Rykte – Skull & Bones-utvecklingen ska ha startas om, igen

Robot
Rykte – Skull & Bones-utvecklingen ska ha startas om, igen

Släpps inte i år, troligtvis inte heller under 2022.

#försening, #omstart, #skull-and-bones


Medlem

Någon måste hysa en obeskrivlig tilltro till det spelet

Är det Nya Karolinska Sjukhuset de bygger eller?

Medlem

Förhoppningsvis leder det till något mer unikt än den första visionen, som såg ut vara en exakt copy/paste av skeppstriderna i Black Flag.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Redaktör
Ponny
Skrivet av Nocternity:

Någon måste hysa en obeskrivlig tilltro till det spelet

...samtidigt som en annan hyser en enorm tvekan. Och här är vi nu.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Är det Nya Karolinska Sjukhuset de bygger eller?

Ska jag skratta 😂 eller gråta 😭

Medlem

Skulls & Bones Forever.


signatur

I drank what?

Avstängd

Jag har aldrig gillat idén att det ska koncentrera sig mest på multiplayer. Jag hoppas dom skrotar det och gör ett riktigt fint singleplayer med fin story!


signatur

PS5 och inget annat.

Gnällkuk

Undrar hur många miljoner de plöjt ner i spelet som sedan bara fåtts kastats bort?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hoppas på att de lägger till lite mer progression än vad som finns i Sea of Thieves.
Spelet har gameplay-mässigt alltid lockat men faktumet att du inte utvecklas och att alla rewards är kosmetiska har gjort att jag aldrig ens har orkat köpa spelet.

Medlem

Spelet som Gud glömde


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Spelet som Gud glömde

Han har nog inte glömt det, men det verkar som om man inte vill släppa det som det är.....................stor insats, stor förväntan så att säga. Ingen vill slänga mångmiljon projekt som bara är sådär.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Undrar hur många miljoner de plöjt ner i spelet som sedan bara fåtts kastats bort?

antagligen mer än dina kaffepengar:)!!!


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Hoppas på att de lägger till lite mer progression än vad som finns i Sea of Thieves.
Spelet har gameplay-mässigt alltid lockat men faktumet att du inte utvecklas och att alla rewards är kosmetiska har gjort att jag aldrig ens har köpt spelet.

Spelade med frugan och några vänner intensivt under några veckor. Alla tröttnade pga att det inte fanns någon progression. Orkade inte ens köpa cosmetics för pengarna vi tjänade. Stabil sandbox utan speciellt mycket att göra. Väldigt fint och hade kunnat vara riktigt bra. Nu e det mest meh...

Medlem

Inte ett dugg intresserad av detta spel då det är renodlad multiplayer. Hade önskat ett äkta single player äventyr istället där man reser runt med sin piratbesättning och plundrar o upptäcker nya världar. (Ja vet att AC: BlackFlag finns). Synd för er som sett fram emot spelet dock.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av robbis:

Spelade med frugan och några vänner intensivt under några veckor. Alla tröttnade pga att det inte fanns någon progression. Orkade inte ens köpa cosmetics för pengarna vi tjänade. Stabil sandbox utan speciellt mycket att göra. Väldigt fint och hade kunnat vara riktigt bra. Nu e det mest meh...

Precis min uppfattning och det som har hållit mig från att köpa det. Tänk om man bara kunde skaffa gear med stats, nya vapen och uppgraderingar till ens båt, då hade det nog varit jäkligt kul, för grunden verkar ju absolut finnas där.

Medlem

Skull & Bones Whenever

Scheduled release 2021 2023 2024 2027 2031 2035 2036 2039 2041

Försöker de bräcka Duke Nukem Forever eller?

Skribent

Jag respekterar utvecklare som vågar börja om eller skrotar ett projekt om de inte kan stå bakom. Det är dock tråkigt för tycker idéen med detta såg bra ut från början, även om jag kanske är en av de få här som verkar gilla tanke på att det var multiplayer.

Vi får dock se vart detta landar, finns ju en överhängande risk att de helt enkelt bara lägger ned spelet. Hur många spel med förseningar som detta har i slutändan visat sig vara bra när de släppts? De måste ju gå att räkna på en hands fingrar?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av robbis:

Spelade med frugan och några vänner intensivt under några veckor. Alla tröttnade pga att det inte fanns någon progression. Orkade inte ens köpa cosmetics för pengarna vi tjänade. Stabil sandbox utan speciellt mycket att göra. Väldigt fint och hade kunnat vara riktigt bra. Nu e det mest meh...

Det är väldigt, väldigt uppdaterat. Låter som du spelade vid launch, när det var tomt som faen. Idag finns där massvis att göra.

Skrivet av Dudinkalv:

Precis min uppfattning och det som har hållit mig från att köpa det. Tänk om man bara kunde skaffa gear med stats, nya vapen och uppgraderingar till ens båt, då hade det nog varit jäkligt kul, för grunden verkar ju absolut finnas där.

Inga stats är det som gör spelet bra, imo. ALLA spelar med samma förutsättningar. Ren skill 90%, de andra 10% är slump.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag gillar Sea of thieves men i detta spel så vill jag se att det finns en single player kampanj också.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det är väldigt, väldigt uppdaterat. Låter som du spelade vid launch, när det var tomt som faen. Idag finns där massvis att göra.

Var för en månad sedan ungefär så inget nytt har kommit förrutom en ny säsong med mera kosmetiska saker. För mig är det inte alls mycket att göra, samma Quest åt de olika faktionerna som är rätt tråkiga och när man gjort alla tall tales så finns inte mycket annat att göra.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

...samtidigt som en annan hyser en enorm tvekan. Och här är vi nu.

Skulle vilja vara med på det mötet.
”Vafan, inte nu igen?! Vi är ju nästan klara”
”Jo men Sea of Thieves har redan gjort det här. Vi måste ha nåt som sticker ut.. hmm. Duke Nukem?”

Eller så avgör dom varje diskussion med sten,sax, påse…

Medlem
Skrivet av robbis:

Var för en månad sedan ungefär så inget nytt har kommit förrutom en ny säsong med mera kosmetiska saker. För mig är det inte alls mycket att göra, samma Quest åt de olika faktionerna som är rätt tråkiga och när man gjort alla tall tales så finns inte mycket annat att göra.

Låter som du har mycket mer tid att lägga ner på det Har inte hunnit göra en enda tall tale själv.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Låter som du har mycket mer tid att lägga ner på det Har inte hunnit göra en enda tall tale själv.

Tänker inte lägga mer tid på det pga att det inte finns progression precis som mina vänner.

Medlem

Nyare samt bättre version av Sid Meier's Pirates! fast där man är i mer kontroll av skeppet

Men får se vad skull and bones blir i slutändan.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Avstängd
Skrivet av Notumforce:

Nyare samt bättre version av Sid Meier's Pirates! fast där man är i mer kontroll av skeppet

Men får se vad skull and bones blir i slutändan.

Ja fy fan vad det var ett bra spel. Hoppas detta blir liknande!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Inga stats är det som gör spelet bra, imo. ALLA spelar med samma förutsättningar. Ren skill 90%, de andra 10% är slump.

Jag tycker inte att någon som har spelat det i 5 timmar ska ha samma förutsättningar som en som har spelat i 500 timmar, absolut inte.

Avstängd
Skrivet av Dudinkalv:

Jag tycker inte att någon som har spelat det i 5 timmar ska ha samma förutsättningar som en som har spelat i 500 timmar, absolut inte.

Precis! Hoppas det blir ett riktigt RPG där man kan uppgradera huvudkaraktären.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Jag tycker inte att någon som har spelat det i 5 timmar ska ha samma förutsättningar som en som har spelat i 500 timmar, absolut inte.

Varför inte? Om du är dålig på spelet så ska inte en krycka som levlar låta dig plocka folk som är bättre än dig. Det är så du stagnerar ett spel och får folk att sluta. Jag vet att om jag varit tvungen att solosegla sloops, för större skepp + besättningskamrater låses upp på lvl 20, så hade jag slutat. Sjukt kul med lvl 100 som griefar lvl 1or.


signatur

I drank what?

Avstängd
Skrivet av Mirage:

Varför inte? Om du är dålig på spelet så ska inte en krycka som levlar låta dig plocka folk som är bättre än dig. Det är så du stagnerar ett spel och får folk att sluta. Jag vet att om jag varit tvungen att solosegla sloops, för större skepp + besättningskamrater låses upp på lvl 20, så hade jag slutat. Sjukt kul med lvl 100 som griefar lvl 1or.

För då är du helt värdelös på spel och blir behandlad därefter. Jag gillade gamla wow t.ex och där var man tvungen att kämpa för att komma med i raider. Jag var med i en guild som var bäst i världen länge. Nihilum hette den och jag vet hur man kämpar.


signatur

PS5 och inget annat.

12
Skriv svar