Framtiden för Sonic avtäcks – från 18:00!

Robot
Framtiden för Sonic avtäcks – från 18:00!
Testpilot

Sonic Mania...2! Om jag får drömma lite

ZF
Medlem
Medlem
Skrivet av Mutumba:

Sonic Mania...2! Om jag får drömma lite

Sonic Mania kan vara en av de bästa sonic spelen som någonsin producerats, men originalen som kom till sega megadrive kommer nog stå mig varmast om hjärtat.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent

Haha. Bara jag som tyckte det här "eventet" var totalt klappkasst?

Kort, bara gimmickprylar och "mer info kommer sedan" och så ett "stort avslöjande i slutet" som var ett 10 sekunders intetsägande klipp för något nytt Sonicspel 2022 och sedan slut.

Moderator | Testpilot

Det där sög. 15 minuter av inget vettigt överhuvudtaget.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

It's not a lake, it's an ocean

Ja, det där var ju inte mycket. En del jag ser fram emot, men väldigt vagt. Förutom Sonic Colors Ultimate då.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Garvade läppen av mig så dåligt, o hiphop merch verkligtn haha.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Testpilot

Segt (hehe) event men ja det kommer något nytt spel nästa år i alla fall.

Skribent

Ett nytt "Sonic and all stars racing transformed" satt jag och hoppades på, men det sket sig!

Medlem

Sonic Adventure 3?

Inaktiv
Inaktiv

Kollade snabbt igenom videon men jag blev intresserad av Sonic samlingen med ettan, tvåan, trean, Sonic & Knuckles och Sonic CD.
Trean har ju varit väldigt svårt att få tag på under ett tag nu.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Kollade snabbt igenom videon men jag blev intresserad av Sonic samlingen med ettan, tvåan, trean, Sonic & Knuckles och Sonic CD.
Trean har ju varit väldigt svårt att få tag på under ett tag nu.

Blir något uttjatat att höra "...like you have NEVER experienced it earlier" gång efter annan då Sega portar Sonic 1-3 vartannat år. Jag hade hoppats på en utannonsering på en Master System Mini eller varför inte ett DreamCast mini...


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Inaktiv
Skrivet av Roten:

Blir något uttjatat att höra "...like you have NEVER experienced it earlier" gång efter annan då Sega portar Sonic 1-3 vartannat år. Jag hade hoppats på en utannonsering på en Master System Mini eller varför inte ett DreamCast mini...

När portade dem Sonic 3 senast? Var varken med på Mega Drive Mini eller Mega Drive Collection.
Senast jag såg trean måste ha varit till Wii tror jag att det var.

Ja helt klart skulle det vara kul med en Master System Mini. Med tanka på tidigare mini konsoler så skulle det bli väldigt bra.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

När portade dem Sonic 3 senast? Var varken med på Mega Drive Mini eller Mega Drive Collection.
Senast jag såg trean måste ha varit till Wii tror jag att det var.

Ja helt klart skulle det vara kul med en Master System Mini. Med tanka på tidigare mini konsoler så skulle det bli väldigt bra.

Sonic 3 har släppts på Saturn, PC, Gamecube, PS2, Xbox, Xbox 360, PS3, DS, Wii (virtuellt endast) samt till Steam!

Vi får se hur det blir med fler minikonsoller, har inte hört något på ett tag nu. Segas Gamegear mini gick nog inte så bra (hur sjutton tänkte man med den storleken?) likväl som PlayStation mini. Nintendo får nog ta steget att göra en N64 mini först, då kanske andra kan haka på!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Inaktiv
Skrivet av Roten:

Sonic 3 har släppts på Saturn, PC, Gamecube, PS2, Xbox, Xbox 360, PS3, DS, Wii (virtuellt endast) samt till Steam!

Vi får se hur det blir med fler minikonsoller, har inte hört något på ett tag nu. Segas Gamegear mini gick nog inte så bra (hur sjutton tänkte man med den storleken?) likväl som PlayStation mini. Nintendo får nog ta steget att göra en N64 mini först, då kanske andra kan haka på!

Alla är gamla enheter som det släpptes till.
Visste att det släpptes ofta under den tiden tills det tog slut på det.
Vissa påstår att detta beror på att han som gjorde musiken (vill inte nämna honom eftersom han äcklar mig) till spelet dog 2009. Om det stämmer eller inte vet jag inte men ändå kul att det äntligen släpps igen efter mer än 10 år.

Ja, Nintendo skulle nog få en Nintendo 64 att sälja väldigt bra men Sony hade nog lite för bråttom när dem släppte sin Playstation Classic.
Det fanns ju flera spel som fansen skrek efter till Playstation Classic som inte följde med, hade dessa spelen varit med så hade nog den sålt betydligt bättre.

Medlem

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Sonic var kul när det begav, tidigt 90-tal. Inget jag går igång på nu direkt.

Medlem

Hahaha fulaste sonic jag sett

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Vissa påstår att detta beror på att han som gjorde musiken (vill inte nämna honom eftersom han äcklar mig) till spelet dog 2009.

Får man vara fräck och fråga varför han äcklar dig?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Får man vara fräck och fråga varför han äcklar dig?

För att jag inte gillar pedofiler.
Sen gillade jag honom själv under den tiden eftersom han gjorde en låt med Paul McCartney som jag gillar och sade ifrån om någon sade att han var pedofil.
Men mer och mer bevis kom ju upp om att han verkligen hade utnyttjat dessa barn och skulle han ha levt idag så är det en mycket större chans att han hade åkt dit för det.
Äcklas av mig själv när jag tänker på att jag litade mer på honom än offren.

Så just nu är jag väl lite som Jan Malmsjö var när han inte ens ville höra Mikael Persbrandts namn.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

För att jag inte gillar pedofiler.
Sen gillade jag honom själv under den tiden eftersom han gjorde en låt med Paul McCartney som jag gillar och sade ifrån om någon sade att han var pedofil.
Men mer och mer bevis kom ju upp om att han verkligen hade utnyttjat dessa barn och skulle han ha levt idag så är det en mycket större chans att han hade åkt dit för det.
Äcklas av mig själv när jag tänker på att jag litade mer på honom än offren.

Så just nu är jag väl lite som Jan Malmsjö var när han inte ens ville höra Mikael Persbrandts namn.

Alright, då förstår jag. Tack för svar, lärde mig något nytt 👍


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av anon_326145:

För att jag inte gillar pedofiler.
Sen gillade jag honom själv under den tiden eftersom han gjorde en låt med Paul McCartney som jag gillar och sade ifrån om någon sade att han var pedofil.
Men mer och mer bevis kom ju upp om att han verkligen hade utnyttjat dessa barn och skulle han ha levt idag så är det en mycket större chans att han hade åkt dit för det.
Äcklas av mig själv när jag tänker på att jag litade mer på honom än offren.

Så just nu är jag väl lite som Jan Malmsjö var när han inte ens ville höra Mikael Persbrandts namn.

Blev inte alla fall nedlagda i brist på bevis? Känns lite som att föräldrarna (genom sina barn) ville åt hans förmögenhet.
Så här skrev NY Times för två år sedan. https://www.nytimes.com/2019/01/31/arts/music/michael-jackson...

Inaktiv
Skrivet av Patashnic:

Blev inte alla fall nedlagda i brist på bevis? Känns lite som att föräldrarna (genom sina barn) ville åt hans förmögenhet.
Så här skrev NY Times för två år sedan. https://www.nytimes.com/2019/01/31/arts/music/michael-jackson...

Då ska du se den senaste dokumentären som kom för några år sedan.
I denna dokumentär så är det två av dem som skyddade honom under 90-talet som berättar och efter det kan jag inte längre säga att det skulle bero på föräldrarna.

Medlem

Gillade verkligen smyckena men att betala 800+ för ett smycke är ingenting som lockar mig. King Ice är en ganska dyr på sina smycken.

1
Skriv svar