Sony bekräftar att "underbara Playstation-serier" kommer till mobilerna

Robot
Sony bekräftar att "underbara Playstation-serier" kommer till mobilerna

Efter en jobbannons i april är det nu officiellt.

#playstation, #sony


Medlem

Fint, behöver alltid något att pyssla med på toan.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Don't you guys have phones????

Medlem

Ja Jo god of war 2 vill man ha

Medlem

Inte intresserad av mobilspel. Men förstår varför dom gör detta, det är en stor marknad. Det lär ju inte heller påverka deras andra spel.

Medlem

Detta är inte bra skulle jag vilja säga. Mer och mer börjar det bli mobil hit och mobil dit. Jag är orolig för att vi går in mot framtid med sämre kvalitet. Spelen flyttas dig pengarna är, ta bara en titt på Blizzard med Diablo Immortals som ett exempel. NÄ det är dystra tider för kvalitets gaming och fördriva tiden gaming är massornas sätt att spela.

Det var fan bättre för när gaming var något som svettiga pojkar satt och spela nere i källaren, där devs gjorde mästerverk till spel, inte för att tjäna pengar utan för att bygga något fantastiskt som folk kunde njuta av, nästan som man skulle kunna säga dom gjorde original tavlor, medans nu förtiden så är det massproduktion av något som slängs ihop så det ska se ut som en tavla.

Ja jag vet lite ramble men jag håller hårt om min kärlek till spel och jag vill att det ska fortsätta. Kanske bara jag som är dum och oroar mig, och mobil marknaden är i slutändan bra. Men jag tror ej det spel ändras redan nu tillräckligt mot det sämre.

Lite mer on topic med knytning till vad jag sa.
Det är bra och det gör inget om spel vi redan har fått till konsol, PC etc kommer ut på ytligare platformar där fler kan ta del av dom, vilket är bara positivt. Det jag menar är att med tiden ser dom att det är bättre att göra mobil skit och tjäna pengar där och skippa behöva göra kvalitet spel som bara kostar mycket pengar och kan vara dåliga investeringar om dom inte gör något riktigt fantastiska bra spel. Mobil marknaden bryr sig inte om kvalitén lika mycket så vi gör spel till dom istället. typ något sånt.

Medlem
Skrivet av Natrium:

Detta är inte bra skulle jag vilja säga. Mer och mer börjar det bli mobil hit och mobil dit. Jag är orolig för att vi går in mot framtid med sämre kvalitet. Spelen flyttas dig pengarna är, ta bara en titt på Blizzard med Diablo Immortals som ett exempel. NÄ det är dystra tider för kvalitets gaming och fördriva tiden gaming är massornas sätt att spela.

Det var fan bättre för när gaming var något som svettiga pojkar satt och spela nere i källaren, där devs gjorde mästerverk till spel, inte för att tjäna pengar utan för att bygga något fantastiskt som folk kunde njuta av, nästan som man skulle kunna säga dom gjorde original tavlor, medans nu förtiden så är det massproduktion av något som slängs ihop så det ska se ut som en tavla.

Ja jag vet lite ramble men jag håller hårt om min kärlek till spel och jag vill att det ska fortsätta. Kanske bara jag som är dum och oroar mig, och mobil marknaden är i slutändan bra. Men jag tror ej det spel ändras redan nu tillräckligt mot det sämre.

Lite mer on topic med knytning till vad jag sa.
Det är bra och det gör inget om spel vi redan har fått till konsol, PC etc kommer ut på ytligare platformar där fler kan ta del av dom, vilket är bara positivt. Det jag menar är att med tiden ser dom att det är bättre att göra mobil skit och tjäna pengar där och skippa behöva göra kvalitet spel som bara kostar mycket pengar och kan vara dåliga investeringar om dom inte gör något riktigt fantastiska bra spel. Mobil marknaden bryr sig inte om kvalitén lika mycket så vi gör spel till dom istället. typ något sånt.

Du har ju helt fel, Diablo immortal är suveränt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Natrium:

Detta är inte bra skulle jag vilja säga. Mer och mer börjar det bli mobil hit och mobil dit. Jag är orolig för att vi går in mot framtid med sämre kvalitet. Spelen flyttas dig pengarna är, ta bara en titt på Blizzard med Diablo Immortals som ett exempel. NÄ det är dystra tider för kvalitets gaming och fördriva tiden gaming är massornas sätt att spela.

Det var fan bättre för när gaming var något som svettiga pojkar satt och spela nere i källaren, där devs gjorde mästerverk till spel, inte för att tjäna pengar utan för att bygga något fantastiskt som folk kunde njuta av, nästan som man skulle kunna säga dom gjorde original tavlor, medans nu förtiden så är det massproduktion av något som slängs ihop så det ska se ut som en tavla.

Ja jag vet lite ramble men jag håller hårt om min kärlek till spel och jag vill att det ska fortsätta. Kanske bara jag som är dum och oroar mig, och mobil marknaden är i slutändan bra. Men jag tror ej det spel ändras redan nu tillräckligt mot det sämre.

Lite mer on topic med knytning till vad jag sa.
Det är bra och det gör inget om spel vi redan har fått till konsol, PC etc kommer ut på ytligare platformar där fler kan ta del av dom, vilket är bara positivt. Det jag menar är att med tiden ser dom att det är bättre att göra mobil skit och tjäna pengar där och skippa behöva göra kvalitet spel som bara kostar mycket pengar och kan vara dåliga investeringar om dom inte gör något riktigt fantastiska bra spel. Mobil marknaden bryr sig inte om kvalitén lika mycket så vi gör spel till dom istället. typ något sånt.

Eller så kan man ha två tankar i huvudet samtidigt och skapa bra spel till både mobil, konsol och PC. Det ena utesluter inte det andra

Medlem
Skrivet av Natrium:

Detta är inte bra skulle jag vilja säga. Mer och mer börjar det bli mobil hit och mobil dit. Jag är orolig för att vi går in mot framtid med sämre kvalitet. Spelen flyttas dig pengarna är, ta bara en titt på Blizzard med Diablo Immortals som ett exempel. NÄ det är dystra tider för kvalitets gaming och fördriva tiden gaming är massornas sätt att spela.

Det var fan bättre för när gaming var något som svettiga pojkar satt och spela nere i källaren, där devs gjorde mästerverk till spel, inte för att tjäna pengar utan för att bygga något fantastiskt som folk kunde njuta av, nästan som man skulle kunna säga dom gjorde original tavlor, medans nu förtiden så är det massproduktion av något som slängs ihop så det ska se ut som en tavla.

Ja jag vet lite ramble men jag håller hårt om min kärlek till spel och jag vill att det ska fortsätta. Kanske bara jag som är dum och oroar mig, och mobil marknaden är i slutändan bra. Men jag tror ej det spel ändras redan nu tillräckligt mot det sämre.

Lite mer on topic med knytning till vad jag sa.
Det är bra och det gör inget om spel vi redan har fått till konsol, PC etc kommer ut på ytligare platformar där fler kan ta del av dom, vilket är bara positivt. Det jag menar är att med tiden ser dom att det är bättre att göra mobil skit och tjäna pengar där och skippa behöva göra kvalitet spel som bara kostar mycket pengar och kan vara dåliga investeringar om dom inte gör något riktigt fantastiska bra spel. Mobil marknaden bryr sig inte om kvalitén lika mycket så vi gör spel till dom istället. typ något sånt.

Så länge inte du, jag och en hel del andra aktivt väljer att använda mobilen framför PC:n/konsolen så behöver du inte oroa dig.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Taskigt mot oss som inte äger en mobil telefon...

Medlem
Skrivet av robbis:

Taskigt mot oss som inte äger en mobil telefon...

Ironi?
Annars är det som att säga "Taskigt mot oss som inte äger en Xbox/PS5/PC...."

Medlem
Skrivet av Natrium:

Detta är inte bra skulle jag vilja säga. Mer och mer börjar det bli mobil hit och mobil dit. Jag är orolig för att vi går in mot framtid med sämre kvalitet.,,,,

Jag håller delvis med, men efter jag såg tex spelet Genshin Impact, så är det tydligt att det går att göra bra spel på mobiler. Nu är just detta spel smakfråga pga av temat, men om man bara titta på designen och content så kan man egentligen inte klaga.
Även Elder Scrolls Blades är väl gjort, förutom att den saknar content (på tok för lite variation) tyvärr, så det spelar nog in i ditt resonemang.

När det gäller betalmodeller, det är förstås en helt annan femma och fortfarande hemskt på mobiler.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Ironi?
Annars är det som att säga "Taskigt mot oss som inte äger en Xbox/PS5/PC...."

Ja det var ironi.

Medlem

Det märks man börjar bli gammal. Kan inte se mig sitta o spela spel typ god of war eller Halo eller så på en mobil men yngre generationer verkar inte bry sig om skärmstorlekar osv. så det ligger väl i tiden det här.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Det märks man börjar bli gammal. Kan inte se mig sitta o spela spel typ god of war eller Halo eller så på en mobil men yngre generationer verkar inte bry sig om skärmstorlekar osv. så det ligger väl i tiden det här.

Jämför en telefonskärm från 90 talet med en typisk telefon idag så ser du att telefonens skärm är större och bättre på det mesta. Eller en gameboy med en Nintendo switch. Tror inte dagens ungdomar hade uppskattat en svartvit skärm utan bakgrundsbelysning.
Att sony kanske släpper spel till telefoner tyder kanske på att de inte kommer släppa en ny psp.
Med det sagt så passar inte alla "vanliga spel" i bärbart speciellt inte om det ska spelas med pekskärmen som input.
Men många spel fungerar fint.

Medlem

Är inte ett dugg intresserad av mobilspelsbranschen. Hoppas inte detta tar en enda minut av tid från SONYs AAA-spel så att inte dessa verk blir lidande.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Du har ju helt fel, Diablo immortal är suveränt.

Ja du får tycka vad du vill för du har ju en mobil eller hur =D

eld
Medlem
Skrivet av SunShine:

Det märks man börjar bli gammal. Kan inte se mig sitta o spela spel typ god of war eller Halo eller så på en mobil men yngre generationer verkar inte bry sig om skärmstorlekar osv. så det ligger väl i tiden det här.

Så gammal att man glömmer att man satt med sina små buktande crt's och tyckte att 640x480 var highres.

Kidsen idag har mer HIFI upplevelse på sina tablets och mobiler än vad man själv hade med sin pc eller konsol när man själv var liten.

Medlem
Skrivet av Athretil:

Eller så kan man ha två tankar i huvudet samtidigt och skapa bra spel till både mobil, konsol och PC. Det ena utesluter inte det andra

ska vi säga det om spelföretag som väljer att skippa göra spel gjorda för PC för att istället göra halvdana spel som duger åt Mobil marknaden, som dom senare portar över till PC för ja det finns väl någon dum fan som spelar vårat skit där också får vi in lite extra cash. En del av hur jag tänker hör också till utvecklingen av spel. Detta är lite vad jag står på frågan om vad som ska vara primära systemet som dom utvecklar spel till. Frågar du mig tycker jag PC ska vara det primära, sen kan man dumma ner och dra ner på allt så konsolerna kan klara av spelet efter det, MEN som vi vet i dagens läge så görs flesta spel för konsol marknaden (för där ligger det mer pengar) och sen portar dom över spelen till PC och vi får lida med t,ex dåligt UI och väldigt lite grafiska alternativ.

Medlem
Skrivet av eld:

Så gammal att man glömmer att man satt med sina små buktande crt's och tyckte att 640x480 var highres.

Kidsen idag har mer HIFI upplevelse på sina tablets och mobiler än vad man själv hade med sin pc eller konsol när man själv var liten.

Mitt problem är inte de fina skärmarna, utan problemet är snarare kontrollerna, ingen känsla att styra på en pekskärm där dessutom händerna är i vägen för det man bör se, och om man då ska använda handkontroll till så faller väl hela syftet? Än så länge är spelen mest simpla och tråkiga till mobil också men det kommer säkert ändras i framtiden. Kanske bara är gammal men jag spelar knappt nåt på mobil då jag tycker det är skräp.

Medlem

im fine thanks


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av eld:

Så gammal att man glömmer att man satt med sina små buktande crt's och tyckte att 640x480 var highres.

Kidsen idag har mer HIFI upplevelse på sina tablets och mobiler än vad man själv hade med sin pc eller konsol när man själv var liten.

Jag äger allt en sådan där dumbphone ändå.. en rätt bra sådan också och nja.. jag har allt provat o spela lite men jag kommer verkligen inte in i det. Inte min grej. Men kanske har o göra med att jag trivs inte direkt o sitta på ex en buss o spela. Inte riktigt en skön miljö att bli uppslukat av ett spel i och är jag hemma så drar jag hellre igång datorn eller någon av konsolerna o spelar på TVn så en får en betydligt större bild.
Det är det jag är van vid. Yngre generationer verkar kunna sätta sig o spela på sina mobiler vart som helst haha. Fan de svarar juh i telefon medans de skiter till o med.. fucking kids


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar