Youtuber skapar mindre och snyggare(?) Playstation 5

Robot
Youtuber skapar mindre och snyggare(?) Playstation 5

Och dessutom i en 70-talsosande trädesign.

#Playstation-5


Medlem

"Resultatet är en riktigt stilig pjäs som smälter in lite bättre i inredningen." Det beror ju på vad man har för inredning

Personligen tycker jag inte att denna skapelse är så snygg även om jag brukar gilla retro design.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Trädesign?
LGR skulle gilla det

Skulle lätt ha valt denna skapelse om man hade fått välja

Medlem

Det enda jag tar med mig är att Sony kunde gjort en mindre och snyggare konsol xD
Bara att ta den formen och presentera i matt svart eller vitt plats skulle vara ett steg upp.
Eller varför inte en i PS-grått?

Medlem

Nej, säger jag. Gillar när företag vågar ta ut svängarna designmässigt och inte bara pumpar ut anonyma svarta plåtlådor till förbannelse. Hade jag valt konsol enbart utifrån designen så hade det blivit en PS5.

Medlem

Gjorde inte Sony den så stor bara för att den skulle kylas bra?

Medlem

Snygg men inte snyggare. Jag har gått från att tycka ps såg ok ut till at den ser riktit stilig ut i tv-bänken. Cool design på något vis.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Gen
Medlem

Helt otroligt vad duktig han är. Dessutom är det väldigt bra filmat plus att han pratar väldigt tydligt.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Snygg men inte snyggare. Jag har gått från att tycka ps såg ok ut till at den ser riktit stilig ut i tv-bänken. Cool design på något vis.

Personligen tycker jag denna är otroligt mycket snyggare, men det är ju som sagt var smaksak.
Lite som att vissa gillar att deras datorer har 6 miljoner ledlampor medan jag har gärna väldigt få.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Personligen tycker jag denna är otroligt mycket snyggare, men det är ju som sagt var smaksak.
Lite som att vissa gillar att deras datorer har 6 miljoner ledlampor medan jag har gärna väldigt få.

Japp haha 6 miljoner.. det är en del led lampor det!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Gnällkuk

Njae… visst är den rätt ball men det passar inte för fem öre om man nu inte inrett vardagsrummet i steam punk-miljö.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

PS5 är onödigt stor och skrymmande, förhoppningsvis kommer det en mindre variant i framtiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Gen:

Helt otroligt vad duktig han är. Dessutom är det väldigt bra filmat plus att han pratar väldigt tydligt.

DIY Perks är en favorit, finns mycket skoj han har gjort.

Medlem

Föredrar faktiskt originalet som står på en vit glasad tv-bänk hemma. Helt ok variant han tog fram men hade lite Atari 2600 stuk över sig.

Medlem

Har alla konsoler inne i stängda skåp, så spelar egentligen ingen större roll för min del. Tycker båda är väldigt "svåra" designmässigt och ingen av dom skulle jag vilja ha framme under några omständigheter 😂
Men som sagt inte ett stort problem när man kan gömma skiten i skåpet

Medlem

"Är den snyggare än originalet?"

ALLT är snyggare än originalet.

Medlem
Skrivet av Lepr:

Har alla konsoler inne i stängda skåp, så spelar egentligen ingen större roll för min del. Tycker båda är väldigt "svåra" designmässigt och ingen av dom skulle jag vilja ha framme under några omständigheter 😂
Men som sagt inte ett stort problem när man kan gömma skiten i skåpet

Har du någon smart lösning på ventilation där, eller öppnar du helt enkelt en möbeldörr när du ska spela? Nu på äldre dagar har smaken ändrats lite och jag är mer intresserad av att all teknologi ska vara diskret, och om möjligt, gärna i lite mer neutrala naturfärger vilket är varför Matt's PS5 tilltalar mig en hel del

Medlem
Skrivet av Lepr:

Har alla konsoler inne i stängda skåp, så spelar egentligen ingen större roll för min del. Tycker båda är väldigt "svåra" designmässigt och ingen av dom skulle jag vilja ha framme under några omständigheter 😂
Men som sagt inte ett stort problem när man kan gömma skiten i skåpet

Går dom inte väldigt varmt om du stänger in dom?

Medlem

Jag har alltid gillat PS5:ans design, och är desutom väldigt passande till TV-bänken som är vit. Så för mig är hans konstruktion inte snyggare än orginala designen.

Däremot hade jag bott ute i skogen i ett timmerstuga så hade hans design kanske varit mer passande.

Medlem
Skrivet av puban:

"Är den snyggare än originalet?"

ALLT är snyggare än originalet.

Personligen tycker jag Playstation 5 är den snyggaste konsolen Sony tagit fram. Men jag tycker ju om att bli överraskad och se designer som sticker ut, så den hamnar lätt högt upp på min lista. Dessutom tycker jag plåtarna och att man byta ut dem är väldigt trevligt (även om inte Sony själva fattar varför det är så bra).

Med det sagt så är hans design väldigt snygg, men jag är nog inte riktigt ute efter en så pass diskret konsol. Inte än. Skaffar jag och designar en egen trästuga (likt någon annan anmärkte) så hade den däremot varit väldigt uppskattad.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

KoP
Medlem

Snyggare ön originalet, men hade föredragit en strukturerad, mattsvart plast istället för trädetaljen.

Medlem

Nä den var verkligen inte snyggare än originalet.
Retrodesignen passar inte alls in på en konsol.

Medlem

Ganska opopulärt. Men det är inte så svårt att designa och göra en snyggare PlayStation 5.

Medlem

SJälv ogillar jag hur PS5 ser ut, kan inte påstå att någon konsol är snygg men Xbox One S, Series S och standard PS4 tycker jag är helt okej. Men utseende på konsolen är inget jag bryr mig om när jag köper en. Mer än om samma modell finns med flera olika färger då väljer jag ju den jag tror blir diskretast vid tvn.

Skrivet av Gaara:

Gjorde inte Sony den så stor bara för att den skulle kylas bra?

Storleken på lådan borde inte spela någon roll om man använder samma kyllösning och ser till att den har ungefär lika bra öppningar för luftflöde.

Medlem

Bra gjort fast tycker då originalet är snyggare. Tycker de här killarna gjorde nåt riktigt coolt dock


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Jag har alltid gillat PS5:ans design...

Samma här. jag har börjat tröttnat på
det moderna utseendet på precis allt. Det är så fyrkantigt o tråkigt. Livlöst på något vis så det var en frisk fläkt o se något som har lite annan form.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Går dom inte väldigt varmt om du stänger in dom?

Jag har också alla konsoller instänga i skåpen. Nyckeln ligger i att jag plockat bort spånskivan på baksidan. Sedan står TV-bordet 6-8 cm ifrån väggen.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag har alltid gillat PS5ans design. Denna retrolooken funkar inte för mig, men kul för killen som gjorde den.


signatur

I drank what?

ZF
Medlem

Den hade varit snyggare om det inte vore för den där hiskliga kolfibertrimmen. Det underminerar ju både känslan av retro och esoterisk hifi. Luckan kändes också som en rätt slarvig lösning vid sidan om det andra detaljarbetet.

Och mindre kan den ju inte rimligen vara heller. Kanten är ju enormt tjock, och bygger såklart utåt.

Kolla in det skalet han byggde i mässing istället. Där kan man snacka hantverk.

12
Skriv svar