Dragon Quest XII är "ett Dragon Quest för vuxna", medan remaken av trean är Octopath-lik

Robot
Dragon Quest XII är "ett Dragon Quest för vuxna", medan remaken av trean är Octopath-lik

En rad nya och "nya" Dragon Quest-spel avslöjade.

#dragon-quest, #dragon-quest-xii, #square-enix


Moderator | Testpilot

Riktigt taggad på DQ3 remake i Octopath anda. Horii sa också att det finns planer på att göra likadant med DQ1 och DQ2, då detta är ett test för att kunna göra liknande remakes med andra spel.

Chrono Trigger och FF6 snälla!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Då Dragon Quest är en favoritserie så var klockan såklart ställd.
Mycket taggad på 12 och remake på 3. Hoppas nu att det säljer tillräckligt för att motivera remakes på fler spel i den stilen!

Testpilot

Riktigt mysigt att se DQ III i Octopath Traveller grafik hoppas att SE gör något mer spel i den stilen, men kanske inte för många remakes.

Svårt att säga något om DQ XII ännu.

Inaktiv

Läste att Dragon Quest XII ska ha Unreal Engine 5 så det lär ju se snyggt ut. Bara det blir fortsatt turn-baserad strid.
DQ III ska bli riktigt kul att spela, ser tvärmysigt ut.

Medlem

Remaken av 3:an såg alldeles magisk ut. 12:an låter även det intressant. Kan det få ett combat system likt den vi såg i FF7 remaken månntro?

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Kan det få ett combat system likt den vi såg i FF7 remaken månntro?

Hoppas inte det, även om det funkar bra i FF7R så är ändå turn-baserat mycket roligare.

Inaktiv

Är själv väldigt nyfiken på om Dragon Quest X: Offline kommer hit till väst när inte Dragon Quest X: Online har gjort det på snart tio år, nästa år.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326145:

Är själv väldigt nyfiken på om Dragon Quest X: Offline kommer hit till väst när inte Dragon Quest X: Online har gjort det på snart tio år, nästa år.

På strömmen lät det som att det bara var Japan, just nu i alla fall.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

På strömmen lät det som att det bara var Japan, just nu i alla fall.

Jo det var ju det.
Det var väl typ bara Dragon Quest XII som dem sade konkret att det kommer släppas i hela världen.

Men eftersom vi fått alla andra spel i serien så borde ju någon version av tian tillslut hitta hit med.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326145:

Jo det var ju det.
Det var väl typ bara Dragon Quest XII som dem sade konkret att det kommer släppas i hela världen.

Men eftersom vi fått alla andra spel i serien så borde ju någon version av tian tillslut hitta hit med.

DQ3 Remake ska också släppas i hela världen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

DQ III remake såg mysigt ut, vad än DQ XII kommer att bli är jag taggad, mature och val som påverkar storyn låter iaf lockande.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Gnällkuk

Aldrig förstått varför man inte bara översätter framgångsrika spel och släpper dem på andra marknader? Måste ju vara sjukt liten investering? Någon som vet?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

DQ3 Remake ska också släppas i hela världen.

Så två av sex spel vet man alltså kommer hit.

Tror du inte lite att tanken med att göra ett nytt offline spel av Dragon Quest X är för att det ska finnas kvar den dagen servrarna stängs och att det kanske är lättare att släppa den världen över också tillslut???
Lite nyfiken på hur andra tänker.

Jag har själv talat om det förut att jag skulle vilja att Final Fantasy XI blir ett offline spel eftersom man bara kan spela det på privata servrar idag.

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Aldrig förstått varför man inte bara översätter framgångsrika spel och släpper dem på andra marknader? Måste ju vara sjukt liten investering? Någon som vet?

Översättningen kräver mycket tid och resurser, helst när de också brukar försöka göra det för flera språk för att nå ut bättre exempelvis i Europa.

Dragon Quest har också aldrig varit överdrivet populärt utanför Japan. Dragon Quest 11, det nyaste, är väl det ända som verkligen slagit igenom riktigt ordentligt.

8an som kom till PS2 som ansågs vara en "hit" och sålde bara runt 430 000 kopior i USA och 720 000 i Europa, men det var mycket reklampengar som gick åt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Översättningen kräver mycket tid och resurser, helst när de också brukar försöka göra det för flera språk för att nå ut bättre exempelvis i Europa.

Dragon Quest har också aldrig varit överdrivet populärt utanför Japan. Dragon Quest 11, det nyaste, är väl det ända som verkligen slagit igenom riktigt ordentligt.

8an som kom till PS2 som ansågs vara en "hit" och sålde bara runt 430 000 kopior i USA och 720 000 i Europa, men det var mycket reklampengar som gick åt.

Spelet är ju redan klart, översättningen tar tid absolut men att det skulle vara dyrt har jag väldigt svårt att förstå.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Bara de inte gör en Final Fantasy med stridssystemet i XII! Jag älskar "vanlig" JRPG turn-based och det finns för få spel med det formatet.

Skribent
Skrivet av Mutumba:

Riktigt mysigt att se DQ III i Octopath Traveller grafik hoppas att SE gör något mer spel i den stilen, men kanske inte för många remakes.

Svårt att säga något om DQ XII ännu.

Jag kan väl tycka det remake:as för mycket idag. Men fan, ge mig ett FF6 i Octopath Traveller grafik, det om något hade suttit som en smäck!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tycker det är lite missvisande att säga att remaken är i Octopath-anda. Den grafiska stilen kallas HD2D, själva "andan" med Octopath är ju åtta separata livsöden som vävs samman till en helhet. Men ja, HD2D är så. jävla. vackert!

Varför görs det inte ett Pokémon i den här stilen? Eller en HD2D-remake på A Link to the Past *dreglar floder*

1
Skriv svar