Biomutant är poppis – 55 000 Steam-spelare samtidigt

Robot
Biomutant är poppis – 55 000 Steam-spelare samtidigt

Men även spelarna ger blandade omdömen.

#biomutant


Fragtjuv

Blir eventuellt ett köp i morgon när lönen kommer in på kontot. Och andra sidan så är det kanske bäst att vänta tills spelet finns på rea eftersom omdömena skiftar så.

Hur fungerar det med refund på Steam nu för tiden? Är det fortfarande två timmar man kan testa det för att sedan lämna tillbaka?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Efter att kikat på en del videos blev det köp för mig idag. Tror som nämnt innan att det kan bli ett soft spel att ligga framför soffan med. Får återkomma efter sessionen ikväll.

Medlem

Vänta tills sommar-rean, iaf 10% av?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Finns på EA play pro 149kr

Medlem

Tilläggas bör, det är inkluderat i EA Play Pro. Där du också kan testa på, bland annat, Mass Effect Legendary Edition. 150 spänn. Rätt givet, om du frågar mig.

Jag testade Biomutant igår. Kom inte så långt men det är kul. Allt är rätt random vilket också, enligt mig, är kul. Storyn berättas på ett litet annorlunda sätt. Lite som det ofta är i japanska spel, karaktärerna gör något mysigt läte men här är det som att en berättarröst tolkar och berättar vad karaktären säger. Med humoristiska inslag.

Medlem

Den fysiska PC versionen av Biomutant verkar vara kopplad till Steam som plattform. Läste detta på Reddit:

"I asked this in the discord and one of the mods told me it's a key for steam, odd that it doesn't specify on the Amazon listings/website though."


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Inte alls spelat mycket men mysigt soft spel med humor och härliga strider om man får till kombos.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Hann spela igenom tutorial igår, tycker det verkar kul. Ser framemot att hugga in ordentligt ikväll

Medlem

Har suttit och kollat på videos från den, det ser fint ut, men det verkar lite enformigt?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Blivit rätt sågat i diverse videos, framförallt för en tafattig värld som är stor utan innehåll, men även buggar och riktigt dålig ljuddesign på flera ställen. Även copy paste bland tex forten.

Loopen verkar också vara betydligt mer som ett ubisoft-spel om någon mot förmodan förväntar sig zelda-liknande.

Synd.

Hcz
Medlem

Till er som har 21:9 och 32:9
https://community.pcgamingwiki.com/files/file/2217-biomutant-...

Fixar om spelet till Hor+ istället för Vert- i game + menyer.

Medlem

Är rätt sugen faktiskt. Kan nog bli en månad eller 2 på EAs tjänst.

Medlem

Spelat ett par timmar efter introt nu (introt är ganska segt men tar en timme ungefär) och jag gillar det! Det är väldigt mysigt! Perfekt för att ligga i soffan och spela lugnt och harmoniskt. Världen är riktigt vacker och den kastar in på dig skit du inte vill göra. Ända jag har lite problem med just nu är Parry och Dodge. Känns lite ovant men det kommer man nog in i! Berättarrösten är långsam så läser för det mesta istället. En del cutscenes är ganska sega med men inget jag stör mig jättemycket på. Laddtider på ps5 är vääldigt korta och sällan.

Kan någon bekräfta om man kan ändra field of view i spelet på PC? I det länkade klippet såg det ut att vara begränsat till under 60, men det kan man väl inte spela med?

Hcz
Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Kan någon bekräfta om man kan ändra field of view i spelet på PC? I det länkade klippet såg det ut att vara begränsat till under 60, men det kan man väl inte spela med?

Du kan gå in i configen med notpad eller liknande och ställa in vilken FOV du vill ha men ingame är det 50-110 du kan ställa in.

Har du en 21:9 eller 32:9 skärm kan du ta hem det jag skrev några inlägg längre upp för att fixa så menyer och gameplay så det inte kapar av uppe och nere på bilden mot vanliga 16:9

Skrivet av Hcz:

Du kan gå in i configen med notpad eller liknande och ställa in vilken FOV du vill ha men ingame är det 50-110 du kan ställa in.

Har du en 21:9 eller 32:9 skärm kan du ta hem det jag skrev några inlägg längre upp för att fixa så menyer och gameplay så det inte kapar av uppe och nere på bilden mot vanliga 16:9

Tack.

Medlem

Spelet växer på mig. Det har en hel del konstiga designbeslut och jag saknar en del, främst någon form av tyngd i striderna. Men ju längre in jag kommit desto roligare har jag.


signatur

Ultrazine

RP
Medlem

Jag har spelat nagra timmar, jag forstar verkligen varfor vissa hatar spelet, tutorial tar verkligen musten ur en, speciellt att dialogerna ar saaaaa langsamma, verkligen en designmiss dar.

De finns en del i tutorial dar man ska fa lite bakgrund till sjalva storyn, den kanns patvingad och langsam, forstar inte varfor dom designat de sa. Jag forstar varfor vissa reviewers redan bestamt sig att , ja spelet ar daligt, langsamt, trakigt etc. Jag personligen brydda mig inte sa mkt, for jag kopte mest spelet for fighting och exploration... jag tycker att sjalva core gameplay ar underbart, crafting och fighterna, ar vad som gor att jag gillar spelet... som sagt har inte spelat for manga timmar sa vet inte hur repetativt de kommer bli men jag gillar verkligen hur man kan fa in coola combos, och jag ser verkligen potentialen med att levla upp da jag unlockar nya moves och vapen. Jag hoppas dom kommer med en patch snart dar man kan locka pa targets... forstar inte att man missat det.

Jag spela nagra timmar igar, tog mig genom den hemska tutorialen som var dalig och for lang, nu nar jag ar ute i varlden sa njuter jag, och ser redan fram emot att komma hem och spela vidare. Vet inte om jag tycker storyn ar nagot vidare, men inget som stor mig. Jag maste papeka att jag alskar att dom inte sprangt in 6 miljoner olika sidequest a la assasins creed, herregud vilken stressfaktor de ar i sanna spel.

Slutsats, riktigt mysig varld med riktigt bra core gameplay, ingen gripande story, och kanske ett lite val saftigt pris, dom borde satt de kring $40 (men jag betalar garna fullpris just for att de ar svenskt).

(Sorry for bokstaverna, bor i amerikat )

Gen
Medlem

Efter att ha kikat på ett gäng videos kan man väl sammanfatta det som att det är ett ambitiöst spel för en 20-manna studio som lyckats knåpa ihop en galen post-post apokalyptisk värld befolkad av gnagare. Open world utan stress där det går lång tid mellan fiendegrupperna, långa avstånd gällande questerna och en mestadels vacker värld. Combat är tydligen medioker där avståndsvapen gör det hela alldeles för enkelt och närstridsvapen det hela för svårt. Ljuddesignen är dålig och berättarrösten alldeles för påträngande (det går dock att justera frekvensen på berättarröstens behov att kommentera varje grässtrå). Spelet är en smula opolerat men så är det med de flesta spel idag.

Medlem

Det har sina brister och det finns helt klart ett par störningsmoment men det är kul combat, världen är störtmysig och upptäckarglädjen infann sig relativt fort. Kört nästan 6 timmar hittills, fast jag knappt har rört mainquesten.

NuZ
Testpilot

Tycker spelet är svinkul. Men sen gillar jag den här typen av spel. Där gameplay står i fokus och att spelet inte tar sig själv på för stort allvar.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Kan någon bekräfta om man kan ändra field of view i spelet på PC? I det länkade klippet såg det ut att vara begränsat till under 60, men det kan man väl inte spela med?

Det går att ändra


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem

Går det att ändra så att kameran inte ”gungar” så mycket? Vill hellre ha den helt fixerad kring karaktären som i t ex WoW

Både bra och dåligt.cut scenes hela jökla tiden .kul humor.riktigt dryga långa loadings på vanlig hårdisk.elvis wannabe npc kul humor.vattnigt story hoppande
Riktigt mixigt spel .bra i bland kasst i bland
Tror dom skulle kunnat få till rtt toppen spel om dom bara slutat spreta så mycket
Och till oss spelnördar funkar inte riktigt berättar rösten utan tänka på ett annat visst spel


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Gen:

Efter att ha kikat på ett gäng videos kan man väl sammanfatta det som att det är ett ambitiöst spel för en 20-manna studio som lyckats knåpa ihop en galen post-post apokalyptisk värld befolkad av gnagare. Open world utan stress där det går lång tid mellan fiendegrupperna, långa avstånd gällande questerna och en mestadels vacker värld. Combat är tydligen medioker där avståndsvapen gör det hela alldeles för enkelt och närstridsvapen det hela för svårt. Ljuddesignen är dålig och berättarrösten alldeles för påträngande (det går dock att justera frekvensen på berättarröstens behov att kommentera varje grässtrå). Spelet är en smula opolerat men så är det med de flesta spel idag.

Inga problem att köra enbart närstrid när man lär sig att dodgea och parrera.

Medlem
Skrivet av whoo:

Går det att ändra så att kameran inte ”gungar” så mycket? Vill hellre ha den helt fixerad kring karaktären som i t ex WoW

Ja camera shake gå att stänga av.

Medlem

Jag är nöjd med spelet iaf. Kul och skruvat.

Medlem

EA Play Pro det fungerar bara på PC?
...och det är att man installerar spelet och ingen streaming-tjänst?

Vet inte om jag har dator för att klara av spelet nämligen.
Äger en PS4 men tyckte spelet var på tok för dyrt i PS Store (...också för dyrt med Webhallens erbjudande om man jämför med priset för EA Play Pro).

Medlem
Skrivet av acrylamid:

EA Play Pro det fungerar bara på PC?
...och det är att man installerar spelet och ingen streaming-tjänst?

Vet inte om jag har dator för att klara av spelet nämligen.
Äger en PS4 men tyckte spelet var på tok för dyrt i PS Store (...också för dyrt med Webhallens erbjudande om man jämför med priset för EA Play Pro).

"EA Play Pro is only available through EA’s PC platforms, and is sold separately."

Ja man pröjsar, får tillgång till ett helt gäng spel på ens konto, sen installerar precis som vilket spel som helst via Origin-klienten eller EA Desktop beta-klienten.

12
Skriv svar