WoW Classic-'hmmmm!'s

Medlem
WoW Classic-'hmmmm!'s

Är det inte lite konstigt att dom verkar pusha Classic mer än dom pushar 'riktiga' WoW vad gäller marknadsföring?

Är det inte lite efterblivet att börja uppdatera Classic med senare expansioner? Vadå ska det följa x antal expansioner efter då bara i utvecklingen? What's the point of that?

Bam.

P.S. Fokusera på att göra 'riktiga' WoW intressant igen ist?

Bam.


signatur

subterranean homesick alien

Folk vill ju köra dom äldre versionerna. Finns x antal dollar som dom går miste om, om dom låter privata aktörer härja fritt. Önskar fler bolag gjorde som dom.

Medlem

Retail är ett sjunkande skepp, bara att inse.
De är för långt ned i kaninhålet nu för att kunna rädda upp detta.
Vad är nästa steg? Vi har slagits mot den ultimata fienden, Burning Crusade.
Nu har vi gett oss in i paranormala dimensioner för att "döda" döden själv.
Jag må vara bitter, men jag ser ingen väg tillbaks.

Det faktum att de lade till både "Deluxe Edition" och character boost säger väl en hel del om vad Blizzard ser för möjligheter i Classic Vanilla/TBC. De kommer mjölka detta till max innan de behöver utveckla något faktiskt nytt.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Underbart ju! Själv längtar jag till WoTLK classic, den expansionen var så djävulskt bra!


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Fokusera på att göra 'riktiga' WoW intressant igen ist?

Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Folk vill ju köra dom äldre versionerna. Finns x antal dollar som dom går miste om, om dom låter privata aktörer härja fritt. Önskar fler bolag gjorde som dom.

Prioriterar att inte gå miste om pengar? Finns hur många sånna företag som helst.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Är det inte lite konstigt att dom verkar pusha Classic mer än dom pushar 'riktiga' WoW vad gäller marknadsföring?

Är det inte lite efterblivet att börja uppdatera Classic med senare expansioner? Vadå ska det följa x antal expansioner efter då bara i utvecklingen? What's the point of that?

Bam.

P.S. Fokusera på att göra 'riktiga' WoW intressant igen ist?

Bam.

Efter blizz gått ut med att TBC är på gång så fick de frågan, och svaret var att det inte är planerat mer än eventuellt Wotlk, men håller möjligheten öppen om det skulle finnas stor efterfrågan på att fortsätta in i Cata. Är tyvärr en del som inte ser det " efterblivna " eller dramatiska i att det nån gång skulle komma en tex Cata server för de som vill. Jag skulle ej lira det men skulle också vara helt opåverkad så länge de inte skickar server räkningen till mig.

Tror logiken med att " dom borde göra det istället för detta " inte fungerar så bra på företag med 10k anställda och plånkan full med miljarder, de har nog möjlighet att fokusera på båda.

Medlem
Skrivet av abso:

Tror logiken med att " dom borde göra det istället för detta " inte fungerar så bra på företag med 10k anställda och plånkan full med miljarder, de har nog möjlighet att fokusera på båda.

Köper det argumentet...

Tror det jag känner är att det är trist att vi inte verkar leta nästa stora feta MMO längre utan typ gett upp och spelar på nostalgivärde.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Köper det argumentet...

Tror det jag känner är att det är trist att vi inte verkar leta nästa stora feta MMO längre utan typ gett upp och spelar på nostalgivärde.

Det kan jag hålla med om, har ju kommit ut enorma mängder andra MMO:s och de fortsätter komma men ingen verkar lyckas ta över pinnen från WoW. Tror ej det är ett kvalitets problem, men kanske är så att de flesta MMO spel kräver för mycket tid vilket inte spelarna har idag och därmed lättare att bara fortsätta med WoW som man redan kan?

Medlem
Skrivet av abso:

Det kan jag hålla med om, har ju kommit ut enorma mängder andra MMO:s och de fortsätter komma men ingen verkar lyckas ta över pinnen från WoW. Tror ej det är ett kvalitets problem, men kanske är så att de flesta MMO spel kräver för mycket tid vilket inte spelarna har idag och därmed lättare att bara fortsätta med WoW som man redan kan?

Jag tror att man helt enkelt inte knäckt koden för 'nästa generion' mmo.. Om man ser WoW som senaste...

Spel som Destiny och liknande har varit trevligt... Men det känns ändå som en helt annan grej mer eller mindre...

Jag tänker att till slut så kommer det lixom AAA-Valheim som känns plus WoW/Skyrim/Eve I Unreal Engine 5 eller nått i dynamit From Software-tajt design i allt även fast allt finns

Dom bästa spelen i stil med Valheim/Rust osv är ju fortf totala Indiespel som är utecklade av typ 5 nybörjare...

Plötsligt tror jag en riktig typ Blizzard/Bethesda-kaliber studio kommer kunna utvidga det där till något riktigt fräsigt...

Det finns något som är mind-blowing som vi aldrig har sett förut... Är bara inte helt tydligt hur det kommer se ut

Och kommer väl förbli så tills det plötsligt en dag är nått gäng vackra dårar som knäcker koden och spränger allas våra hjärnor..

Känns tyvärr som att dom flesta gamla storstudiosen man kunnat lita på som Bioware och Blizzard med mera med mera har börjat falla sönder... Och alla nya talanger kör ju bara i Indie-studios... Vi behöver massa nya talanger i en stoor studio men där projekten drivs av utvecklarna och är kreativt motiverade snarare än ekonomiskt...


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar