Diskutera – Vilket spel ser du helst läckt info om?

Medlem

Vill veta om Konami har licensierat ut MGS serien och vill veta till vem.

Det bästa hade varit om Sony köpte licensen och den lät Kojima producera spelet xD

Medlem

Fallout 5 by InXile.

Medlem

Beyond Good & Evil 2.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Moonstone 2

Kingdom Come 2

Avp 3, utvecklad av Monolith

C&C Generals 2 utvecklat av Westwood veteraner.

Daggerfall 2 utvecklat av Obsidian

Jedi Knight Outcast/Academy 2

SWAT 5

Crysis 2

Deus Ex 2

Supreme Commander 2

System Shock 3

Samtliga exklusivt PC.

Inaktiv

Phantasy Star V, inget onlinetjafs.

Medlem

Little Big Adventure 3!

Medlem

Leaks är uppskattat såvida det inte avslöjar allt för mycket. Battlefield som exempel är bra för min del, det gör mig bara hajpad.
Den mest aktiva leaken(eller ryktet) är nog Final Fantasy Origin av Team Ninja. Hoppas verkligen det stämmer.

Medlem

Ingen alls.
Hatar att behöva vänta ett eller flera år på ett spel.
Vill att annonseras idag och släpps i morgon

Hur svårt ska det va

KoP
Medlem

Last Ninja 4.

Medlem

Fuskar och skriver ett inlägg till.

Bloodborne Remaster.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Redaktör

Portal 3.

Eller egentligen vad som helst i singleplayer-väg från Valve. De tar alldeles för många år på sig, men varje gång de faktiskt släpper nåt golvas man av hur vansinnigt hög kvalitet de håller. Som Half-Life Alyx och Portal 2. Så Valve-nytt hör jag gärna asap.


signatur
Medlem

En liten HL3-läcka hade ju suttit fint.. Tänk om de hade hittat på något nytt kul i samma storlek som fysiken som HL2 kom med, vad nu det skulle kunna vara

Medlem

Grand Theft Auto 6............. Enough Said....
___________________________________________

Sedan skulle jag gråta av lycka om det läcktes info om ett nytt Deus Ex och Thief. Half-Life 3 är ju givet på listan.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Vill inte ha läckor. Leder oftast till att folk/media överhypear spelen samt kan förstöra överraskningen som studion hade planerat.

Medlem

Purple Box med alla 3:or i Valves portfölj!

Djupt försjunken i Tristram med omnejd just nu, så måste nog nämna Diablo 4.

Sedan vill jag se en själslig uppföljare till Rocket League eller konkurrent som inte går i säng med någon av de stora.

Ignition..

Death Rally..

Little Big Adventure..

Moonstone..

En generell tillbakagång till spelglädje, mer fokus på split-screen och couch-coop.

Medlem

Spel som jag spelat och haft goda minnen, dvs i efterhand. Utvecklingsprocessen, interna beta-stadier osv.

Ett exempel är Pokémon som "nyligen" fick läckor om Gold/Silver, med gamla builds och helt andra Pokémon som aldrig såg dagens ljus. Två olika läckor som visade ganska olika saker. Var spännande! Föreslår att googla på Spaceworld-läckorna.

Även tyckt om att se screenshots från tidiga alfa-stadier av WoW. Sjukt fascinerande, det ser ut som en helt annan motor.

Det jag inte tycker om är läckor om kommande spel. Det känns som om 80% egentligen är planterad marknadsföring som (vad heter prey upon på svenska?) nyhetstörstande entusiaster. Spekulativt och känsla, som sagt, inte fakta.

Dessutom är jag inte en fan av spoilers eller hajp. Jag vägrar se trailers av alla slag. Film, spel, you name it. Vägrar, och stänger av TVn om jag har den på (dvs varannan månad) när trailers kommer på. Hajp ger mig ingenting. Det är viktigt för marknadsföringen för dem, men inte för mig. Om jag hajpar någonting kommer jag bara bli besviken, så jag besparar mig hellre det.

Medlem

Nästa Fallout.

Medlem

Är ganska ointresserad av läckor dock skulle Little Big Adventure 3 göra mig helt lyrisk. Skulle också gärna se en uppföljare till sleeping dogs.

Medlem

Nytt Metal Gear - om det existerar.

Medlem

Elder Scrolls VI.

Tänkte först skriva Mass Effect 4, men inser att det är ett spel som jag vill gå in i helt blind.

Edit: Witcher 4 vore också trevligt att se en läcka om. Mest för att jag vill se ytterligare ett spel i den världen.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Nytt Mega man legends!


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Skulle vilja tillägga att med ”läcka” föredrar jag, som många andra nämner i tråden att de inte vill få för mycket info/hype, att man bara får en kort glimps/teaser på att nåt är i görningen.

T.ex hur Elden Ring marknadsförts hittills (minimal info).

Medlem

Föredrar att få en genomtänkt presentation av spel jag skulle vilja spela i framtiden, men myser ändå när det läcker info om spel som blivit fan-favoriter genom åren, trots utebliven mainstream-appeal. Då tänker jag på KotOR 3, Battlefront 3 (det ursprungliga, inte Dice), och Shenmue 3, för att nämna de som ligger närmast hjärtat på mig.

Generellt så är det väl kul att se läckor om spel som är nerlagda, så inte informationen om dem sitter inlåst i nåt förråd nånstans.

Medlem

Mass Effect 4

Medlem

Vill se mer av Callisto Protocol, Fallout 5?, Spiderman 2

Medlem

Black & White 3

Medlem

Är inte så förtjust i läckor från nya spel. Då föredrar jag officiella nyheter, gärna kontinuerliga smånyheter, utvecklardagböcker, bakomkulissernavideor etc. Då får man ju se en del, på ett sätt som utvecklarna kan styra bort från massiva spoilers och felaktiga förväntningar. Läckor innehåller ju ofta stora spoilers som förstör spelupplevelsen när man har spelet i handen och vet vad som ska hända.

Däremot gillar jag läckor från gamla spel: beta-material, alternativa byggen, tidiga koncept etc. Då kan man spekulera i vad som kunde ha blivit av dessa spel, få en kul inblick i den kreativa processen och kunna kverulera med andra på diverse forum om det. Ett av mina ljuvaste spelminnen var när jag i internets barndom grottade ned mig totalt i Ocarina of Time-leaks på Gamefaqs-forumet.

Medlem

Utan tvekan Settlers 8, vi behöver fler "mysspel" . Det har varit helt dött från nyheter i ett år så risken är väl stor att Ubisoft har slängt det i papperskorgen, men drömma kan man alltid. Det, eller ett nytt fable.

12
Skriv svar