CD Projekt väntar fortfarande på att få släppa Cyberpunk 2077 på Playstation Store

Robot
CD Projekt väntar fortfarande på att få släppa Cyberpunk 2077 på Playstation Store
Avstängd

Kan dom inte bara släppa det till ps5 då? Kanske inte funkar eftersom båda store är lika. Fast det finns ju spel på ps5 store som inte finns på ps4 så bör funka?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Så länge de kan klara en relativt stadig 30 fps så kan man tycka att de borde få komma upp igen. Om inte får de väl dra ner grafiken ännu mer för PS4 versionen så att de klarar av det.

Självklart kan fpsen dippa en hel del vid väldigt intensiva moment i spelet vilket jag kan tycka är helt okej. Så länge dessa situationer inte kommer upp speciellt ofta.

Medlem

Jag väntar fortfarande på att CDPR ska pressa upp nya fysiska skivor där det är det riktiga spelet och inte den nuvarande alfa versionen som ligger på skiva just nu.

Det är nog bättre de gör en riktig ps5 version istället o skippar den här ps4 versionen helt o hållet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Trevligt att de blir slagna på fingrarna. Även om jag inte hyser så höga tankar om Sony i vanliga fall så är det skönt att de vägrar släppa igenom trasiga (och lögnaktigt marknadsförda) produkter.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Redaktör
Ponny
Skrivet av breahl:

Kan dom inte bara släppa det till ps5 då? Kanske inte funkar eftersom båda store är lika. Fast det finns ju spel på ps5 store som inte finns på ps4 så bör funka?

Tror de hellre väntar på den dedikerade PS5-versionen som ska släppas (om jag minns rätt?) under årets andra halva. Gissar att CD Projekt är taggade på ett PS5-släpp (och Series) som faktiskt får smek och inte smäll.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ja alltså. Skippa ps4 versionen faktiskt. Det flyter inte så värst bra på äldre konsolerna, men series x som jag har, så är spelet helt spelbart nu. Så mycket som fixats. Isåfall får dom dra ner priset till halva minst om det ska släppas på ps4. Då får man vad man betalar.

Medlem

"CD Projekt väntar fortfarande på att få släppa Cyberpunk 2077 på Playstation Store"

Och vi andra väntar fortfarande på att CD Projekt ska släppa ett lagat Cyberpunk...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Med tanke på vilka andra trasiga spel som finns till Playstation och det faktum att spelet faktiskt gick i genom certifieringen tror jag inte en skund på att det handlar om spelets skick. Sony är nog fortfarande sura för att CDPR uppmanade folk att kontakta Sony för en refund.

Medlem
Skrivet av anarfox:

Med tanke på vilka andra trasiga spel som finns till Playstation och det faktum att spelet faktiskt gick i genom certifieringen tror jag inte en skund på att det handlar om spelets skick. Sony är nog fortfarande sura för att CDPR uppmanade folk att kontakta Sony för en refund.

Kan ligga något i det,
Det märkliga är att de skjuter sig i foten om det är på grund av tjurighet. Om de släpper på det igen så får ju Sony in pengar på försäljning igen.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Kan ligga något i det,
Det märkliga är att de skjuter sig i foten om det är på grund av tjurighet. Om de släpper på det igen så får ju Sony in pengar på försäljning igen.

Tror inte spelet säljer mycket de senaste månaderna. De gjorde vinst mest på perorder och day one köp. Undrar om man kan hitta uppgifter kring hur mycket det säljer idag.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Tror inte spelet säljer mycket de senaste månaderna. De gjorde vinst mest på perorder och day one köp. Undrar om man kan hitta uppgifter kring hur mycket det säljer idag.

Tror inte heller det, det brukar ju komma försäljningslistor emellanåt, de är väl bra på att tracka det i UK. Har säkert seglat ner. Brukar väl ständigt toppas av GTA och FIFA.

Man får hoppas att de putsar till nextgen tillräckligt för att publicera då. Kan nog bli ett uppsving som gärna Sony vill ta del av.

Medlem
Skrivet av breahl:

Kan dom inte bara släppa det till ps5 då? Kanske inte funkar eftersom båda store är lika. Fast det finns ju spel på ps5 store som inte finns på ps4 så bör funka?

Eftersom det inte finns en PS5-specifik utgåva så kan de inte släppa spelet enbart för PS5 i butiken. Utgåvan som finns är ju PS4-versionen som körs i bakåtkompatibilitetsläge på PS5. CDPR får dock gärna släppa PS5/XsX-patcharna nån jävla gång 😅

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Tror inte spelet säljer mycket de senaste månaderna. De gjorde vinst mest på perorder och day one köp. Undrar om man kan hitta uppgifter kring hur mycket det säljer idag.

"Lite pengar" är alltid bättre än inga pengar.
Antingen fungerar spelet så pass dåligt fortfarande eller så är Sony griniga.

För övrigt är Cyberpunk ett "knappt godkänt" spel under stora hela.
Förstår dom som inte gillar det men förstår också dom som lovordar det.
Jag hade helt klart en 5/5 kännsla av spelet i början men det är ganska livlöst på nått svårbeskrivligt sätt och "simplifierat" så slutändan en "svag 3a"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Eftersom det inte finns en PS5-specifik utgåva så kan de inte släppa spelet enbart för PS5 i butiken. Utgåvan som finns är ju PS4-versionen som körs i bakåtkompatibilitetsläge på PS5. CDPR får dock gärna släppa PS5/XsX-patcharna nån jävla gång 😅

Vet inte om jag missförstår formuleringen här, men det är väl inte bara en patch för PS5/XsX det handlar om utan egna versioner?
Upplever att det är ganska omfattande skillnader emellan PS4/One versionen och PS5/XsX versionerna, men det är väl ganska subjektivt vad som man ser som omfattande i och för sig.
Men ökar de bara på upplösningen och FPS till exempel så skulle jag bli besviken och ha svårt att förstå varför det dröjer ett år att fixa detta.

Hoppas väl på att spelet blir mer funktionellt och ligger i närheten av ganska höga PC inställningar, räknar inte med att det överträffar PC, men hoppas att spelet fixas till både på PC och den nya generationen konsoler så att en ganska hög kvalité uppnås.
PS4/One versionerna har jag dock väldigt lite hopp om och jag hoppas höstens versioner har funktioner som inte är möjliga på så gammal hårdvara, inte bara grafikmässig.

Men vi får väl se vad som händer, de borde ju kunna hinna med att fixa till mycket på ett år.
Man har ju också sett projekt som har fixats med tiden och varit mer i linje med vad som utlovades från början, så det är väl inte helt kört för förbättringar.
Det borde också vara hög prioritet för detta då de har resurserna och behöver rädda sitt rykte för kommande projekt efter detta.

Inaktiv

2:08 "Coming: when its ready." Hm, det var ju ren lögn.

ELF
Medlem

Jag är kluven i detta.
Bra att Sony sätter ner foten, men samtidigt så fel att de kan göra så här. Om det är via store, okej. Men fysiska titlar ska inte gå att stoppa.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Jag är kluven i detta.
Bra att Sony sätter ner foten, men samtidigt så fel att de kan göra så här. Om det är via store, okej. Men fysiska titlar ska inte gå att stoppa.

Går att köpa fysiskt till lastgen, det är bara Sonybutiken som det gäller.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

https://www.youtube.com/watch?v=DvVjkqB3LH0&t=58s

2:08 "Coming: when its ready." Hm, det var ju ren lögn.

Ja det här var inget annat än en ren o skär scam som man försökte sig på och spelvärlden satte ned foten.. eller nej .. gamers satte ned foten. IGN, Gamespot mfl var uppenbarligen med på den här scamen. Har nog aldrig sett maken till mer skamlös pr kampanj när alla så uppenbarligen visste vilket skick spelet var i när det släpptes.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

https://www.youtube.com/watch?v=DvVjkqB3LH0&t=58s

2:08 "Coming: when its ready." Hm, det var ju ren lögn.

Det ironiska är att det spel som var under utveckling när den här teasern släpptes aldrig setts av någon utanför den inre cirkeln. De kom en bra bit på den versionen av spelet är vad jag förstått, men sedan började man om från början igen med bara några små referenser till detta.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Molotov:

"Lite pengar" är alltid bättre än inga pengar.
Antingen fungerar spelet så pass dåligt fortfarande eller så är Sony griniga.

För övrigt är Cyberpunk ett "knappt godkänt" spel under stora hela.
Förstår dom som inte gillar det men förstår också dom som lovordar det.
Jag hade helt klart en 5/5 kännsla av spelet i början men det är ganska livlöst på nått svårbeskrivligt sätt och "simplifierat" så slutändan en "svag 3a"

Ja jo. Det är sant.

Samma upplevelse för mig. Ju mer jag spelade desto mer sjönk kvalitén.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Molotov:

"Lite pengar" är alltid bättre än inga pengar.
Antingen fungerar spelet så pass dåligt fortfarande eller så är Sony griniga.

För övrigt är Cyberpunk ett "knappt godkänt" spel under stora hela.
Förstår dom som inte gillar det men förstår också dom som lovordar det.
Jag hade helt klart en 5/5 kännsla av spelet i början men det är ganska livlöst på nått svårbeskrivligt sätt och "simplifierat" så slutändan en "svag 3a"

Tycker själv att spelet är en 4:a. Spelade på PC vilket fungerade relativt felfritt för mig.

Själva spelet är byggt på nästan exakt samma sätt som Witcher 3 med värld, main quests, side quests och diverse annat. Den största skillnaden i mitt tycke är att Witcher 3 har mer content.
Om Cyberpunk hade haft lika mycket saker som Witcher 3 hade jag tyckt det skulle var en stark 5:a.

Avstängd
Skrivet av Striva:

Tycker själv att spelet är en 4:a. Spelade på PC vilket fungerade relativt felfritt för mig.

Själva spelet är byggt på nästan exakt samma sätt som Witcher 3 med värld, main quests, side quests och diverse annat. Den största skillnaden i mitt tycke är att Witcher 3 har mer content.
Om Cyberpunk hade haft lika mycket saker som Witcher 3 hade jag tyckt det skulle var en stark 5:a.

Jag tycker dom sköt sig själva i foten med first person. Rollspel ska vara i tredjeperson annars är det inget rollspel. AC valhalla är bättre och det är ju i tredjeperson.


signatur

PS5 och inget annat.

Inaktiv
Skrivet av breahl:

Jag tycker dom sköt sig själva i foten med first person. Rollspel ska vara i tredjeperson annars är det inget rollspel. AC valhalla är bättre och det är ju i tredjeperson.

Precis! Håller med.

1
Skriv svar