Playstation har tio spelfilmatiseringar på gång

Robot
Playstation har tio spelfilmatiseringar på gång

Teasar samtidigt kommande Uncharted-rullen med ny bild på Holland och Wahlberg.

#the-last-of-us, #uncharted


Medlem

Jag köper inte Holland i rollen. Han är för ung helt enkelt.

Flakmonkey
Skrivet av Mortyman:

Jag köper inte Holland i rollen. Han är för ung helt enkelt.

Det ska väl vara en prequel till spelen? Antar att det utspelar sig en liten tid efter delen i Uncharted 3 där man spelar som en ung Drake. Sen kan han ju ändå se för ung ut för åldern han ska spela, men det är ju inte som att han ska vara den Drake man lär känna under speltriologin.

Gällande den här satsningen i övrigt så är jag orolig. Risken för att förstöra något är väldigt stor och det är ju inte som att filmer baserade på spel har ett bra trackrecord. Dock så är det ju ändå ett bolag bakom dem som faktiskt har erfarenhet från filmindustrin så de har både resurser och kunskap för att göra något bra... så man får ju hoppas på det bästa

Redaktör
Ponny
Skrivet av Mortyman:

Jag köper inte Holland i rollen. Han är för ung helt enkelt.

Jag vill ändå vara optimistisk. Är ju en yngre Nathan Drake, och det kan ju på samma gång göra att man inte jämför filmen med spelen riktigt lika mycket. Hoppas jag. Gillar Holland skarpt.

(Hoppas för övrigt filmen rättar till något spelen borde ha gjort: mer äventyr, mindre action. )


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Frågan är: Kan Sony slå Super Mario Bros. (1993)?


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem

Ser fram emot Uncharted-filmen. Har svårt att komma på vad för andra spel som skulle passa som film. Spontant tänker jag Dark Souls och/eller Bloodborne, men vet inte hur man skulle kunna göra dem bra och unika som påminner om spelen.

KoP
Medlem
Skrivet av Nosnos:

Risken för att förstöra något är väldigt stor och det är ju inte som att filmer baserade på spel har ett bra trackrecord.

Vadå? Max Payne filmatiseringen med Mark Wahlberg var ju skitbra. *Host* 🙄

Medlem

Ghost hade varit nice som film!


signatur

I drank what?

Skribent

Känns som film är farligt att satsa på överlag just nu då pandemin gjort så det är oklart hur filmlandskapet ser ut framöver. Lägg då på att filmer baserade på spel inte har gått speciellt bra överlag tidigare. Även där det satsats stora pengar har det gått fel, tänker på Final Fantasy: The Spirit Within, höll ju på sänka hela Square. Serier däremot verkar ju gå desto bättre och jag tror även det formatet passar bättre till just spel. Castlevania-serien har ju funkat riktigt bra, även om den nu är animerad.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Ser fram emot Uncharted-filmen. Har svårt att komma på vad för andra spel som skulle passa som film. Spontant tänker jag Dark Souls och/eller Bloodborne, men vet inte hur man skulle kunna göra dem bra och unika som påminner om spelen.

Om jag ska vara ärlig kan jag personligen knappt komma på en sämre franchise att försöka göra film av. Om inget annat så skulle det vara otroligt svårt att behålla känslan från spelen. Berättandet är så invävt i spelmekaniker och spelmässigt världsbyggande, vilket jag inte tror översätter sig särskilt väl till film. Kanske går att göra en Monster Hunter, men vem vill ha en sån

Medlem

Jag gillar Wahlberg, men hur blev han Sulley?!

Medlem

Jag tror Holland blir bra som Nathan, men en till film med den där beiga mellanmjölks-whalberg är inte något man ser fram emot!

Medlem

Vill gärna ha en Silent Hill tv serie

Medlem
Skrivet av TooAngryToDie:

Frågan är: Kan Sony slå Super Mario Bros. (1993)?

https://www.syfy.com/sites/syfy/files/styles/1200x680/public/...

Ja såg den på Bio när den kom samma år som första Jurrasic Park. Den var kung:-)

Skribent
Skrivet av Mox+:

Kanske går att göra en Monster Hunter, men vem vill ha en sån

Well....


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Dres81:

Ja såg den på Bio när den kom samma år som första Jurrasic Park. Den var kung:-)

Filmen är crazy, men det finns en charm i det


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem

Tycker det är trist att man mest verkar göra film av spel som i princip redan är som en film eller som är väldigt inspirerad av film/serier...

För mig blir det då rätt irrelevant att det är baserat på ett spel...

Sen är det väl kanske kul om man är väldigt investerad i "loren" i spelet osv redan... Men lixom hur investerad kan man bli i storyn och loren i typ Uncharted? Det är ju total popcorn... Man bryr sig om storyn ungefär lika lång tid som det tar att klara spelet (minus 2-3 timmar)


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av TooAngryToDie:

Filmen är crazy, men det finns en charm i det

Ja den har kultstatus:-)

Medlem

Den jag refererade till, att göra en sån version av Dark Souls vill nog ingen ha

Medlem

Jag ser gärna en filmatisering av Horizon Zero Dawn, gärna en 3 timmars version!


signatur

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010

1
Skriv svar