Videor med Far Cry 6-gameplay har läckt innan Ubisofts avtäckande

Medlem

Tänk om vi kunde få skip cutscenes denna gång. Vill så gärna spela om de gamla men orkar inte med alla phsyco cutscens på vallmofälten etc... avskyr dom första genomspelningen men andra pallar jag inte med.

Medlem

Jag vägrar skjuta på en röd gastunna igen.

Medlem
Skrivet av noyart:

Såg väldigt snyggt ut, men gameplay såg ut o vara det gamla vanliga. Massa kaos. Blir troligen inget köpt denna gång heller. Blev så otroligt besviken på FC5, vilket var som att spela 3-4 igen men med ett nytt skin, har inte kunnat släppa eftersmaken.
Hahaha skulle inte förvåna mig att det hela börjar med att man blir fångad, ska avrättas och något händer så du får chansen att springa medan fienden ropar och skjuter efter dig 😂

Håller med. Ända sedan Far Cry 3 kom ut så har dom kopierat och klistrat in med lite snyggare grafik. Det är lite synd att dom inte fördjupar och förnyar lite mer. Sen så är den öppna världen i Far Cry helt algoritm baserat där slumpmässiga händelser utspelar sig vart 20nde sekund, som att en bil med gisslan kör förbi en på vägen, eller en lastbil kommer som man ska ta sönder, eller att en fiende patrull spawnas in och går omkring, väldigt meningslösa saker. Kunde dock inte bedöma så mycket på denna trailer, men man känner sig rätt färdig på FarCry konceptet.

Medlem

Hade personligen velat ha mer destruction och gore, lite tråkigt när en explosion bara får fienden att ramla ihop och typ inget händer med omvärlden.

Medlem

Kanske snarare Ubisoft "råkade läcka"...

Avstängd
Skrivet av brunnlake:

Vad är det som göra att tredjepersonsvy funkar bättre? Själv föredrar jag alltid förstapersonsvy. Undviker tom vissa spel med endast tredjepersonskamera.

Då har du missat många bra spel. Zelda, witcher 3, alla Assassins creed. Jävlar vad du gått miste om spel alltså. Jag undviker spel i förstaperson, dom suger oftast.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av bopp:

Tycker FC alltid är underhållande, men eftersom det ska vara raytracing den här gången, så blir det att vänta tills nytt kort. Nästa höst? Försökte se vilken typ av raytracing de stoppat in, men kunde inte avgöra. Trodde det var reflektioner och viss belysning, som i RE Village, med tanke på att det är AMD som sponsrar, men det var isf inte glasklart eller i alla lägen isf.

Eller så är det som AMD sa igår på Sweclockers live, att de gör en avvägning och blandar raytracade reflektioner och SSR av prestandaskäl. Det gör ju även Metro Exodus Enhanced Edition, så det är väl det mest optimala i praktiken än så länge om det ska bli spelbart för den stora massan. Far Cry 6 vore också ett bra spel att utannonsera FSR med för AMD, Eftersom det är Computex nästa vecka skulle det kunna passa in i ryktena att FSR kommer snart.

Vad är FSR?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Vad är FSR?

FSR står för Fidelity FX Super Resolution, namnet på vad som tros vara AMDs svar på Nvidias uppskalningsteknik DLSS.

Det ryktas att FSR ska presenteras i juni. Youtubekanalen Moore´s Law is Dead hävdade för några dagar sedan att han sett drivrutinerna som förbereds för det:

12
Skriv svar