Framtidskrig i Battlefield 6? Ja, om påstådda BF6-bilder har rätt så

Robot
Framtidskrig i Battlefield 6? Ja, om påstådda BF6-bilder har rätt så

Fortsättning på läckan från i början av maj.

#battlefield-6


Medlem

Spännande!

Verkar bli en framtid som ändå är verklighet i prototypstsdiet idag!

Battlefield 4.5


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Tom Henderson tror att vi kommer få se en annan trailer än den som läckts i bildformat.

"I've also been told that "we'll almost certainly be seeing a different reveal trailer from the one that has leaked online"

https://twitter.com/_Tom_Henderson_/status/139683093450320281...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Robothundar och flygfarkoster 🤔...

Medlem

Kan mycket väl utspela sig i nutid då både "futuristiska flygfarkoster" och "robothunden" existerar idag.
Flygmaskinen är en V-22 Osprey som flög första gången för 32 år sen och varit i militär tjänst i 14 år.
Robothunden ser ut som någon av Boston Dynamics prylar, tror dock inte någon modell är i militär tjänst ännu.

Medlem
Medlem

Tänk er om de är Battlefield: Bad Company 3 och vi tro att det är Battlefield 6.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Avstängd

Kan bara hoppas man fått tag på ett 3080 tills dess

Medlem

Snälla ingen framtidsvision av krig. Önskar helst Vietnam, Desert Storm eller nutid utan för mycket sci-fi mojänger o space-ade grejer. Även om sånt finns i liten skala idag så vill jag personligen ha lite mer down to earth Battlefield.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Så länge man inte måste ha på sig exosuits, som gör att man kan springa snabbare och hoppa högre osv.

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:

Snälla ingen framtidsvision av krig. Önskar helst Vietnam, Desery Storm eller nutid utan för mycket sci-fi mojänger o space-ade grejer. Även om sånt finns i liten skala idag så vill jag personligen ha lite mer down to earth Battlefield.

Håller helt med dig, är lite trött på alla gizmos och skit och vill helst ha ett semimodernt Bf typ 1960-1990. Blev lite förvånad när denna artikel ploppade upp eftersom jag nyss läste på bf rumors om en läcka de trodde var från BF6 som visade utrustning som var mer anno 1980-ish. Ska se om jag hittar artikeln.

EDIT: här är artikeln jag läste, som sagt bara lösa rykten så ta det för vad det är https://www.battlefieldrumors.com/this-might-be-the-equipment...

Bara å vänta några är till då på nästa bf..

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Håller helt med dig, är lite trött på alla gizmos och skit och vill helst ha ett semimodernt Bf typ 1960-1990. Blev lite förvånad när denna artikel ploppade upp eftersom jag nyss läste på bf rumors om en läcka de trodde var från BF6 som visade utrustning som var mer anno 1980-ish. Ska se om jag hittar artikeln.

EDIT: här är artikeln jag läste, som sagt bara lösa rykten så ta det för vad det är https://www.battlefieldrumors.com/this-might-be-the-equipment...

Ja mindre målsökande vapen!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Tänk er om de är Battlefield: Bad Company 3 och vi tro att det är Battlefield 6.

Enligt dem första rykterna så var det tänkt att bli ett Bad Company 3 först men man fick ändra scopet när man insåg att spelet inte alls hade den där Bad Company känslan 🙂

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Robothundar finns redan i usa försvarsmakt, dom bär packning etc sett filmer när dom sparkar till dom från sidan etc å den lyckas hålla balansen ändå

https://www.youtube.com/watch?v=AzDZQmpipLE

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Jag vet inte om du lever kvar i 1900-talet, men båda delarna används i militär krigsföring idag.

Medlem

Med tanke på hur kasst BFV var/är så är jag skeptisk. Hoppas DICE rycker upp sig nu i och med BF6. Slipper gärna framtidsgadgets och annan futuretech som många andra här. Ett fiktivt Kalla kriget-scenario vore häftigt!

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Med tanke på hur kasst BFV var/är så är jag skeptisk. Hoppas DICE rycker upp sig nu i och med BF6. Slipper gärna framtidsgadgets och annan futuretech som många andra här. Ett fiktivt Kalla kriget-scenario vore häftigt!

Det bästa man kan göra för sig själv är att inte förhandsboka det.

Medlem

Helst hade jag velat ha en fortsättning på Battlefield 2142 men detta ser ju bra ut också.

Hoppas tempot är nerskalat och inte lika hektiskt som de 2 senaste spelen men har inga större förhoppningar där 😛.

Gnällkuk

Hmm, undrar om det kan vara så att det utspelar sig över tid?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Såg "flygfarkosten" flyga över Stockholm senast i höstas

NuZ
Testpilot

Nej tack


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Hade ju gärna sett Vietnam-konflikten igen, känns som övriga varianter är lite uttjatade-

Medlem
Skrivet av Filikun:

Det bästa man kan göra för sig själv är att inte förhandsboka det.

Absolut! Det blir till att vänta och se om det är något att ha. Även om jag lirat alla BF-spel sen BF 1942 (minus BF 2142 som jag bara testat som hastigast). En öppen beta blir det med största sannolikhet också.

Jag kan inte direkt se något som antyder "framtidskrig", det ser ut som kriget idag?

Även om jag inte vet statusen för DARPAs LS3 Pack Mule-system och ifall den kommit ut på förband på andra sidan Atlanten.


signatur

Viam inveniam aut faciam

HSB
Avstängd

Jag uppfattar det som väldigt många vill ha BC3 eller någon form av nyversion av BF2/BF3, men vi verkar ju inte få något av dem.
Gillade verkligen inte BF4 med alla prylar. Blir det futuristiskt så kommer jag sannolikt stå över och lägger mina pengar på något helt annat.

Medlem

Någon vill ha BC3, någon vill ha vietnam, eller nytt 2142.
Vet inte riktigt vad jag vill ha men det lutar åt BF4.
Gärna att fordon finns lite här o var över kartan. Inte att man spawnar i ett.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Jag kan inte direkt se något som antyder "framtidskrig", det ser ut som kriget idag?

Även om jag inte vet statusen för DARPAs LS3 Pack Mule-system och ifall den kommit ut på förband på andra sidan Atlanten.

Var inte det systemet lite väl högljutt för användning i fält?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av shelter:

Hade ju gärna sett Vietnam-konflikten igen, känns som övriga varianter är lite uttjatade-

Vietnam-kriget hör väl till de krig som det gjorts allra flest spel på...?

12
Skriv svar