THQ saknar ett Infinity Ward

Medlem
THQ saknar ett Infinity Ward

anställ mig och låt mig fixa ihop ett team så ska vi göra spel som får infinity ward att blekna...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Nej förfan, inte ett till företag som gör tomma skitspel som infinity ward.

Medlem

Vad de menar är att de saknar en kassako att mjölka P12:or på.

Medlem
Skrivet av Darkst@r:

Vad de menar är att de saknar en kassako att mjölka P12:or på.

kunde inte sagt det bättre själv


signatur

OORRYYEE!!

Inaktiv

Relic är väl THQs studio, eller?

Om ja, står de bakom Company of Heroes, Warhammer och Homworld spelen. Det har lyckats ganska bra!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:

Relic är väl THQs studio, eller?

Om ja, står de bakom Company of Heroes, Warhammer och Homworld spelen. Det har lyckats ganska bra!

Precis, konstigt att han inte nämnde dom.

Inaktiv

Hur var Darksiders igentligen? är sugen på att införskaffa det.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av realin:
Skrivet av Tpiom:

Relic är väl THQs studio, eller?

Om ja, står de bakom Company of Heroes, Warhammer och Homworld spelen. Det har lyckats ganska bra!

Precis, konstigt att han inte nämnde dom.

Kanske för att dessa spelen kräver mer av sin användare ?
Således inte är ett p12 lockbete?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Relic är väl THQs studio, eller?

Om ja, står de bakom Company of Heroes, Warhammer och Homworld spelen. Det har lyckats ganska bra!

Ja det är bra spel, men tyvärr säljer dem inte så som sig bör. RTS är en väldigt nischad marknad och det är många som kopierar spelen för att köra kampanjen och sedan skita i onlinedelen. CoH har väl ca 10 000 som max connectade till sin online realm - från hela världen räknade på samma. Borde säga en del om försäljningssiffrorna då det garanterat är mer folk som fortfarande kör tex WC3 online, och därmed måste ha en legitim kopia.

Medlem

Mjo, THQ:s "Infinaty Ward" skulle väl vara Relic tycker jag. EA:s är nog Dice och Ubisofts är väl antingen Red Storm eller de själva. Sega har Creative Assembly och möjligtvis Sonic Team, även om det sistnämnda inte har gjort så väl det senaste decenniet.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Mjo, THQ:s "Infinaty Ward" skulle väl vara Relic tycker jag. EA:s är nog Dice och Ubisofts är väl antingen Red Storm eller de själva. Sega har Creative Assembly och möjligtvis Sonic Team, även om det sistnämnda inte har gjort så väl det senaste decenniet.

Skulle nog våga påstå att BioWare är EA:s

edit: eller Maxis (som nu inte heter det längre) med titlar som The Sims


signatur

woop woop

Medlem
Skrivet av Aléa:
Skrivet av Hockey Stick:

Mjo, THQ:s "Infinaty Ward" skulle väl vara Relic tycker jag. EA:s är nog Dice och Ubisofts är väl antingen Red Storm eller de själva. Sega har Creative Assembly och möjligtvis Sonic Team, även om det sistnämnda inte har gjort så väl det senaste decenniet.

Skulle nog våga påstå att BioWare är EA:s

edit: eller Maxis (som nu inte heter det längre) med titlar som The Sims

Fast Maxis har varit rätt så tysta. The Sims 3 var ganska osynligt IMO och Spore var rätt så fail.

BioWare kan mycket väl vara "EA:s Infinaty Ward", det tänkte jag inte på
Dock känns Battlefield-serien lika mjölkad som Call of Duty vilket gör Dice lite mer "Infinaty Ward"-ig eller vad man ska säga.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Fast Maxis har varit rätt så tysta. The Sims 3 var ganska osynligt IMO och Spore var rätt så fail.

BioWare kan mycket väl vara "EA:s Infinaty Ward", det tänkte jag inte på
Dock känns Battlefield-serien lika mjölkad som Call of Duty vilket gör Dice lite mer "Infinaty Ward"-ig eller vad man ska säga.

...men samtidigt så ligger sims bland de 5 mest sålda spelen någonsin.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av Aléa:
Skrivet av Hockey Stick:

Mjo, THQ:s "Infinaty Ward" skulle väl vara Relic tycker jag. EA:s är nog Dice och Ubisofts är väl antingen Red Storm eller de själva. Sega har Creative Assembly och möjligtvis Sonic Team, även om det sistnämnda inte har gjort så väl det senaste decenniet.

Skulle nog våga påstå att BioWare är EA:s

edit: eller Maxis (som nu inte heter det längre) med titlar som The Sims

Fast Maxis har varit rätt så tysta. The Sims 3 var ganska osynligt IMO och Spore var rätt så fail.

BioWare kan mycket väl vara "EA:s Infinaty Ward", det tänkte jag inte på
Dock känns Battlefield-serien lika mjölkad som Call of Duty vilket gör Dice lite mer "Infinaty Ward"-ig eller vad man ska säga.

Skulle jag verkligen inte säga.

Skillnaden är att varje Battlefield har gjort något för inte bara franchisen, utan hela FPS genren medan varje CoD spel har varit en kopia av något innan.


signatur
Medlem
Skrivet av draim:

Skulle jag verkligen inte säga.

Skillnaden är att varje Battlefield har gjort något för inte bara franchisen, utan hela FPS genren medan varje CoD spel har varit en kopia av något innan.

Nja, beror nog på vilken häst man håller på.

Min poäng är väl snarare att EA mjölkar Battlefield-serien lika mycket som Activision mjölkar Call of Duty.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av draim:

Skulle jag verkligen inte säga.

Skillnaden är att varje Battlefield har gjort något för inte bara franchisen, utan hela FPS genren medan varje CoD spel har varit en kopia av något innan.

Nja, beror nog på vilken häst man håller på.

Min poäng är väl snarare att EA mjölkar Battlefield-serien lika mycket som Activision mjölkar Call of Duty.

Gör dom säkert, men då Battlefield serien i alla fall tillför något till FPS genren så tänker jag inte klaga på att utvecklingen går fortare!


signatur
Medlem

fasen relic borde ju vara en fin kassako?
Om dem drog tummen ur röven o gjorde ett homeworld 3 i next gen grafik o inte ändrade för mkt i gameplayet så skulle det lätt bli köp

Tja, alla kan inte vara geni, de får nog hitta på något eget...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Infinity Wards suger ju fan hästkuk. MW2 är ett jävla skämt till PC. Inga dedicated servers, ingen PunkBuster. Finns ju fuskande P12:or i varje game och majoriteten av spelen laggar det med i.

Metascore på Steam är 85. Multiplayer delen förtjänar nog inte ens 30 i Metascore.

tl;dr: Infinity Ward förstörde MW2's potential.

1
Skriv svar