Vad spelar du i sommar?

Redaktör
Ponny
Vad spelar du i sommar?

Juni är (strax) här, temperaturen stiger, solen skiner. Det är hög tid att fundera på vad du ska spela i sommar. För all del: alla är inte extra lediga om somrarna, men för många är det semestrar och lata lov som hägrar. Sommaren är visserligen perfekt för bad, grillning och båtutflykter, men då mina ginger-gener gjort mig mer eller mindre allergisk mot starkt solljus tvingas jag ducka så gott det går för solen.

Jag tillhör kort sagt #teaminomhus. Förutom tidiga sommarmornar. Då är det magiskt att träna utomhus.

Det om det. Vad ska du spela i sommar? Kanske blir det äntligen dags att ta reda på vad ett halvårs patchande gjort för Cyberpunk 2077? Jag vill också påstå att retro och sommar är två smaker som gifter sig. Att spela soliga peka och klicka-äventyr à Monkey Island gör något med sommarlovskänslan. Att svalka sig med blodisande deckarspel har också något.

Mitt bästa sommarlovsspel är helt klart Xcom. Jag tillbringade ett par månader för några år sedan med att intala mig att jag faktiskt var en "Ironman". (Svårighetsgraden, ni vet?) Till sist insåg jag att jag nog ändå var en gummiman, men jösses vad jag kärade ner mig i Xcom där och då. Då jag hade mycket tid gjorde det inte så mycket att jag fick spola ner tiotals timmar i toaletten, så jag började gärna om. Och om.

I sommar har jag ögonen på Final Fantasy XIV. jag och mmo har en lite komplicerad historia, men jag har haft ögonen på det länge och väl. Jag tror det är dags nu. Vad spelar du i sommar?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Har laddat upp med Gears Tactics (på tal om Xcom) och tänkte skaffa såväl Hunt Showdown som Everspace 2 och Succubus (om det släpps som planerat nästa månad). Sedan står sig CS och Hearthstone som de stadiga grundpelarna i mitt spelande så de lär fortsatt gå varmt.

Gissar dock på att det blir en hel del oväntade titlar när FZ Summer Challenge drar igång!

Medlem

I sommar delar jag min speltid mellan Fallout76 och Crusader Kings 3.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Redaktör
Ponny
Skrivet av kebbe:

Gissar dock på att det blir en hel del oväntade titlar när FZ Summer Challenge drar igång!

Tack för påminnelsen! Då ska jag bunkra upp med en rad (lagom) korta favoriter och potentiella godingar.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Mario Golf: Super Rush
Wonder Boy: Asha in Monster World
Judgement (borde ta tag i att spela igenom det innan tvåan släpps i höst)

Just nu så håller jag på med att spela Legend of Zelda: Twilight Princess HD och det blir väl något mer Zeldaspel efter det, troligtvis Wind Waker HD eller BotW, eller varför inte båda två?

Medlem

Sommaren är då jag oftast inte rör konsolen, om inte det är heldag med regn och andra planer inte finns. Men det är också då laptopen följer med mig ut i solen och det liras en massa Football Manager. Perfekt spel att sola till.

Medlem

Skaffade series x för ett tag sen så just nu spelar jag forza horizon 4, spelar även en del eastside hockey manager.

Medlem

Ser framför mig en hel del Stellaris (fortfarande), men har även tänkt att till sist försöka ta mig igenom ME Andromeda.

Kanske även gör ett nytt försök med Xcom 2, som jag pga att jag starkt ogillar världskart-delen av det hela aldrig har spelat kart.

Mest gamla spel i sommar ser det ut som för mig alltså. Men det är kul det också.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Blir nog mycket Eleven Table Tennis VR. Helt fast i det "spelet". Perfekt träning dessutom.

Medlem

Börjar sommaren med Ratchet & Clank: Rift Apart om ca två veckor och avslutar den troligtvis med Kena: Bridge of Spirits i slutet av augusti. Köpte precis Nioh 2 också så det kommer att spelas då och då under sommaren.

Om Mario Golf: Super Rush blir bra så kanske jag plockar upp det för lite omväxling. Har jag tid över och inget att spela så tänkte jag kika in DLC till Final Fantasy VII remaken.

Medlem

Blir en del PS5 med Demon's Souls, Returnal och Metro Exodus Enhanced samt lite simulator med Factorio och Kerbal Space Program Slänger nog in lite AoE 2 också.

Medlem

Lite brist på nya intressanta spel nu och för sommaren? :/
Varit sugen på att köra om Cyberpunk men väntar tills det kommer nytt content. DLCs/newgame+/expansion, whatever.
Är också lite sugen på köra en ny omgång genom Dark souls 3/Sekiro. Annars blir det nog mest League of Legends som är mitt fillerspel när brist på annat.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Inaktiv

Det blir väl Dragon Quest spelen, om jag inte tröttnar på det som jag kan göra ibland om det blir för mycket.

Medlem

Ska spela igenom Final Fantasy VII Remake igen när DLC och PS5 uppdateringen kommer. Utöver det så blir det även att spela igenom Mass Effect Legendary.

Sen släpps ju Ratchet & Clank snart vilket jag är lite sugen på.

Medlem

Ratchet & Clank Rift Apart släpps ju så här lagom precis till början av sommaren så blir en del tid spenderat med det! Sen är planen att spela igenom FFXIV Online storymässigt åtminstone inför nya expansionen. Är snart klar med ME 1 i legendary edition så... de andra två spelen väntar ju då. Även Horizon Zero Dawn känns som det måste slutföras så jag är klar inför uppföljaren någon gång. Och Lone Echo II till Oculus VR skulle väl släppas nu i sommar också.
Detta kombinerat med en hel del simracing... och jobb. Och barnen här i tvåveckorsperioder under deras lov. Får se om jag hinner med allt...

Avstängd

Finns inte ett enda jävla bra spel nuförtiden tyvärr så inget spel alls. Hoppas på en LOU2 port till PC dock.
Fan, verkar vara den enda utvecklaren som får till ordentlig gunplay (även om det finns utrymme för förbättring, aka hål i kroppen av kulor, trasiga kläder från kulorna, mer gore etc etc.. )

Medlem

CSGO, FarCry 4/5, Witcher 3. Kanske Metro:Exodus också.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

tbc lanchen e ju här nu igen så lär ju va där o rota ett bra tag

Medlem

Far cry 5 möjligen, shadow warrior 2 och mass effect serien så visst har man att göra 👍😃


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Fortsätter nog med Cyberpunk 2077. Är tydligen uppe i 198 timmar just nu enligt GOG och har inte klarat av main ännu.


signatur

"Kebab?"

Disco Elysium, Windlands 1, Valheim, lite moddar till Alyx, "Yes, Your Grace", fortsätta spela Skyrim VR & Goose Game är väl planerat. Vet inte hur mycket jag kommer hinna med. Jag är arbetslös nästan hela sommaren, men det kommer bli mycket tid ute i solen också. Så det beror strikt på vädret om det blir något mycket spel i sommar.

Inaktiv

Tycker det är ganska dåligt med intressanta nya spel så blir säkert att fortsätta med Squad och Hell Let Loose.
Ska försöka övertala nån polare att köra Hunt kanske.

Medlem

PC: köra klart pathfinder, Grinda i wow TBC
Switch: Hades, broforce, nya dq3
Ps5: r&c, klara av subnautica FW,

Medlem

Mario Golf blir det!

Medlem

Planerna är fortfarande inte satta. Men gissar att nedanstående ingår.

PC: Stellaris, AIwars II: Zenith Rising, Final Fantasy XIV, Eve Online, Kinkoi: Golden Loveriche, Hoshi Ori Yume Mirai.
WII U: Xenoblade X, The last story (sommar tradition).
Xbox 360: Lost Odyssey (Klart underskattat), Infinite undiscovery.
Switch: Bravely Default II, Ring Fit Adventure
PS4: Scarlet Nexus (om inte delayed), Tales of Arise (slutet på sommaren), 13 sentinels Aegis rim, Sakura Wars, The last remnant remastered, Resonance of Fate Remastered
3DS: Persona Q2, Etrian Odyssey Nexus, Shin Megami Tensei: Strange journeys redux.
PS3: Tears to tiara II

Medlem

Efter min sista tentamen den 3:e så ska jag äntligen spela färdigt RDR2 på pc
Sen lär det blir en hel del Sea of Thieves och Hell let loose också!

Inaktiv

Från och med tisdag så är det Necromunda! Så jäkla taggad.

Annars är det Star Citizen över tiden.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Planerna är fortfarande inte satta. Men gissar att nedanstående ingår.

PC: Stellaris, AIwars II: Zenith Rising, Final Fantasy XIV, Eve Online, Kinkoi: Golden Loveriche, Hoshi Ori Yume Mirai.
WII U: Xenoblade X, The last story (sommar tradition).
Xbox 360: Lost Odyssey (Klart underskattat), Infinite undiscovery.
Switch: Bravely Default II, Ring Fit Adventure
PS4: Scarlet Nexus (om inte delayed), Tales of Arise (slutet på sommaren), 13 sentinels Aegis rim, Sakura Wars, The last remnant remastered, Resonance of Fate Remastered
3DS: Persona Q2, Etrian Odyssey Nexus, Shin Megami Tensei: Strange journeys redux.
PS3: Tears to tiara II

Imponerande. Själv är jag glad om jag får tid att köra igenom ett spel.

Medlem

I sommar spelar vi inget. Men jag, frugan o några vänner har köpt new world, så det blir höstens spel

It's not a lake, it's an ocean

Jag har gett mig den på att ta mig igenom God of War. Fastnade på en boss (jag är kass på bossar, det är bara att erkänna) och tog en paus. Nu har jag plöjt igenom en del spel ur backloggen till Xbox One så snart dags att starta min PS4 igen. Men det lär även bli en del spelande på min nya Xbox Series X för att provcykla den lite. Gears 5 ska jag bara klara ut i juni. Och så har jag just satt tänderna i det fina Kaze and the Wild Masks.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

123
Skriv svar