Medlem

Intressant med tyckandet här att det är mycket variation, medan andra recensioner säger motsatsen.
Det blir dock ändå ngn för min del, bara inte just nu. Tror jag...

Medlem

Kommer spela detta så mycket. Ser underbart mysigt och kul ut. Längtar efter min collector's edition och vill ha den nu.

Medlem

Lovande i alla fall att två av minuspunkterna är saker som kanske kan patchas, blir att vänta lite.

Medlem

Tråkiga pussel är tråkigt.

Då spelet kostar under 500 kr nytt så accepterar jag brister.

Ska bli kul att prova spelet i dagarna!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Kiario:

4/5 är bara någon enstaka. 5-6 / 10 är genomsnittet.
kolla på n4g.com

Glott på massa Youtuberecensioner och de jag sett ger 7-9/10. Inte sett någon ge lägre. IGN tittar jag inte ens på längre. Dreamcastguy tycker ja ofta landar rätt för egen del, han gav 8.5.

Medlem

Känns som ett bra sommarlir när regnet öser ner och man inte vill behöva fokusera för mycket. Ser lite halvmysigt ut med. Kul också att man kan variera sig i spelstil och att den öppna världen verkar rolig att upptäcka.

Hcz
Medlem

Ska du spela på PC och har en bredare skärm kommer du inte vara så nöjd från start då dom har failat med widesupporten.
Dom zoomar in och tar bort i övre och undredelen av bilden.

Medlem

hnnnggg vill prova spelet! Men måste vänta till 16:00 ! Damnit.

Första gången ett spel som släpps datum X inte inte blir tillgängligt klockan 00:00 på datum X, eller? Otroligt enerverande

Medlem

Jag vet att recensioner är subjektiva men det är intressant att se hur olika samma spel kan uppfattas.
Såg på en recension från SkillUp på tuben som tyckte i princip tvärt om. Han tyckte att ljud designen var under all kritik där många mellansekvenser är i princip ljudlösa samt att han tyckte det var oerhört tråkigt att inte några av karaktärerna hade egna röster, något som hade skapat mer färgsprakande karaktärer.
En annan sak han tog upp var att de fort som man ska ta över för att befria kartan kändes som kopior av varandra. Han tyckte också att världen kändes väldigt tom där han kunde rida i flera minuter utan att stöta på varken fiender, någon npc eller en intressant plats att utforska.
Kanske den viktigaste saken han tog upp för min del var uppdragsdesignen där han tog upp ett story relaterat uppdrag i en ny region som han red till, där han var tvungen att hämta ett föremål från regionen han precis lämnat, och för att få tag i det föremålet var han tvungen att rida till ett tredje ställe och hämta ett annat föremål.
Eftersom SkillUp verkar ha en mer liknande spelsmak till min får jag gå på hans intryck före Mikes. Han rekommenderade exempelvis Days Gone, ett spel jag tyckte var kanon men som fick 2 av 5 på FZ.
Jag önskar studion all lycka i framtiden men jag kommer inte spela Biomutant.


signatur

PSN: MrOakenborn

Skribent

Fattar inte vad Days Gone har med saken att göra. Det har nämnts några gånger nu.

Medlem

Alltså, detta spelet kommer få bra user score. Helt säker på det.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Eftersom SkillUp verkar ha en mer liknande spelsmak till min får jag gå på hans intryck före Mikes. Han rekommenderade exempelvis Days Gone, ett spel jag tyckte var kanon men som fick 2 av 5 på FZ.

SkillUp sa också att Wolcen var ett bra spel... så... well...

Medlem

Varenda stream man är inne på och kikar sågar spelet haha, helt galet Tur för mig som kan spara slantarna till Ratchet !


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Fletchett:

SkillUp sa också att Wolcen var ett bra spel... så... well...

Ja och han rekommenderade tydligen Cyberpunk också så jag får nog tänka om och sluta rekommendera honom.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Varenda stream man är inne på och kikar sågar spelet haha, helt galet Tur för mig som kan spara slantarna till Ratchet !

What? Jag har kollat massvis med streams och ingen som sågat det😂 Klart, de nämner brister men ingen har sågat det. typ Sloot och gejmat de 15h snart och säger de är en 8/10. Streamerhouse säger Combat är lite halvdan men att det är kul.

Det är kul att folk absolut inte vågar ha någon egen uppfattning av ett spel. Om en streamer/YouTuber säger det suger så avstår man spel man varit intresserad av direkt 😅 Vafan, sluta va så helvetes snåla😂

Medlem
Skrivet av Deekar:

What? Jag har kollat massvis med streams och ingen som sågat det😂 Klart, de nämner brister men ingen har sågat det. typ Sloot och gejmat de 15h snart och säger de är en 8/10. Streamerhouse säger Combat är lite halvdan men att det är kul.

Det är kul att folk absolut inte vågar ha någon egen uppfattning av ett spel. Om en streamer/YouTuber säger det suger så avstår man spel man varit intresserad av direkt 😅 Vafan, sluta va så helvetes snåla😂

Haha, jag köper nog lite för mycket spel så det är därför jag måste hejda mig lite. Ordet såga kanske var för aggressivt men ja brister är det jag menar. Hoppas de som skaffar det tycker det är värt


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Fattar inte vad Days Gone har med saken att göra. Det har nämnts några gånger nu.

Jag tog upp det mest för att det är ett spel som jag köpte pga rekommendationer från bland annat Skillup och tyckte det var kanon. Några dagar senare läste jag att det var ett högst mediokert spel här på FZ.
Så när jag jämförde lite intryck från SkillUp med vad skribenten upplevde under sin resa tog jag Days Gone som exempel på att jag oftare håller med SkillUps slutsatser angående spel än de recensioner jag läser här på FZ och därför kommer skippa Biomutant på hans inrådan.
Jag kunde ha tagit Last of Us part 2 som exempel också där jag håller med SkillUp mer än FZ men jag kände att det kanske skulle tolkas som ett politiskt statement så det råkade bli Days Gone.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Deekar:

What? Jag har kollat massvis med streams och ingen som sågat det😂 Klart, de nämner brister men ingen har sågat det. typ Sloot och gejmat de 15h snart och säger de är en 8/10. Streamerhouse säger Combat är lite halvdan men att det är kul.

Det är kul att folk absolut inte vågar ha någon egen uppfattning av ett spel. Om en streamer/YouTuber säger det suger så avstår man spel man varit intresserad av direkt 😅 Vafan, sluta va så helvetes snåla😂

Av det jag sett tycker jag inte det ser kul ut. Känns det bättre som anledning till att jag inte tänker köpa spelet?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Haha, jag köper nog lite för mycket spel så det är därför jag måste hejda mig lite. Ordet såga kanske var för aggressivt men ja brister är det jag menar. Hoppas de som skaffar det tycker det är värt

Väntar på att de ska dimpa ner i postlådan:)

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Av det jag sett tycker jag inte det ser kul ut. Känns det bättre som anledning till att jag inte tänker köpa spelet?

Nu var det ju inte det jag menade. Men yes, du har en egen uppfattning av spelet!:) 90% av alla bara refererar till betyg och streamers. Lovar att man hade kunnat lägga ut MS röj och ge de en 10a och folk hade börjat spela det😅

Skribent
Skrivet av Deekar:

Nu var det ju inte det jag menade. Men yes, du har en egen uppfattning av spelet!:) 90% av alla bara refererar till betyg och streamers. Lovar att man hade kunnat lägga ut MS röj och ge de en 10a och folk hade börjat spela det😅

Inge fel med lite minröj

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Jag vet att recensioner är subjektiva men det är intressant att se hur olika samma spel kan uppfattas.
Såg på en recension från SkillUp på tuben som tyckte i princip tvärt om. Han tyckte att ljud designen var under all kritik där många mellansekvenser är i princip ljudlösa samt att han tyckte det var oerhört tråkigt att inte några av karaktärerna hade egna röster, något som hade skapat mer färgsprakande karaktärer.
En annan sak han tog upp var att de fort som man ska ta över för att befria kartan kändes som kopior av varandra. Han tyckte också att världen kändes väldigt tom där han kunde rida i flera minuter utan att stöta på varken fiender, någon npc eller en intressant plats att utforska.
Kanske den viktigaste saken han tog upp för min del var uppdragsdesignen där han tog upp ett story relaterat uppdrag i en ny region som han red till, där han var tvungen att hämta ett föremål från regionen han precis lämnat, och för att få tag i det föremålet var han tvungen att rida till ett tredje ställe och hämta ett annat föremål.
Eftersom SkillUp verkar ha en mer liknande spelsmak till min får jag gå på hans intryck före Mikes. Han rekommenderade exempelvis Days Gone, ett spel jag tyckte var kanon men som fick 2 av 5 på FZ.
Jag önskar studion all lycka i framtiden men jag kommer inte spela Biomutant.

Det är intressant det där. Jag har varit med i gamet länge nu och läst spelrecensioner helt sedan sent 80-tal med Svenska Hemdatornytt, men jag blir stundvis fortfarande "lurad" och rycks med av recensenters hype, för att sedan ha några månaders misstro av allt som heter "speljournalistik". Sist var det Cyberpunk där jag spontanköpte spelet när jag såg FZ:s 5/5, efter att ha varit hälsosamt skeptisk helt sedan spelet tillkännagavs. Där blev jag totalbränd och har fortfarande noll tillit, och är därför grovt skeptisk till FZ:s 4/5 till Biomutant.

Dock är det mitt eget fel, för jag upprepar ju samma misstag varje gång

Medlem

"Worth a Buy" är en sida jag oftast lyssnar på inför spelköp.

Sen är det skitsamma va alla andra säger i slutändan? Antingen så gillar du det eller inte.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det är intressant det där. Jag har varit med i gamet länge nu och läst spelrecensioner helt sedan sent 80-tal med Svenska Hemdatornytt, men jag blir stundvis fortfarande "lurad" och rycks med av recensenters hype, för att sedan ha några månaders misstro av allt som heter "speljournalistik". Sist var det Cyberpunk där jag spontanköpte spelet när jag såg FZ:s 5/5, efter att ha varit hälsosamt skeptisk helt sedan spelet tillkännagavs. Där blev jag totalbränd och har fortfarande noll tillit, och är därför grovt skeptisk till FZ:s 4/5 till Biomutant.

Dock är det mitt eget fel, för jag upprepar ju samma misstag varje gång

Just Cyberpunk är ett intressant exempel. Personligen kan jag inte förstå hur det har fått så pass höga betyg efter alla buggar och teknikstrul. Jag förstår att man kan ha kul i spelet ändå men att ge det full pott känns missvisande.
Personligen tror jag att man får hitta en recensent som har gillat samma spel som du hoppas att deras smak fortsätter i samma bana. Jag tog SkillUp som exempel för att han överlag rekommenderar spel som jag gillar även om jag ibland inte ens hört talas om dom. Pathless och Narita Boy är två av dessa spel.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Min Xbox uppdaterar just nu Biomutant. Gissar på att det kanske fungerar efter patch?! *wiii!*

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Just Cyberpunk är ett intressant exempel. Personligen kan jag inte förstå hur det har fått så pass höga betyg efter alla buggar och teknikstrul. Jag förstår att man kan ha kul i spelet ändå men att ge det full pott känns missvisande.
Personligen tror jag att man får hitta en recensent som har gillat samma spel som du hoppas att deras smak fortsätter i samma bana. Jag tog SkillUp som exempel för att han överlag rekommenderar spel som jag gillar även om jag ibland inte ens hört talas om dom. Pathless och Narita Boy är två av dessa spel.

Ja här har vi verkligen en skillnad. Försökte verkligen gillar Narita BOOOYYY... men det gick bara inte, estetiken var bara för mkt. Samt kontrollen av gubben vande jag mig aldrig vid. Gav det 4-5 timmar. +++ att det va gratis att prova på gamepass tho .

Å så ser jag verkligen fram emot Biomutant, följt utveckling sen utannonsering. Besvikelse på besvikelse på framskjutet releasedatum. Can´t wait for tonight! Love me some open world RPG:s!

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Varenda stream man är inne på och kikar sågar spelet haha, helt galet Tur för mig som kan spara slantarna till Ratchet !

Det verkar vara spridda skurar minst sagt. Men när t.om. youtubes mest cyniska spelrecensent Worth-a-buy säger att spelet är bra men att man inte ska förvänta sig en utmaning a la t.ex. Darksouls, så blir man lite fundersam över de vilt spridda betygen. Man är van vid att han sågar spel i den här klassen men nej, 7/10 blev det (med en lång utläggning om varför, värt att se recensionen).

Medlem
Skrivet av RaXha:

Det verkar vara spridda skurar minst sagt. Men när t.om. youtubes mest cyniska spelrecensent Worth-a-buy säger att spelet är bra men att man inte ska förvänta sig en utmaning a la t.ex. Darksouls, så blir man lite fundersam över de vilt spridda betygen. Man är van vid att han sågar spel i den här klassen men nej, 4/5 blev det (med en lång utläggning om varför, värt att se recensionen).

https://www.youtube.com/watch?v=0UqeJxb2_Ok

Tänkte på det med. Det är fan wierd. Han brukar såga det mesta! Likaså många streams jag sett som varit positiva. Börjar fan tro att en del kanaler är köpta av andra storbolag för att kasta skit på spelet så att de inte får ännu en open world contender😆 Är säkert inte perfekt men en bra release ger pengar för en tvåa. Det kan nog många konkurrenter vara rädda för!

Medlem

Tänkte det kunde va nyttigt för folk som var sugna på spelet att kolla på denna.

https://youtu.be/mCpMMvOvJ7s

Medlem

Sjuuukt besviken tyvärr. Förväntade mig inte att det skulle kännas som ett barnspel, man blir inte direkt skraj för fiender som heter typ Bonkipuffs.. Å den narratorn förstör känslan av att vara ensam ute på äventyr när han kommentera minsta grej man gör, ofta med ett lamt skämt. Tur att man kan lämna tillbaka digitala kopior i Microsoft store..

123
Skriv svar