Open world-Pokémon släpps januari 2022

Robot
Open world-Pokémon släpps januari 2022
Medlem

Har inte höga förväntningar på detta. Det enda roliga med Pokémon (imo) nu för tiden är online battles som inte är speciellt balanserat direkt. De skulle behöva någon ny mer kompetent studio som utvecklar Pokémonspel.

Digimon: Cyber Sleuth är ett spel jag mycket hellre rekomenderar om man vill ha en roligare SP upplevelse likt Pokémon som samtidigt är nostalgisk om man kollade på det som barn. MYCKET mer utmanande än Pokémon som går att klara med stängda ögon.

Inaktiv

Ja Diamond och Pearl utspelar sig samtidigt som Gold och Silver, tre år efter Red, Blue, Ruby och Sapphire.

Så detta spelet är alltså ett spel som utspelar sig före alla dem fyra första generationerna.
Som professorn sade i HeartGold och SoulSilver, förr så vandrade alltid ens Pokémon bredvid sin tränare innan man hade Pokébollar. Undrar om det uppmärksammas i detta nya spelet?

Moderator | Testpilot

15 fps incoming.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Är intresserad i att se hur/om de lyckats göra så att det är stabila 30fps. Konceptet låter nice, och det är vad många ha velat ha länge.
Däremot så borde de ha gett projektet till Nintendo, som i sin tur hade gett det till BotW teamet, tror det hade blivit bättre.

Redaktör
Ponny
Skrivet av uberpwnage2.0:

15 fps incoming.

För många fps. Tror inte världen är redo.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

15 fps incoming.

Why?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fatmajk:

Det är ett skämt i det stora hela men:

Trailern vi fått se såg inte bra ut bilduppdateringsmässigt.
Switch är en svag maskin.
Open World Pokemon för en svag konsol är väldigt ambitiöst.

Vi får hoppas på att "Switch Pro" ryktena stämmer, men spelet kommer med stor del ändå behöva fungera på vanliga konsolen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vi får hoppas på att "Switch Pro" ryktena stämmer, men spelet kommer med stor del ändå behöva fungera på vanliga konsolen.

Troligtvis kommer den vara tvungen att fungera på en vanlig Switch. Annars finns en stor chans att Switch ”PRO” kan vara som New Nintendo 3DS att vissa spel fungerar endast till den konsolen.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är ett skämt i det stora hela men:

Trailern vi fått se såg inte bra ut bilduppdateringsmässigt.
Switch är en svag maskin.
Open World Pokemon för en svag konsol är väldigt ambitiöst.

Vi får hoppas på att "Switch Pro" ryktena stämmer, men spelet kommer med stor del ändå behöva fungera på vanliga konsolen.

Fast nu har BotW bevisat att open-world fungerar på Switchen. Det finns väldigt få fps-dips, men den är stabil. Så att ha Open World Pokémon på Switch är inte väldigt ambitiöst i jämförelse, så länge studion vet vad de håller på med. Det är den sista biten som jag oroar mig för "så länge studion vet vad de håller på med".

Moderator | Testpilot
Skrivet av Shamanfox:

Fast nu har BotW bevisat att open-world fungerar på Switchen. Det finns väldigt få fps-dips, men den är stabil. Så att ha Open World Pokémon på Switch är inte väldigt ambitiöst i jämförelse, så länge studion vet vad de håller på med. Det är den sista biten som jag oroar mig för "så länge studion vet vad de håller på med".

Väldigt få... Ja okej. Det får jag nog ta och inte hålla med om.

Jo med tanke på studion är det väldigt ambitiöst, lite som du är inne på. SwSh rullade sämre än Botw : )


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar