En vecka kvar till 35 års jubileet för Dragon Quest

Inaktiv
En vecka kvar till 35 års jubileet för Dragon Quest

Den 27 maj 1986 släpptes det första Dragon Quest till Famicom i Japan. I USA fick man vänta tills 1989 innan detta spelet kom översatt och då under namnet Dragon Warrior eftersom det redan fanns ett annat spel till NES som hette Dragon Quest.
Här i Europa fick vi vänta tills Dragon Quest VIII släpptes till Playstation 2 om vi inte såg till att skaffa dem tre första spelen till Gameboy från Amerika. (Eftersom Gameboy inte var regionslåst)

Nu har det snart gått 35 år sedan dess och nästa vecka kommer det lite nytt om just detta firandet.

Men vad kommer vi få se?
Det har pratats lite om att Dragon Quest XII är under utveckling så vi kanske får se glimtar från det spelet första gången.
Dragon Quest Builders 3 skulle eventuellt kunna avslöjas.
Sen har ju Dragon Quest X inte fått någon engelsk översättning och namnet på världen där detta spelet utspelar sig nämndes förra året när dem diskuterade 35 års jubileet som skulle komma i år. Så det finns en möjlighet att det också kommer hit.

Detta är nog dem tre mest troliga spelen som dem kan avslöja men sen finns det ju dem som vill se en Dragon Quest IX remake eftersom detta spelet än så länge bara finns till DS. Själv skulle jag vilja se att trilogin Dragon Quest IV, V och VI kommer, jag skulle verkligen uppskatta Android/iOS versionerna av dessa spelen portade till dagens konsoler.

Rösta gärna på ert favorit spel i huvud serien antingen här i en av mina tidigare bloggar eller här på FZ egna röstning.

Uppdatering:

Nu har det visats och detta är vad vi fick se:

Dragon Quest: Keshikeshi
Ett pusselspel till mobilen.

Dragon Quest X: Online - version 6
Nästa version av online spelet Dragon Quest X.

Dragon Quest X: Offline
Dragon Quest X för dem som inte vill spela det online. Spelet ser lite gulligare ut men storyn är den samma.

Dragon Quest III: HD 2D Remake
En helt ny remake av klassikern Dragon Quest III.

Dragon Quest Treasures
Ett spel, skattjakts spel, som utspelar sig när Erik och Mia från Dragon Quest XI var små.

Dragon Quest XII: The Flames of Fate
En ny del i Dragon Quest historien. Den här gången ett lite mörkare spel.

Inaktiv

Imorgon klockan 05:30 på morgonen så kommer dem sända sitt firande och då får vi se vad det kommer avslöjas för något kring Dragon Quest.

Kommer det något nytt Dragon Quest Heroes, eller kanske Dragon Quest Builders 3?
Kommer det avslöjas någon helt ny typ av Dragon Quest spel?

Vi får se imorgon.

Medlem

Haha, vad tokigt!

Jag delar både födelsedag och födelseår med denna spelserie. Det ska bli spännande att se vad de avtäcker idag!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Inaktiv
Skrivet av Hanzo:

Haha, vad tokigt!

Jag delar både födelsedag och födelseår med denna spelserie. Det ska bli spännande att se vad de avtäcker idag!

Ett stort Grattis på 35 års dagen!

Inaktiv

Dragon Quest: Keshikeshi
Ett pusselspel till mobilen.

Dragon Quest X: Online - version 6
Nästa version av online spelet Dragon Quest X.

Dragon Quest X: Offline
Dragon Quest X för dem som inte vill spela det online. Spelet ser lite gulligare ut men storyn är den samma.

Dragon Quest III: HD 2D Remake
En helt ny remake av klassikern Dragon Quest III.

Dragon Quest Treasures
Ett spel, skattjakts spel, som utspelar sig när Erik och Mia från Dragon Quest XI var små.

Dragon Quest XII: The Flames of Fate
En ny del i Dragon Quest historien. Den här gången ett lite mörkare spel.

Inaktiv

Av dessa spelen som avslöjades så hoppas jag att offline spelet av Dragon Quest X kommer få en engelsk översättning.

Dragon Quest XII bekräftade dem i alla fall att det skulle släppas över hela världen även att man bara fick se hur loggan ser ut.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Ett stort Grattis på 35 års dagen!

Tackar!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Här börjar streamen!

23m38s


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Snygg teaser på ett sprillans nytt spel här!

Oj, det var ju en massa announcements!
Ska kolla klart på filmen ikväll.

ZeldasCastle, jag såg att du fixat en lista på alla announcements, tackar!

Mobilspelet heter

Dragon Quest: Keshikeshi

https://novacrystallis.com/2021/05/dragon-quest-keshikeshi-an...


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Inaktiv
Skrivet av Hanzo:

ZeldasCastle, jag såg att du fixat en lista på alla announcements, tackar!

Mobilspelet heter

Dragon Quest: Keshikeshi

https://novacrystallis.com/2021/05/dragon-quest-keshikeshi-an...

Tack själv för namnet på spelet:)

Inaktiv

Jag klarade av första Dragon Quest idag för första gången. Men jag tyckte DragonLord var mycket enklare än vad jag trodde innan.

Medlem

Som utlovat streamar jag lite Dragon Quest. Blir dock inte trean utan elvan jag kör, tydligen skall det vara en bra inkörsport. Om det faller i smaken blir säkert trean intressant. Dessutom var det ju rea idag på DQ11 pga avslöjandet, så blev givet.

Kör igång runt kl 20 om man vill ramla in

https://www.twitch.tv/gubbgamern

Inaktiv
Skrivet av Gubbgamern:

Som utlovat streamar jag lite Dragon Quest. Blir dock inte trean utan elvan jag kör, tydligen skall det vara en bra inkörsport. Om det faller i smaken blir säkert trean intressant. Dessutom var det ju rea idag på DQ11 pga avslöjandet, så blev givet.

Kör igång runt kl 20 om man vill ramla in

https://www.twitch.tv/gubbgamern

Det gör du rätt i. Elvan är väldigt bra.
Blir det i 3D eller 2D du kommer spela i?

Oavsett vilket du gör så tycker jag att du borde göra en ny genomspelning i det andra läget sen.
Även att det är samma story så finns det små saker som skiljer som gör att det ändå blir värt att få uppleva spelet i både 3D och 2D.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Det gör du rätt i. Elvan är väldigt bra.
Blir det i 3D eller 2D du kommer spela i?

Oavsett vilket du gör så tycker jag att du borde göra en ny genomspelning i det andra läget sen.
Även att det är samma story så finns det små saker som skiljer som gör att det ändå blir värt att få uppleva spelet i både 3D och 2D.

Jag kommer nog att byta en del mellan dem, mest för att se skillnaden. Men generellt gillar jag pixlar mer än polygoner.

Inaktiv

Jämför Dragon Quest III till Switch med Dragon Quest III HD 2D.
Ganska intressant faktiskt.

1
Skriv svar