge det inte blir ännu mer exklusivitetsjagande, för det gynnar absolut inte oss konsumenter.

En sak till. Alltid ser man folk klaga på att Steams launcher är den sämsta. Funktionerna den launchern har jämfört med någon av de andra är så långt mycket fler att det är löjligt, den är mycket mer än bara en launcher eller frontend till en butik. T ex. så kan jag strömma ett spel från min hemmadator till en klen laptop, eller t o m telefon, med förvånansvärt bra prestanda -- utan att använda några externa tjänster. Eller något annat som jag använder är deras möjlighet till att ändra funktion på handkontrollens knappar när man kör vissa spel. Mycket smidigt.
Ovanstående går att lösa med externa tjänster och program, men knappast smidigare än såhär.

ZF
Medlem
Skrivet av spaarrekord:

En sak till. Alltid ser man folk klaga på att Steams launcher är den sämsta.

Haha, nej?

Någon som klagar finns säkert i vanlig ordning, på allt. Så det vore orealistiskt om Steam vore undantaget helt. Den brukar nämnas som standarden de flesta mäts mot. Och Epic i synnerhet.

Att allt för mycket på Stram ändå är bloat och en härva av halvhjärtade idéer kan nog få argumentera mot däremot.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Åh undrar om de fortsätter sitt vinnande koncept!

Olika releasedatum i olika länder
Olika utbud i olika länder
Spelet saknar DLC 3 men 1,2,4 finns
Samt om det är en trilogi så saknas såklart ett av spelen

Haha, eller varför inte att hela spelet är med spanskt tal!

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Nä men dom är ju 99% skräp. Right?

Det mesta på Netflix är skräp men tycker Netflix's egna serier håller en högre och jämnare kvalitet än mycket annat.

Tänker främst på serier som Daredevil, the Crown, Queens gambit osv osv.

Skribent

Witcher 4 Netflix exklusive confirmed XD


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar