Rykte – Snabbare Nintendo Switch släpps i höst

Robot
Rykte – Snabbare Nintendo Switch släpps i höst
Inaktiv

Brukar Nintendo avtäcka "större" nyheter på E3? I varje fall skitkul!

It's not a lake, it's an ocean

E3 känns ju tveksamt, men hoppas att de avtäcker där (eller, tja, visar en film) om ryktena stämmer.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Brukar Nintendo avtäcka "större" nyheter på E3? I varje fall skitkul!

Senaste stora nyheten som de avtäckte på E3 som jag kan komma på var Wii U, vilket var för 10 år sedan.

Medlem

Det ryktas om att de avtäcker den innan E3 då tredjepartsutvecklare vill visa spel som rullar på nya Switch.

Medlem

Väntar hellre ett par år extra och köper ett 'Switch 2'


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Givet köp för mig

Medlem

Köper gärna en snabbare version av Switch men om det inte sker hänger jag inte läpp för det då emuleringen av Switch börjar bli riktigt bra.

Skulle nästan vara lite ironiskt om fler och fler börjar använda emulator (med tanke på att det är Nintendo vi har att göra med och deras syn på emulering) för att spela sina Switch-spel.

Medlem

Känns som att det är dags för en helt ny konsol från Nintendo och då menar jag inte en liten uppgradering som de tänkt här


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Väntar hellre ett par år extra och köper ett 'Switch 2'

Om ett par år så får du nog bara en energisnålare variant. Det är i alla fall min gissning.

2017 - Switch.
2019 - Energisnålare Switch med bättre batteritid.
2021 - Snabbare Switch.
2023 - Energisnålare snabbare Switch med bättre batteritid?

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Om ett par år så får du nog bara en energisnålare variant. Det är i alla fall min gissning.

2017 - Switch.
2019 - Energisnålare Switch med bättre batteritid.
2021 - Snabbare Switch.
2023 - Energisnålare snabbare Switch med bättre batteritid?

Låter inte som nån puckad gissning... Men när kommer Switch 2 då - eller kommer det ens?

Om 5-6 år med en prestanda som klarar av att porta PS5/Series X titlar men fortf handheld?

Nä... 3-4...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag håller mig till min vanliga Switch och väntar tills det kommer något vettigt spel i framtiden.

Dagens mobiltelefoner har liknande prestanda som Switch som man tex kan köra Fortnite på.

ZF
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Köper gärna en snabbare version av Switch men om det inte sker hänger jag inte läpp för det då emuleringen av Switch börjar bli riktigt bra.

Skulle nästan vara lite ironiskt om fler och fler börjar använda emulator (med tanke på att det är Nintendo vi har att göra med och deras syn på emulering) för att spela sina Switch-spel.

Fast hade de flesta av dessa rippat sina egna spel ur sin egen Switch så hade de kanske haft en lite annan syn på det. Kanske. Lite.

Men det är rimligen lika många som gör det som spelar NES på Retropie på det viset.

1
Skriv svar