Blizzard ställer in Blizzcon 2021

Robot
Blizzard ställer in Blizzcon 2021
Inaktiv
Medlem

VA.. Men jag som var beredd att se detta. Har ju även en fulladdad telefon redo bara för Blizzcon!
Mycket besviken


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Blizzard är la glada över det, de har säkerligen bara skräp å tråkiga mobilspel att visa upp ändå, så att nu få en bekväm ursäkt att undvika att återigen visa att nej, blizzard är inte gamla goa blizzard, tackar de väl inte nej till.

Saknar hur det var förr, när man hörde tristrams melodi spela igen åtta år efter diablo 2 släpptes och hela publiken (och en själv) blev helt galna.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Blizzard är la glada över det, de har säkerligen bara skräp å tråkiga mobilspel att visa upp ändå, så att nu få en bekväm ursäkt att undvika att återigen visa att nej, blizzard är inte gamla goa blizzard, tackar de väl inte nej till.

Saknar hur det var förr, när man hörde tristrams melodi spela igen åtta år efter diablo 2 släpptes och hela publiken (och en själv) blev helt galna.

När jag blir hypad av något Blizzard relaterat är det en bitterljuv känsla. Å ena sidan blir man sugen på att se mera! Å andra sidan är man rädd för att bli besviken. De stora pengarna i denna industrin finns inte längre i core-fans.

Man förstår ju att de vill sälja mot mobilmarknaden och Kina, men för mig är att byta ut konsol/pc mot mobiltelefon som att byta ut fredagsrödvinet mot T-röd.

eld
Medlem
Skrivet av philgapin:

När jag blir hypad av något Blizzard relaterat är det en bitterljuv känsla. Å ena sidan blir man sugen på att se mera! Å andra sidan är man rädd för att bli besviken. De stora pengarna i denna industrin finns inte längre i core-fans.

Man förstår ju att de vill sälja mot mobilmarknaden och Kina, men för mig är att byta ut konsol/pc mot mobiltelefon som att byta ut fredagsrödvinet mot T-röd.

De vill såklart ha båda marknaderna, annars hade de inte lagt energi på diablo 4 och en perfekt diablo 2 remaster.

Avstängd

Attans! Jag som sååå såg framemot Diablo: Immortal!!! T_T /s

Skribent
Skrivet av AplAy:

Attans! Jag som sååå såg framemot Diablo: Immortal!!! T_T /s

Eller hur! Jag som gått och skaffat telefon och allt.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Eller hur! Jag som gått och skaffat telefon och allt.

Medlem

Att det är jobbigt att få ihop är sant men ännu mera sant är att Blizzard inte har något nytt eller spännande att visa upp. Det enda som hade varit roligt med ett riktigt Blizzcon hade varit att se cosplay tävlingen. Blizzard hade blivit tvingade att prata om Immortsnark om de valde att hålla ett vanligt Blizzcon, vilket är en marknad som nästan bara tilltalar länder inom Asien.

Medlem

Tänk, bara tänk...om de hintat om ett Wow 2....

Medlem
Skrivet av KingCobra:

Tänk, bara tänk...om de hintat om ett Wow 2....

... till mobiler!

1
Skriv svar