Bekräftat! Gameplay-debut från Horizon Forbidden West på torsdag

Robot
Bekräftat! Gameplay-debut från Horizon Forbidden West på torsdag

State of Play kommer med 14 "förbjudna" minuter.

#horizon-forbidden-west, #playstation-4, #playstation-5


Medlem

YES! Men hoppas ändå det släpps på PC förr eller senare... ^^

Medlem

Det här är nog startskottet Daniel Ahmad menar i sina twitterinlägg:

"Today will mark the start of pre E3 announcements"

"To clarify I mean stuff that will be shown before E3"

https://twitter.com/ZhugeEX/status/1397146442662387713

Så då har vi Forbidden West, Dying Light 2 och det ryktas att Far Cry 6 kommer visas denna vecka.

Härliga tider detta, äntligen är torkan över för spelnyheter ett tag framöver.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Detta kanske släpps tidigare än de flesta tror?

De State of Play som fokuserar på ett spel brukar väl dyka upp ett par månader innan släpp?

Medlem

Nu händer det grejer!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Medlem
Skrivet av Margy:

Detta kanske släpps tidigare än de flesta tror?

De State of Play som fokuserar på ett spel brukar väl dyka upp ett par månader innan släpp?

Nej för fan, de får inte släppa det innan i höst! Håller på och spelar igenom Horizon Zero Dawn igen och Frozen Wilds för första gången nu, behöver hinna bli klar och pusta ut lite innan nästa del

Ambassadör
Xbox

Yes yes! Det bästa jag spelat på PS, så det här ser man fram emot.

Frozen Wilds som var bättre än huvudspelet bådade gott inför uppföljaren!


signatur

Jump in.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Mortaigne:

Yes yes! Det bästa jag spelat på PS, så det här ser man fram emot.

Frozen Wilds som var bättre än huvudspelet bådade gott inför uppföljaren!

Frozen Wilds var magiskt. Spelade det först i fjol, faktiskt, och blåste av stolen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Yeah! Hoppas det kommer innan PS5 har dammit igen helt bara.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Frozen Wilds var magiskt. Spelade det först i fjol, faktiskt, och blåste av stolen.

Mhm, riktigt grymt. Perfekt exempel på hur en expansion kan ta lärdom av huvudspelets brister och göra allt rätt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Mhm, riktigt grymt. Perfekt exempel på hur en expansion kan ta lärdom av huvudspelets brister och göra allt rätt.

Oj, har helt missad den expansionen, man kanske skulle passa på o spela det innan 2an kommer

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Gaara:

Oj, har helt missad den expansionen, man kanske skulle passa på o spela det innan 2an kommer

Ja! Det måste du.


signatur

Jump in.

Medlem

Trevligt! Kan tänka mig det blir bra snyggt.. Dom är ju väldigt tekniskt vassa där på Guerilla...

Sen är inte Open World den genren som kan pressa snygg grafik maximalt (det är krävande i sig bara att det är open world, så en ganska påtaglig del av prestandan måste gå till det, i sig).

Sen är det ju inte ovanligt att Open World spel har varit genren som typ det snyggaste spelet just nu har - men det har mer att göra med att det är en populär genre som har många spel med väldigt hög budget.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Shut up and take my money!!!

Forbidden West är en av dom titlarna som fick mig att hämta ut min förbokade PS5a.

Horizon Zero Dawn är nog det i mitt tycke bästa open world RPG jag hitills spelat.

Medlem

Underbart! Horizon är det bästa spelet i mitt tycke till PS4:an. Av någon anledning har jag dock inte spelat Frozen Wilds men blev sjukt sugen på att göra det nu.
Och vad gäller PC-version så kan vi nog utgå ifrån att det kommer att släppas en längre fram.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Hzd var ett ruskigt bra spel 👍ser fram emot detta, hoppas de också släpps till PC.

Medlem

Tror inte jag kommer lira igenom det, HZD+expansion var initialt lite kul och spännande, men spelmekaniskt tyckte jag det var ganska ruttet och sista halvan av spelet var mest en pers att lira igenom och gjorde det bara för att klara spelet.

Medlem

Fuck, nu äre det dags <3

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Trevligt! Kan tänka mig det blir bra snyggt.. Dom är ju väldigt tekniskt vassa där på Guerilla...

Sen är inte Open World den genren som kan pressa snygg grafik maximalt (det är krävande i sig bara att det är open world, så en ganska påtaglig del av prestandan måste gå till det, i sig).

Sen är det ju inte ovanligt att Open World spel har varit genren som typ det snyggaste spelet just nu har - men det har mer att göra med att det är en populär genre som har många spel med väldigt hög budget.

Sen så ska det flyta på bra på en PS4 också, så räkna inte med för mycket.
Open world spelen som släpps när PS4 stöd försvinner kommer nog vara mycket mer imponerande på alla sätt.

Jag vart ganska besviken när Sony gick ut med att Horizon och GoW ska fungera på hårdvara som inte ens var så värst imponerande 2013, därför så hoppas jag också att GTA 6 inte släpps snart och får liknande begränsningar.

Open world problemet som du beskriver bör också bli mycket mindre framöver när det går så snabb att skifta resurser från lagringen.

Dex
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Sen så ska det flyta på bra på en PS4 också, så räkna inte med för mycket.
Open world spelen som släpps när PS4 stöd försvinner kommer nog vara mycket mer imponerande på alla sätt.

Jag vart ganska besviken när Sony gick ut med att Horizon och GoW ska fungera på hårdvara som inte ens var så värst imponerande 2013, därför så hoppas jag också att GTA 6 inte släpps snart och får liknande begränsningar.

Open world problemet som du beskriver bör också bli mycket mindre framöver när det går så snabb att skifta resurser från lagringen.

Är rätt säker på att varken Sony eller Santa Monica Studios har sagt något om att God of War Ragnarok kommer till PS4? Regisören för dom gamla god of war trodde inte, men inget officiellt alls.

Medlem
Skrivet av Dex:

Är rätt säker på att varken Sony eller Santa Monica Studios har sagt något om att God of War Ragnarok kommer till PS4? Regisören för dom gamla god of war trodde inte, men inget officiellt alls.

Du har nog rätt här, det var gamla regissören som var ganska övertygad om att det skulle komma till PS4, Jim Ryan avstod också från att kommentera detta ganska nyligen vilket skulle kunna vara en indikation på att inte vilja minska intresset för PS5.

Men det finns tydligen finns en "trovärdig" källa på resetera som har han hört att GoW vara till PS5:

Notebookcheck artikel

17 September 2020
"What I've been hearing for a while was that Miles, Sackboy, and Horizon are cross-gen, and Demon's, Ratchet, and GoW2 are PS5 only.

Bad info is always a possibility, but since everything else was basically confirmed yesterday, I find it hard to believe that GoW2 is the outlier.

Just wanted to clarify that."

Så än finns hopp☺
Nu känner jag lite hype igen!
Vilket drömspel att få optimerat för PS5 i så fall, lite synd med Horizon dock.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Sen så ska det flyta på bra på en PS4 också, så räkna inte med för mycket.
Open world spelen som släpps när PS4 stöd försvinner kommer nog vara mycket mer imponerande på alla sätt.

Detta kände jag inte till - trist.. Det är väl för stora och dyra spel för att kunna motivera ps5 exklusivitet medans installationsbasen fortfarande är relativt liten.


signatur

subterranean homesick alien

Dex
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Du har nog rätt här, det var gamla regissören som var ganska övertygad om att det skulle komma till PS4, Jim Ryan avstod också från att kommentera detta ganska nyligen vilket skulle kunna vara en indikation på att inte vilja minska intresset för PS5.

Men det finns tydligen finns en "trovärdig" källa på resetera som har han hört att GoW vara till PS5:

Notebookcheck artikel

17 September 2020
"What I've been hearing for a while was that Miles, Sackboy, and Horizon are cross-gen, and Demon's, Ratchet, and GoW2 are PS5 only.

Bad info is always a possibility, but since everything else was basically confirmed yesterday, I find it hard to believe that GoW2 is the outlier.

Just wanted to clarify that."

Så än finns hopp☺
Nu känner jag lite hype igen!
Vilket drömspel att få optimerat för PS5 i så fall, lite synd med Horizon dock.

Japp hade föredragit om både Horizon och God of War hade varit PS5 exklusiva, men får väl nöja mig med en av dom!

Kul för dom som inte har fått tag i en PS5 än dock naturligtvis!

Medlem
Skrivet av Dex:

Japp hade föredragit om både Horizon och God of War hade varit PS5 exklusiva, men får väl nöja mig med en av dom!

Kul för dom som inte har fått tag i en PS5 än dock naturligtvis!

Antar att Horizon kommer i november, tror nog att de största fansen hinner få tag i en till dess, alternativt om man är ett stort fan av Horizon så kan man nog hinna få konsolen och spelet ifall man bokar snart.

Jag kanske är helt ute och cyklar här, jag boka min 1,5 år innan launch och fick på release, så jag håller mig inte så uppdaterad.

Det är ju kul att ha något spel att se fram emot när man väl får tag i en också😋

Medlem

Sändningen är nu live och visar vyer från spelvärlden fram till 23:00 (antar jag).

Redaktör
Skrivet av Margy:

Sändningen är nu live och visar vyer från spelvärlden fram till 23:00 (antar jag).

https://youtu.be/wLR5gaQNQBk

Yes! Vi har en dagsfärsk nyhet om sändningen, det snackas en del om förväntningar i den. In där och tyck!


signatur
1
Skriv svar