Biomutant körs i uppskalat 1080p på Playstation 5

Robot
Biomutant körs i uppskalat 1080p på Playstation 5

Ingen 4K-upplösning på grund av stabilitetsproblem.

#biomutant


Medlem

Sony har skickat Sam Fisher till THQ Nordic as we speak.

NuZ
Testpilot

Twitter är skitroligt att läsa just nu

Mordhot, konsolkrig, könsord mm.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Bra att de är öppna och ärliga.

Spelet är förbokat på skiva till PS5 och skickades igår, hoppas att det kommer imorgon. 468 kr ink frakt från spelbutiken.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Detta löser dom säkert med en patch.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Väntar på en riktig next gen version tror jag bestämt.
Om det nu kommer komma någon.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Snabeltorsk:

Detta löser dom säkert med en patch.

Ja en PS5 och Series uppdatering skulle komma senare om jag tolka dem rätt. De kör på gammelkonsolernas version genom BC. Därav begränsningen. Series x/s är dock patchad just nu till 60fps i ONE X versionen.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Är väl ganska välkänt att Sony snålade på prestandan med PS5, är 4K viktigt är Xbox One Series Super X Deluxe Ultra 2 det enda alternativet.

NuZ
Testpilot
Skrivet av kebbe:

Är väl ganska välkänt att Sony snålade på prestandan med PS5, är 4K viktigt är Xbox One Series Super X Deluxe Ultra 2 det enda alternativet.

Är ju inte prestandan de är fel på. Är begränsningar i bakåtkompatibiliteten. Bara vänta på uppdateringen om man inte bryr sig om fet gameplay, roligt spel och bra musik, utan bara går på grafik.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Lite tråkigt såklart, men är spänd på att få läsa recensioner av spelet. Hoppas på att det är bra så jag kan fira lönen med ett köp

Medlem

Ser fram emot recensionen då man är sugen på liret men det kvarstår lite funderingar. Skall bli skoj att lira det på ps5 i så fall om det är bra trots uppskalning. Härligt att utgivaren är ärlig istället för en massa hittepå.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Gen
Medlem

Funderar på om man ska vänta till PS5 versionen (när den nu kommer) eller köra på PC versionen direkt.

Redaktör
Skrivet av SkogsTrollet:

Lite tråkigt såklart, men är spänd på att få läsa recensioner av spelet. Hoppas på att det är bra så jag kan fira lönen med ett köp

Inte länge kvar!


signatur
NuZ
Testpilot

Du körde på PS5 eller hur? Var det endast den versionen som skickades ut eller fick ni välja?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Redaktör
Skrivet av NuZ:

Du körde på PS5 eller hur? Var det endast den versionen som skickades ut eller fick ni välja?

Mike Stranéus recenserar, inte jag. Vi fick välja, han kör på PS5.


signatur
Medlem

Just detta fick mig att jag beställa till min series X !

Frilansare

Ser fram emot Mikes recension. Men vem gör den första medlemsrecensionen? Känns verkligen som ett spel som kommer få omdömen över hela spektrat

Medlem

Det där med "tekniska begränsningar" får de ju gärna bena ut lite mer. Men eh... okej. Så länge spelet är bra. Men de bör patcha till det framåt.

Det hade ju varit kul om förklaringen hade kunnat ge lite insikt i antingen motorn de använder eller PS5:an. Kommentaren de har delat är ju verkligen ett "Please hold."


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv
Skrivet av Proximately:

Det där med "tekniska begränsningar" får de ju gärna bena ut lite mer. Men eh... okej. Så länge spelet är bra. Men de bör patcha till det framåt.

Det hade ju varit kul om förklaringen hade kunnat ge lite insikt i antingen motorn de använder eller PS5:an. Kommentaren de har delat är ju verkligen ett "Please hold."

Men det var ju inte tekniska begränsningar, "I videon berättar man att 4K-läget avaktiverats på PS5-versionen för att det påverkat stabiliteten. Det ska inte ha med prestandan att göra."

Medlem

Utvecklarna har inte orkat göra en next-gen version ännu, utan det är PS4/XBONE versionen som körs. XBOX har satsat mer på bakåtkompatibilitet än nya spel, än sony därför fungerar old-gen versionen bättre på deras hårdvara. Inte svårare än så.
PS5-ägare får invänta next-gen patch helt enkelt om man vill ha 4k.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Men det var ju inte tekniska begränsningar, "I videon berättar man att 4K-läget avaktiverats på PS5-versionen för att det påverkat stabiliteten. Det ska inte ha med prestandan att göra."

Förlåt. "Tekniska orsaker." Ärligt talat kan jag stirra mig blind på de två för att försöka förstå vad skillnaden är i sammanhanget. Av någon anledning kan de inte få spelet att lira i 4K trots att det inte borde vara några problem. Spelet borde absolut gå att spela i 4K, men varför gör det inte det? Att säga att det beror på tekniska orsaker är ju alltför brett för att vara en tillfredsställande förklaring. Förmodligen kommer det en 4K-uppdatering i framtiden, men jag vill veta... för jag är girig. Give me moar information. FEED ME. :3


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

NuZ
Testpilot
Skrivet av Tomas Helenius:

Mike Stranéus recenserar, inte jag. Vi fick välja, han kör på PS5.

Sweet, tack Ska bli kul att läsa


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Flakmonkey
Skrivet av Proximately:

Det där med "tekniska begränsningar" får de ju gärna bena ut lite mer. Men eh... okej. Så länge spelet är bra. Men de bör patcha till det framåt.

Det hade ju varit kul om förklaringen hade kunnat ge lite insikt i antingen motorn de använder eller PS5:an. Kommentaren de har delat är ju verkligen ett "Please hold."

Du har nog fått förklaringen flera gånger om i tråden. Det är inte ett PS5-spel, det är ett PS4-spel som körs i bakåtkompabilitetsläge. Samma läge för Xbox Series där de köra Xbox One-versionen men den stora skillnaden är att Xbox Series har ett fantastiskt bakåtkompabilitetsstöd jämfört med PS5. Är ju därför man måste vänta på speciella patchar för att få högre FPS för PS4-titlar på PS5 och att de inte kan köras i 120hz som är möjligt på Xbox-diton.

Skrivet av NuZ:

Twitter är skitroligt att läsa just nu

Mordhot, konsolkrig, könsord mm.

Gränsen mellan skitroligt och skitsorgligt är hårfin.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Twitter är skitroligt att läsa just nu

Mordhot, konsolkrig, könsord mm.

Japp bekräftat att det är det. Roligt alltså att läsa om det.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Du har nog fått förklaringen flera gånger om i tråden. Det är inte ett PS5-spel, det är ett PS4-spel som körs i bakåtkompabilitetsläge. Samma läge för Xbox Series där de köra Xbox One-versionen men den stora skillnaden är att Xbox Series har ett fantastiskt bakåtkompabilitetsstöd jämfört med PS5. Är ju därför man måste vänta på speciella patchar för att få högre FPS för PS4-titlar på PS5 och att de inte kan köras i 120hz som är möjligt på Xbox-diton.

Gränsen mellan skitroligt och skitsorgligt är hårfin.

Yes. Jag som var trög där. Bakåtkompatibiliteten och skillnaderna där har jag koll på, då förstår jag i alla fall. Tack för att du använde citering så jag fick svar på tal. xD

PS: Detta med bakåtkompatibiliteten får gärna poängteras i artikeln. :3


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv
Skrivet av NuZ:

Twitter är skitroligt att läsa just nu

Mordhot, konsolkrig, könsord mm.

Fy fan vilket jävla pack vi gamers är om man ska generalisera oerhört grovt.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Yes. Jag som var trög där. Bakåtkompatibiliteten och skillnaderna där har jag koll på, då förstår jag i alla fall. Tack för att du använde citering så jag fick svar på tal. xD

PS: Detta med bakåtkompatibiliteten får gärna poängteras i artikeln. :3

PS4/One kör 1080P/30 och PS4 Pro/One X kör 1080P/60.
Var tvungen att googla eftersom att jag tyckte det verkade lite konstigt(ovanligt) att PS4 Pro körde på så låg upplösning.

Som det har nämnts innan så verkar det lite bökigare att patcha PS versionen, då Somy verkar vilja hålla isär generetionerna.
Lite samma sak med PSVR, verkar behöva köras i BC läge fast det går att modifiera lite.
Tror inte att det finns något PSVR spel som utnyttjar hela PS5s prestanda, finns nog nedlåsta begränsningar för CPU/GPU.

WCCFTech

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Ser fram emot Mikes recension. Men vem gör den första medlemsrecensionen? Känns verkligen som ett spel som kommer få omdömen över hela spektrat

Har en känsla av att det spelet är nästa Immortal: Phoenix Rising.

Ska bli kul att läsa folks omdömen, gärna fullfjädrade medlemsrecensioner


signatur

Ännu en dag i paradiset.

NuZ
Testpilot
Skrivet av anon_119148:

Fy fan vilket jävla pack vi gamers är om man ska generalisera oerhört grovt.

Haha är nog mer sanning än generalisering


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av Fearnox:

PS4/One kör 1080P/30 och PS4 Pro/One X kör 1080P/60.
Var tvungen att googla eftersom att jag tyckte det verkade lite konstigt(ovanligt) att PS4 Pro körde på så låg upplösning.

Som det har nämnts innan så verkar det lite bökigare att patcha PS versionen, då Somy verkar vilja hålla isär generetionerna.
Lite samma sak med PSVR, verkar behöva köras i BC läge fast det går att modifiera lite.
Tror inte att det finns något PSVR spel som utnyttjar hela PS5s prestanda, finns nog nedlåsta begränsningar för CPU/GPU.

WCCFTech

Dock är Series X patchad till 4K@60 men bara upplösning utöver One X versionens inställningar. Men patch för current gen kommer senare enligt THQ twitter


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

12
Skriv svar