Syberia-skaparen Benoît Sokal är död

Robot
Syberia-skaparen Benoît Sokal är död

Avled igår efter lång tids sjukdom.

#benoit-sokal, #syberia


Rest in Peace!

Medlem

R.i.p! Fantastiskt bra spel!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Redaktör
Ponny

Tack för mycket finstämt pekande och klickande. De första två Syberia-spelen är lite av min digitala yoga.


signatur

En Bamseponny av folket

Testpilot

Tråkigt ser fram emot det nya Syberia spelet. Mysiga och lite annorlunda, något som behövs i spelvärlden!

Medlem

Det var tråkigt att läsa, jag (och förhoppningsvis många fler) kommer minnas honom länge genom de fantastiskt vackra spelen Syberia och Syberia II.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Medlem

Tråkiga nyheter, äger båda spelen men har bara testat första men det blev aldrig att jag körde klart det och jag har länge tänkt spela det igen men det finns på tok för många spel och för lite tid att spela alla spel jag vill spela. Kommer nog bli ett spel jag kör under årets FZ Challenge, om det blir av i år igen, dock finner jag äldre spel vara betydligt mer tidskrävande än nyare spel då de ofta har lösningar som det tar ett tag att komma på, detta gäller i synnerhet LucasArts-liknande spel och jag vill minnas att Syberia är ett sådant. Hur som helst väldigt tråkiga nyheter, R.I.P. Benoît Sokal.

Fragtjuv

Det var tråkigt att höra. Amerzone var även det ett fantastiskt äventyr att ta sig igenom.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

RIP.
Mycket vackra och unika spel.

Medlem

RiP

Aldrig lirat dessa Syberia spel men äger 2an.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

ZF
Medlem

Trist, frankobelgiska serietecknare brukar ju vara långlivade.

Har också kastat ett öga på dessa spel ibland, men aldrig blivit riktig klar över var man behöver börja och hur de är.

Fått intrycket att de är lite halvvägs mellan Monkey island och Myst. Men det kanske bara är stilen som luras?

Medlem

Gillade skarpt spel 1&2! Tråkig nyhet.

Medlem
Skrivet av ZF:

Trist, frankobelgiska serietecknare brukar ju vara långlivade.

Har också kastat ett öga på dessa spel ibland, men aldrig blivit riktig klar över var man behöver börja och hur de är.

Fått intrycket att de är lite halvvägs mellan Monkey island och Myst. Men det kanske bara är stilen som luras?

Monkey Island känns nog inte helt rätt, jag hade nog valt något lite mer seriöst att jämföra med, men du kanske menar peka-och-klicka spel rent generellt? Myst däremot tycker jag fångar känslan lite bättre

Frilansare

Tråkigt. Första syberia är ett spel som jag nästan minns frame för frame, trots dess brister. Stor kultur.

Medlem

Känner sig gammal nu då folk hela tiden börjat dö som man har växt upp med att de finns där, folk som på ett eller annat sätt haft en roll i sitt eget liv. Hans skapande kommer leva vidare hoppas jag iaf.

Medlem

Väldigt tråkiga nyheter. Syberia är en fantastisk spelserie. Utan tvekan en av mina favorit point and click-spel. Vila i frid!

1
Skriv svar