Biomutant får väldigt spretiga betyg

Robot
Biomutant får väldigt spretiga betyg

Ambitionen trumfar utförandet, menar många, när vi sammanfattar de första betygen.

#biomutant


Medlem

”Biomutant släpps den 27 maj”, jag får det till den 25e maj…?!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av DKvarn:

”Biomutant släpps den 27 maj”, jag får det till den 25e maj…?!

Samma här. Står så på Steam i alla fall.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Samma här. Står så på Steam i alla fall.

Det är den 25. 👍

Inaktiv

Kan tycka spel som ligger där i krokarna kan vara roligare än sönderpolerade spel. Typ maneater håller jag till ett av de absolut bästa förra året. Men väntar tills en "riktig" ps5/xsx version kommer ut.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Kan tycka spel som ligger där i krokarna kan vara roligare än sönderpolerade spel. Typ maneater håller jag till ett av de absolut bästa förra året. Men väntar tills en "riktig" ps5/xsx version kommer ut.

Håller med dig!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

GameReactor gav det 6 av 10 i betyg. Recensionen översattes tydligen från den engelska sajten då THQ Nordic endast gav ut en spelkod till hela GR. Kan bli ett Steam köp för egen del i framtiden. Skippar launchen då BackLog min är fläskig.
Här kommer plus och minus:
___________________________________________________________________

+
Vacker värld, cool design, häftiga val ur ett moraliskt perspektiv, massor av valmöjligheter
-
Rollspelssystemet känns uppblåst ytliga, världen saknar variation eller känsla av liv och rymd, storyn är kass, striderna alldeles för enkla


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

GameReactor gav det 6 av 10 i betyg. Recensionen översattes tydligen från den engelska sajten då THQ Nordic endast gav ut en spelkod till hela GR. [...]

Så verkar inte vara fallet. Norska GR har sin egen recension med 7/10 i betyg, tyska GR har sin egen. Likaså finska, spanska, osv. Några av dem använder Ben Lyons översatta recension.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Så verkar inte vara fallet. Norska GR har sin egen recension med 7/10 i betyg, tyska GR har sin egen. Likaså finska, spanska, osv. Några av dem använder Ben Lyons översatta recension.

Skumt. Petter von GR skrev att THQ Nordic bara skickade 1 kod som de fick samsas om. Han ville att någon svenne skulle få spela det o inte bara översätta den brittiska recensionen. Men jag ser att vissa av de andra länderna har olika betyg.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Glad att betyg är långt ifrån allt när det kommer till spel. Och just rollspel tycker jag alltid blir lite konstigt recenserade där det ofta märks att skribenten vart tvungen att stressa igenom spelet och skippat massor eller inte ens spelat klart det och på så sätt också missat massor. Jag förstår dem, det är inte skribenterna i säg jag känner misstro mot när det gäller betyg på rpg:s utan tidsbristen de utsätts för.

Det är skönt att spela spel i lugn och ro utan känna tidspress. Hur som haver. Ser fram emot detta. Ska bli spännande att se vad de kan bjuda på och jag hoppas det säljer ok så studion kan fortsätta våga vara lite originella


signatur

Ultrazine

Medlem

Det ser lite halvmysigt ut. Väntar nog till en framtida rea. Går det att stänga av "KAPOW!" "BANG!" etc som dyker upp när man slåss? Förstör lite av inlevelsen tycker jag

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Det ser lite halvmysigt ut. Väntar nog till en framtida rea. Går det att stänga av "KAPOW!" "BANG!" etc som dyker upp när man slåss? Förstör lite av inlevelsen tycker jag

This

Medlem

Känns överhypat. Skippar denna.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Skumt. Petter von GR skrev att THQ Nordic bara skickade 1 kod som de fick samsas om. Han ville att någon svenne skulle få spela det o inte bara översätta den brittiska recensionen. Men jag ser att vissa av de andra länderna har olika betyg.

Kanske är bäst som det blev ändå. En 9 eller 10 från svenska GR hade kanske skapat en ny gamergate 😁

Medlem

Ser mysigt ut, men tror utvecklarna glömde att placera en skylight i scenen. Med så mörka skuggor så ser det ut som att de bara använder directional lights.

Medlem

Ogillar spel med närstridsvapen stora som byggnader. Pass för mig på denna.


signatur

I drank what?

Medlem

Tråkigt men förväntat, hade hoppats på en överaskning, men icke.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Känns överhypat. Skippar denna.

Det är överhypat. Spelarnas hype är oslagbara på youtube kanalerna. Vissa kan inte ens sova pga hypen. Dom säljer säkert skitmånga på dag 1. Sen kommer alla klagomål komma och då skakar jag på huvudet och säger "jag sa ju det" köp aldrig ett enda spel på dag 1.

Edit - Jag har nog fel, verkar som att spelarna älskar detta spel på reddit. Fu** reviews! This game is awesome.

Typ sånna poster ser jag. Kul då.

Medlem

Ja det är nog lite överhypat men det är inte utvecklarna som har hypat det. För min del är det nog precis vad jag förväntat mig så jag är nöjd.

1
Skriv svar